Blivande mamma och pappa gerbil

Sickra sötnosar. Ser fram emot att få se resultatet sedan :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Oh sa sott :)
Hur ar gerbiler som husdjur egentligen?
// Amanda

#2 Det gör jag oxå! Längtar som en tok efter bebisarna!
#3 Gerbiler är väldigt enkla att ha som husdjur. De klarar sig över en helg om man behöver åka bort. De är nyfikna och sociala och vill gärna vara med o titta vad man gör. Våra är med oss o tittar på tv ibland. Har även ett par stycken som snällt sitter på axeln medan man diskar eller lagar mat o grejar i köket. Jag städar åt mina var 4e vecka men då har jag ordentligt stora burar och mycket spån. Minsta lagliga mått på bur är 54 liter för två djur. Det tycker jag dock är på tok för litet. Absolut minst 65 liter men helst inte mindre än 100. Själv har jag ingen bur som är mindre än 130 liter. Så jag skämmer bort mina små änglar :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Håller på o sätter ihop de små liven nu. Att de ska vara så knäppa. Tova söker uppenbart uppmärksamhet från Raggsocka men när hon får det så spänner hon sig o studsar omkring. Lilla tokan. När han väl får putsa på henne så tycker hon det är jättemysigt ju.
Does it become a walk?
/Ida

haha svårt att bestämma sig, som de flesta fruntimmer med andra ord :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

*pussapå*
// Liinda

#6 Hon leker svårflirtad ;) Men det roliga är att när de inte ser att jag tittar så putsar de på varandra o är söta.
#7 Hihi.. sugen? ;)
#8 Haha, ja det kommer bli otroligt fina och mysiga gerbiler. Borde inte få så svårt att bli av med dem ;)
Does it become a walk?
/Ida

Halledudingen dåå! En sån söt liten sak! Jag har en liten svart prick här hemma.. 6 veckor gamla Bella som jag sätta ihop med Bianca. Hon e toksöt hon oxå. :D
Does it become a walk?
/Ida

Hon heter Isabella.. men det säger vi bara när hon är en liten muppmus. Annars är det Bella.
Men åååh! Just nu vill jag bara tvinga ihop muppungarna här i en hög o säga åt dom att sova o vara vänner. De är så fjantiga :P
Does it become a walk?
/Ida

Knäppa gullungar! Det är tur för dem att de är så söta!
Does it become a walk?
/Ida

Solaika - Om jag fick ha alla djur jag ville skulle jag ha ett zoo
// Liinda

Haha.. känner igen det där Liinda ;)
Does it become a walk?
/Ida

Hua jag är inte tokig själv ;D
// Liinda

Tovas första kull blir inte med Raggsocka kan jag säga. Det blir Jesper som blir pappa till den. Och den kommer högst troligt i början på nästa vecka. Tova har gått upp 18 gram och är jätterund om magen :P
Does it become a walk?
/Ida

Jättesöta :) Är nog inte riktigt på det klara vad gerbiler är? Visst kan jag googla förstås :p

söta.
Heter han Raggsocka eller kallas han för det? Hur vet man att han är bland världens bästa, ställs gerbiler ut och sånt? Stamtavlor?
Lite nyfiken bara :)

#20 Har du hört talas om ökenråttor? Det är samma sak. Fast jag gillar inte det öknamnet på dem ;) De är mer släkt med möss än med råttor men är en egen art egentligen.
#21 Han heter Raggsocka :) Jodå, vi har gerbilutställningar och han har vunnit massor :)
Does it become a walk?
/Ida

#22¨
Okej :) Då har jag ett hum :) Förresten så tycker jag att råttor och möss är söta :)