Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettsamlingar
Läst 2473 ggr
Faxlin
0

Samlar ni på något?

Kom på en kul tråd. Samlar ni på något?

Jag menar typ som Liinda som samlar på kor av alla de slag. Det fattas nästan bara en levande där nu. Fast det sa F nej om :-)

Så berätta, samlar ni på något?
Jag samlar nog på illrar :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenahbella
0

hahaha :D kossor :P kul!

nee jag samlar inte på något sådär :P teknikprylar isf :P haha :D jag vill ha allt :D

LiindaH
0

ÅSA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag tycker inte om dig, och som straff kommer du nu att få Liinda som hjälp !!!!!!!!!!!!!

// Liinda

Musiken
0

Jag samlar nog ocksa pa illrar… Fran 1 till 4 pa 8 manader.. INTE BRA!

Annars samlar jag pa fina garner och tyger. Tanker alltid att "ah vilket fint garn/tyg, det kan vara bra att ha ifall att jag skulle vilja virka/sy …. nan gang".
Tyvarr sa infaller ju den dara "nan gang" ungefar vartannat ar, sa jag har drivor av mysiga garner och frana tyger som bara ligger.
Sen sa ager jag ju inte ens en symaskin. Har visserligen sytt alla illersaker (inklusive en puff och en san dar fisk de kan krypa in i) for hand, men klader till mig sjalv orkar jag sallan med :P

Aribigga
0

Jag samlar på zebror, har gjort det sen jag var 14 :)

Både leksakszebror och zebrarandiga saker, det är mycket viktigt att det ska vara just ZEBRArandigt och inte vit tigerrandigt, en viss skillnad för mig i allafall ^^

lurvponnyn.vimeddjur.se

Faxlin
0

#2: Liiipar. Det ska du inte.

#3: haha, j det var några. Kan dock lugna dig med att jag köpte en valp ena året och en till året efter, sedan dök det upp fem omplaceringar (valpar samma år som valp två) Så jag hade det lite kämpigt med deras trotts period kan jag säga :-) Så då är dina 4 inte så många :-)

#4: Häftigt, har du kort på något ur samlingen?

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

Jag samlar på gamla damtidningar, alltså GAMLA, de nyaste är väl från sent 60 tal :) Äldsta är från 1900 :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Faxlin
0

#6: Det var lite annorlunda.

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

Åsa: har nog att göra med mitt intresse för 50-60 talet, det var där det började och sen så breddades samlingen :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Aribigga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Jag har ju bild på ventus, mitt zebrahuvud som jag har gjort själv :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Jenahbella
0

#9 så snygg! :D va duktig du e :D

Aribigga
0

#10 Tack, det var ett några år sedan jag gjorde den. Skulle egentligen vilja måla om eftersom ränderna inte riktigt stämmer men men :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Solaika
0

Haha.. här samlas gerbilerna på hög ;) Näe då.. nu har vi 13 och det får räcka för ett tag :P

Men porslinsdockor samlar jag på. Ääälskar stora fina porslinsdockor. Och så samlar jag på Lasse Åberg-glas :) Det är nog allt just nu.. förutom dammråttorna då :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

LiindaH
0

Åsa nej !!!!

// Liinda

Sessan1
0

Jag samlar på kattprylar av olika slag så klart :) Har fullt i bokhyllan med kattstatyer i porslin. ngn i trä. + katt vykort oxå förståss.

Faxlin
0

Ohh, Sessan1 visa bilder.

Audiatur et altera pars

Saga85
0

Nja, samlade på tigrar ett tag, men kom på att jag varken var speciellt förtjust i just tigrar eller allt småplock man samlade på sig.

Däremot är jag en listnörd, så för tillfället samlar jag sedda filmer från boken "1001 filmer du måste se innan du dör". 177 st för tillfället, så det är en del kvar…bara för det ska jag strax slänga på 50talsmusikalen Guys and dolls och sedan tillfredsställd bocka av ännu en film.

MimmieM
0

Jag samlar på friskies-illrar ser det ut som :)

Carpe Diem

[Niike]
0

Jag samlar på grisar :D

Sessan1
0

Åsa, jo jag tänkte visa bilder men hittade inte den  bilden jag har i bokhyllan :( Vet att jag har den ngn stans bland mina alla kattbilder :)

Återkommer här i denna tråd på min kattsamling :)

Tass så länge:)

Liss
0

Hum.. tror inte jag samlar på någe.. Har tänkt en hel del nu men kommer inte på .. alls! Jag har endel udda figurer och tavlor dock.. men de kan inte kallas att samla.

Jag samlar på bodymods? Tatuerigar och piercings.. muhaha!^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Saga85
0

#18 Ditt svin! *hehe…*

[Niike]
0

#21 hahhaha :P

Jag räknade nyss mina små svin och märkte att jag faktiskt har 24 olika. Har inte samlat på grisar såå länge ändå.. :-)

Sessan1
0

Här är min kattsammling :)

Här har jag ett antal katt-böcker och katt tidningar oxå  :)

Telefonkontakt
0

Jag samlar på flamingos. svårt att hitta och därför är det roligt :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Angelclaw
0

jag samlar förresten på dödskallar också :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Liss
0

#25 De kan iof jag med göra.. om de räknas med att ha massvis med plagg med dödskallar och väskor etc. :P

Angelclaw
0

#26 jopps! Samma här, fast jag har massa döskallar i inredningen också :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

#18: Det gör min son med. Eller gjorde i alla fall :-)

#23: Häftigt att du fått dem ihop :-)

Audiatur et altera pars

Sessan1
0

Tack Åsa, men alla kattstatyer syns inte. Det finns några små som inte syns på bilden :)

Så ja, jag har fått "pussla" ihop dom :)

Faxlin
0

#29: Häftigt. Tycker det är så mysigt med sådana här samlingar.

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Jag samlar på väldigt mycket (kan inte kasta saker, de kan ju vara bra att ha).

Men några saker som jag samlar speciellt på är:

• Saker till djuren
  • Prydnader (kan det stå i bokhyllan så är det en prydnad!)
  • Filmer (har inte så många ännu dock)
  • Indianprylar
  • massa annat som jag inte kommer på nu.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Saga85
0

Kan ju tillägga att jag kanske samlar på cd-skivor också. Känns som om det blir mindre och mindre vanligt då alla verkar ladda ner :/ Men jag vill ha något att ta på! Mina skivor är mina barn! Dock får barnen inte kosta mer än 89 kr. Billiga barn.

En mesig liten samling är det. 90 riktiga skivor, 88 brända (då jag brukade bränna förr), ett antal undangömda (kan inte slänga skivor, de samlas på hög istället. Finns lite Aqua och andra godbitar till minne av mellanstadiet och högstadiet på någon vind). Sedan ligger 4618 låtar på datorn, då de kom med på köpet när jag köpte den av bror min. Men hittar jag någon av dessa skivor till en billig peng så köper jag den istället. Nej, nu blir det till att leta runt på cdon! Mer skivor ska det bli!

Musiken
0

Det ar nog faktiskt en bra tanke med cd-skivorna. Nagon dag lar de ju bli vardefulla om inte annat!

Hennum
0

jag samlar nog inte på nåt speciellt. har samlat på allt möjligt genom tiderna, men det har aldrig varit så seriöst.

man skulle kunna säga att jag samlar på böcker, då jag tycker om att köpa böcker jag läst, för att jag vill ha dem, och ofta köper ja böcker för en sån bok har ja ju inte redan i bokhyllan, och det måste jag ju ha. Drömmen är ett stort rum med bokhyllor från golv till tak på alla fyra väggarna, och en stor skön fotölj och en tjusig läslampa brevid. Helst ska där finnas ett fönster med fin utsikt i form av träd utanför, stora gamla träd som knakar när det blåser. :D

Jag samlar oxå på skräp. :P

hade jag haft råd och plats hade jag samlat på djur. allt från fiskar och fåglar till råttor, hästar och getter. :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Angelclaw
0

#34 Oooh böcker :) lät härligt det där, lite engelsk herrgård och stooooooooort bibliotek!! Me want!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Liss
0

Ehm aa.. joo iof! Kan nog räknas som att jag samlar på filmerSkäms Har alldeles för mycket i skåpet. Dem ligger tyvärr på sånna snurror som man köper dvdskivor på.. Ingen jätte bra lösning.

Faxlin
0

Det verkar i alla fall bo små samlare i er alla tycker jag det verkar som. På ett eller annat sätt i alla fall :-)

Audiatur et altera pars

Hennum
0

klart! ;) samlare ska man ju vara! :P man måste ju ha något att kånka på när man ska flytta. ^^ Annars är det ju inte roligt alls. :D

David
0

Samlar nog på rätt mycket, men det som märks mest är nog att jag samlar på mig namnskyltar ifrån gamla jobb jag haft.

Och kommunstandarer (små flaggor på marmorfot) ifrån kommuner jag bott. Hade tänkt att när jag blir gammal så kan jag sitta och titta tillbaka på livet genom det.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[Niike]
0

Jag vill samla på orkideér men det har jag inte råd med :(

Har samlat på frimärken och fick ihop rätt många, självklart har jag kvar dom men samlar inte längre, sätter inte in några nya i albumet.

Just NU samlar jag på dåligt humör, känner mig som en ticknde bomb :P

Hennum
0

just de ja! ja har ju oxå samlat på frimärken. hade en himlans massa, var med i en liten filatelistklubb i tomelilla. vi var inte så många. men det var mysigt :P har kvar allt.

Chutney
0

Jag samlade på porslins-änglar…men fick så mkt av dom, så jag slutade :) Men fortfarande får jag änglar i present ibland..har knappt plats för dom längre :p

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

botakt
0

Jag samlar på hästar.. Porslinshästar, och sånna  här Modellhästar. Har hela rummet fullt med sånna.. Stora och små.Skrattande

Alex
0

Jag samlar nog bara på dammråttor… :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Jag samlar på goda vänner! ;)

Alex
0

#45 Haha vart kommer då jag in i bilden? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Chutney
0

Attans, så är det nog för mig också :)

Hehe, förut fick jag en länk till en sida, där någon hade uppfödning av dammråttor…fanns bilder på hanar och honor och barn..*s*

Kul sida, som var skriven precis med lika stort allvar som om det vore en kattuppfödning ex…

Tyvärr hittar jag inte på sidan, om den nu finns kvar :)

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Maja
0

#46 - Hmm, låt mig fundera på saken.. ;)

ParaKiss
0

Jag samlar på bokmärken som jag har gjort sen jag var barn. Nu har jag nästan 40 st bokmärkes album tror jag det blir. Plus nästan en full stor sko kartong med bokmärken. Och en del stora arker o sånt som ligger på sidan. En del är från 1800talet som är lite coolt. tyvärr så vet jag inte riktigt vilka. eller jo, en vet jag. men glömt rätt så. klantigt nog. men men. så går det när man köper o köper på tradera en massa samtidigt o blandar ihop.

Men men. det är nog några tusen bokmärken allafall =)

Anders 50
0

Jag samlar på pengar, räknas det ? Det går sådär..är på första miljonen nu!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Alex
0

#50 Åh härligt! Det önskar jag att jag också kunde göra… Men mina pengar försvinner snabbare än de rullar in. Tror det är någon som äter upp dem…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jenahbella
0

#51 va! e de nån som äter dina pengar me :O läskigt! samma här Förvånad

AnneN
0

#51 hästen ska äta hö inte sedlar Tungan ute

_**/Mvh Anne

Jenahbella
0

#53 då kanske man inte ska använda sedlarna i illrarnas bajslådor heller?? Förvånad

AnneN
0

#54 jag tror inte det Tungan ute

_**/Mvh Anne

Jenahbella
0

#55 kanske bäst att sluta me de då Skrikandes

Alex
0

#53 Va? Är du helt säker på det? Förvånad

Hmm… Kanske borde kolla upp det, så kan jag använda sedlarna till annat…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

ParaKiss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#49 Här är mina bokmärkes album. Sen så har jag mkt mera än det som är lösa. läre verkligen fixa album åt dem med snart.

Chutney
0

Lite häftigt :) Kan du inte ta kort på några? Inte de här vanligaste, men äldre..kanske någon från 1800-talet? Skulle vara kul att se :D

Jag samlade på bokmärken när jag var liten. Sedan hade min mamma en massa gamla fina i en jättefin gammal ask. Jag var så dum att jag trodde att jag kunde "köpa" vänskap då jag var liten, så jag gav bort en del hej vilt..*suck*

Albert Einstein

ParaKiss
0

Kan jag göra :) kan kolla på det ikväll :D

Chutney
0

Kul Skrattande

Albert Einstein