Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etiketthistorier
Läst 982 ggr
Strumpa
0

Eran bästa överraskning

Har ni varit med om något överraskande; en överraskningsfest, hemlagad middag, ett hemligt äventyr eller resa, jag vill höra allt i denna tråd! Flört

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Faxlin
0

Jag måste nog svara nej. Mitt liv är inte speciellt överraskande.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Strumpa
0

Micke (min pojkvän) överraskade mig totalt en gång, det var sommaren 2006 och jag hade precis slutat sommarjobba hos min farbror i Västerås, och kommit hem till Falun igen.

Vi bodde under den tiden hos Mickes pappa, som har en stor gård på landet. Micke frågade när jag kom hem om jag ville följa med och kolla till hästarna i en hage en bit in i skogen, för att se om vi skulle fylla på mer vatten osv.

Jag var trött och sliten efter att ha jobbat och sen kört hem, men svarade ja och vi åkte iväg på en fyrhjuling in i skogen. Fyrhjulingen hade släpet på men jag tänkte inte mer på det.

Plötsligt långt inne i skogen så svänger Micke in i en tom fårhage och parkerar. Lite längre in hade han dukat upp för en picknick med allt möjligt, vår favoritcider, filt och paraply och hela köret. Släpet hade han tagit med så att vi skulle kunna lasta på allt sen när vi skulle åka hem, men det tänkte jag inte ens på :) Vi hade en jättemysig eftermiddag/kväll och drog oss hem i mörkret sen.

Hästarna fick tillsyn av andra, så dem gick det ingen nöd på kan tilläggas Flört

Sen har han överraskat mig fler gånger, men den här gången var lite speciell. Efter detta åkte vi till Australien tillsammans och var där i ett år.

/Sanna

Faxlin
0

Åhh Strumpa, vilken romantisk kille du har.
Får jag skicka min gubbe på uppfostringskurs där?

Audiatur et altera pars

Strumpa
0

#3 Ja för tusan :) Risken finns dock att din gubbe kommer hem med nya talanger på dataspel, diverse tv-spel och Guitar Hero bara Flört

/Sanna

Faxlin
0

#4: Åhh, men det tror jag inte är någon risk. Hna är inte så mycket för tv spel min gubbe. :-)

Audiatur et altera pars

Strumpa
0

#5 Grattis, håll fast i honom ;) Hihi.

Kom på en annan överraskning som var rolig :)

Skriver den dock sen, ska ut o gå i solen med en kompis nu.

/Sanna

Jenahbella
0

strumpa! va underbart! ;D vilken kille! :D

Saga85
0

Det där lät ju helt underbart Strumpa Skrattande

Överraskningsfester har jag både vart med och anordnat och blivit överraskad med.

Överraskade en vän en gång. Bakgrundshistorian är att min vän bodde i Hultsfred, där hon pluggade. Terminen var slut och alla hon kände hade flytt "staden". Själv stannade hon kvar då Hultsfredsfestivalen var på ingående. Tyvärr hade hon glömt sin mobilladdare när hon var på besök i Göteborg, mobilen var död, hon hade ingen hemtelefon, inget internet. Jag lyckades få jobb som funkis på festivalen, köpte en tågbiljett och åkte iväg mot Hultsfred. Hade endast vart hos henne en gång innan, men lyckades på något vänster traska hem till henne. Fatta hennes förvåning när jag plötsligt ringde på dörren. Stackarn började gråta, hon hade suttit helt isolerad i en stad där hon inte kände någon. Det var fint.

Faxlin
0

#8: Det var jättegulligt gjort av dig.

Ja själv har jag hittat på lite sådana där knasiga saker som överraskat folk. Som när jag ringde upp en gammal vännina till mig (tyvärr har vi ingen kontakt idag) och bara konstaterade att om en vecka då drar vi på en helsingforskryssning, jag bjuder på allt.
Det var uppskattat kan jag lova.

Audiatur et altera pars

SagaoAlfred
0

#2 men åh va fint! :D

För några månader sedan så var jag rätt så deprimerad, hade en massa ångest osv.
Saknade Malin en massa också å var ledsen för att jag inte hade umgåtts med mina vänner på ett tag utav olika anledningar.

Skulle till stan med min bästa vän Linda men då överraskade hon och mina andra vänner mig med att alla mina närmsta vänner + Malin kom och mötte upp oss och bjöd mig på restaurang. Jag blev heeeelt chockad å förstod ingenting, men blev grymt glad. Fick även en jättefin prinsesskrona i stål utav dom och lite kort med ordspråk på och sådär.
Jag hade tjatat på Malin att hon skulle hälsa på mig den helgen men hon hade bara en massa bortförklaringar, men det var ju för att dom hela tiden planerat att överraska mig. :P

lill-jarven
0

#10 Hihihi :*

Strumpa
0

#8 Gud så gulligt gjort av dig :)

#10 Åh vad roligt! :D Snacka om surprice :)

Min andra historia är när jag kuggade på min första uppkörning för 4 år sedan (råkade lägga i 3an i ren nervositet istf 1an och kuggade därför). Jag var jättenere. Micke bodde då i Ludvika och jag i Falun, så jag åkte bara till honom på helgerna. Han visste att jag hade kuggat och vi bestämde att jag skulle åka till honom trots att det var mitt i veckan och båda skulle upp tidigt dan efter.

När jag kom till honom så var det nedsläckt i hela lägenheten, och det låg lappar med pilar på golvet. De ledde in till badrummet där det låg en lapp som det stod; Ta av dig kläderna här (på ett kryss).

Sagt och gjort, sen ledde lapparna till sovrummet, där Micke låg gömd under täcket. Och det låg massa fina rosor till mig på hela sängen:)

Sen lagade han 3rätters middag till mig och tog ledigt från jobbet dan efter så vi kunde spendera mer tid tillsammans.

Det var en fin tröst Glad Sen klarade jag nästa uppkörning.

/Sanna

Saga85
0

#9 Åh, sånt där är ju helt underbart! Förstår att det var uppskattat!

#10 Så fint. Det är kärlek det!

Och Strumpa - vad sägs om att dela med dig av din pojk Oskyldig

Strumpa
0

#13 Haha, han kan när han vill :) Tyvärr var det ett tag sen han visade sin romantiska sida på sånna här sätt nu ;P Men jag är glad endå :)

/Sanna

Strumpa
0

putt

/Sanna

SagaoAlfred
0

#12 Men åh va fin han verkar vara din Micke. :D

Strumpa
0

#16 Han är go när han vill Flört 

Inga fler som har varit med om nått kul och överraskande? Kom igen nu :)

/Sanna

SagaoAlfred
0

Jag försöker tänka ut nått mer men kommer inte på nått, inte nu iaf.

Angelclaw
0

Inte så mkt egenupplevda saker, eller jo men de är lite såddär att jag vill hålla dem för mig själv ;)

Bästa jag GJORT, var när jag mailade och lyckades fixa ett BS-pass till min mor och morbror, då mamma fyllde år och skulle fira det med ett besök till Sweden Rock och se Deep Purple som de bägge älskar. Så jag mailade Ian Gillan, eller ja hans assistent var det väl, och fick två backstagepass. Tyvärr var det endast efter spelningen, de åkte direkt, så mamma hann inte träffa dem :( men hon var jättenöjd med det hela ändå, och hon har kvar passet ändå :)

Sen vann jag en skiva med dem också -och så fick hon den, bara hips vips :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler