Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 2365 ggr
Faxlin
0

Kaffe i tangentbordet

Japp gjorde en Åsa idag. Ni vet en sådan där sak som är ytterst klantigt.

Jag spillde ut en hel kopp kaffe med mjölk och socker. Rätt ner i tangentbordet.

Så nu får vi se om jag är ett tangentbord fattigare. Inte det smartaste jag har gjort denna månad måste jag säga. Fan vad less jag blir på mig själv. Inte har jag råd att köpa nytt heller.

Nu sitter jag vid dotterns laptop, men vi är inte så där helt överens den och jag. Så ett inlägg tar en kvart. Och det blir sjuhundra fel. Jaja, får se vad som händer.

Ville bara ynka av mig över klantiga Åsas dag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AnneN
0

Haha kanske det var tangentbordet som var sugen på kaffe?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

hmm, nej det var ju jag. Och så stal tangentbordet allt till sig själv. Elakt tycker jag.

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Även tangenter behöver piggas upp lite ;) Synd på plånboken bara.

fotokrafs
0

Nej, spillde du ut kaffe med mjölk Förvånad
synd på så gott dricka Flört

Faxlin
0

#3: Ja men tangentenbordet får funka ett tag till. Den hoppar över lite bokstäver ibland så man får slå in dem, men annars är de bra :-)

#4: Ja men visst är det synd på något så gott. Tyckte jag med :-)

Audiatur et altera pars

Salladshataren
0

Mitt tagentbord var beroende av läsk innan. Men nu har jag fått stoppa den ifrån att dricka mer läsk. Så den har varit utan läsk i flera månader nu ;)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Faxlin
0

haha, ja det är jobbigt när de får beroenden :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Men Åsa då, det var väl onödigt? Kunde du inte ens ha skyllt på nån av illrarna, att det var dem som välte ut det? Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Anders 50
0

Stackars Åsa.. fast hon är ju en Åsa.  Flört

Mitt tangentbord är beroende av katthår!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Faxlin
0

#8: Meehh, kan ju inte skylla på stackars varelser som inte kan försvara sig själv. Dessutom ligger mina illrar snällt i knä eller på axeln och sover när jag sitter vid datorn. Tar inte med mig springiga och busiga illrar dit :-)

#9: haha, tror du namnet spelar in här med alltså? Ja kanske. Katthår lät i alla fall bättre än kaffe med socker och mjölk.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Hihi ja det är väl kanske sant i och för sig. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Sessan1
0

MEN snälla ÅSA, vad har du gjort?

Stackare :(

Hoppas du löser det på ngt sätt.

Man ska INTE dricka ngt vid tangentbordet har jag fått erfara, så gör inte det du heller. Ställ drickat vid sidan om databordet istället. Det gör jag.

Kram på  dig.

Sessan1

VeganGeek
0

Själv lyckades jag på den tiden jag drack komjölk hälla ett helt glas vaniljmjölk i tangentbordet… jag pluggade raskt ur det och vände det upp och ner och skakade det lite, det fungerade bra efter det ganska länge faktiskt, eller i alla fall tills jag fick den "strålande" idén att ploacka isär det för rengöring, efter det var det stendött och jag fick köpa nytt.

Faxlin
0

Mitt tangentbord har numera smakat både kaffe och cola. Båda gångerna har jag snabbt ruskat ur det som jag hällt i. Plockat ur batterierna och sedan duschat det med vatten. Socker känns lite kladdigt liksom. :-)
Så ja det fungerar, inte lika bra som det brukar. Men det fungerar tills plånboken blir gladare hoppas jag i alla fall. :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

#14 Jo det är väl sockret som är det värsta i de lägena. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

#15: Ja säkerligen är det de som ställer till det. Åtminstone när det torkat och ligger kvar och kladdar i tangentbordet liksom :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

#16 Hihi men du får ett himla sött tangentbord… Flört

Ursäktar för min extremt dåliga humor.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

#17: haha, ja den var dålig. Men du fick mig att skratta. Vilket inte är snällt när allt skratt leder till hostattacker.
Fördelen är att den mest får ligga och se söt ut för sig själv. Är så dålig att jag knappt sitter vid datorn.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Men Åsa då. Fortfarande sjuk? :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

#19: Ja jag trodde inte det var möjligt att bli sämre. Men se det gick. Hostan är illa, den ör att jag nu börjar få ont när jag andas. Hostar så jag kräks. Jag som hatar att kräkas.
Hade en granne som kom idag och frågade om jag hade sett hans katt. Hon har varit borta rätt länge, och vi har hållit utkik efter henne. Men nu börjar de bli desperata så de undrade om hon kunde smitit in enom vår garageport. Var tyvärr tvungen att göra honom lite ledsen med att våran garageport är igen spikad innifrån så där kan hon inte kommit in. Men han reagerade på min hosta och beordrade sängläge. Den lät riktigt illa sa han. Så jag fick en massa tips på hur jag skulle kurera mig. det mesta slutade i sängläge och barn och sambo som passar upp på mig :-)
Funkar dock inte så bra när man har djur som man ansvarar för. Men det är verkligen bara det jag pallar med här hemma. Jag fickar med djuren hemma och ästarna i stallet. Sedan är jag död.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Men usch då. Kan det vara influensa?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Ja det kan det nog vara. Eller bara jordens överjävlighet mot Åsa kanske :-)

Audiatur et altera pars

leo-
0

http://www.tradera.com/SNOBBEN-TALLRIK-OCH-SPILL-EJ-MUGG-HELT-NYTT-auktion_84261868

helt klart billigare än ett tangentbord Skrattande

tallriken kan man ha till nån kaka/godisbit eller kanske i detta fallet för huvudvärkstabletterna

Alex
0

Hahaha åh vad jag skulle vilja se Åsa med en pipmugg! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

#24: Nu ska inte du vara sådan inte.

#23: Smart förslag visserligen. Men pipmugg? Hmm, nu är du inte snäll. Huvudvärkstabletts tallriken lät dock bra :-)

Audiatur et altera pars