Varför kan ni inte sova?
Någon mer än jag som är vaken och inte kan sova? Vad håller er vaken?
Själv sitter jag här vid datorn och lägger in musik på telefonen. Åker utomlands imorgonnatt och har helt enkelt inte tid att sova just nu. Känns som att jag får mer gjort på natten än på dagen. Lite resfeber är det nog oxå som håller mig vaken ;-)

Jag! Jag kan oftast inte sova pga mardrommar.. Sjukt tontigt men sant. Finns det minsta lilla som ser "suspekt" ut i rummet sa ligger jag vaken hela natten. Aven nu nar jag ar hemma sa kanner jag av att mina "gamla" fasor kommer tillbaka. Tittade pa SAW nar den kom ut, och den filmen har verkligen fuckat upp mitt huvud. Efter att ha sett den filmen sa lag jag vaken i mitt rum med alla lampor pa och grinade i 2 manader. Varannan natt ungefar sov jag ungefar 2 timmar pga ren utmattning, och da alltid nar pappa gick upp for att gora sig i ordning for att ga till jobbet. Lyckades aven sova lite pa lektionerna da och da i skolan. Da kande jag mig nastan trygg. Sa sedan dess sa ar min somn rubbad. Klarar inte av detektivserier pa tv, sci-fi-filmer eller liknande. Till och med Harry Potter ger mig forfarliga mardrommar. For att inte tala om vampyrer.. Sov ett tag med kors runt halsen och vitlok under kudden.. Fastan jag inte ens tror pa dem! Nu ar det mycket battre dock. Jag klarar av att se pa normala filmer som innehaller pang-pang eller att nagon dor osv utan att rubba manader av somn. Tva-tre natter av dalig somn kan det vara vart for att ha ett normalt liv da man kan kolla pa film med kompisarna.
Det varsta ar dock att komma hem-hem. Da kommer alla gamla fasor tillbaka och jag sover skitdaligt. I England har jag annu inte haft nagon riktig skrackfylld natt, sa dar sover jag oftast bra, aven om oro ofta haller mig uppe. Men da ar det bara oro, och inte skrack.
Sicken uppsats det blev om mina somnproblem nu kanner jag :P
Vart aker du? :)
// Amanda

Jag åker till Italien och firar jul. Eller… firar och firar, kommer nog inte blir så mycket av det men härligt ska det bli iaf =)

Jag är så vaken det bara går att bli !
Ska spela alfabet med David ;D
// Liinda
Hmm, kanske för att jag vrider så lätt på dygnet. Maken är också uppe.. men vi har lång ledigt nu så det kvittar, ingen tid att passa :D
#1 Jag kollar aldrig skräckisar, jag blir så skrajsen.
#2 Ha det så gottigt i Italien! :)
#3 Oj, alfapet var det länge sedan man spelade. Kanske går in på betapet och tar en match (är rätt kass men mot vänner så är det kul ändå) :)

#4 - Ja kom in och spela med mig : ) Mina spelkompisar försvann.
skicka ett PM om du vill :)
// Liinda

Jag sover oftast inte för att jag har så ont i kroppen. Det går bara inte att sova med värken liksom. Så här sitter man ännu en natt vaken. Undrar hur många dygn kroppen klarar innan den packar ihop :-)
Hoppas du får det underbart i Italien Elin. det är du värd.
Kram på dig
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
åh italien! :) va mysigt!
jag kan inte sova för att jag har för mkt i skallen helt enkelt..
ligger å tänker å funderar.. vrider på saker och tänker lite till :P haha!

#4 Inte jag heller langre, men for mig racker det med reklam for serier som Lost och Heros pa TV for att min natt ska vara forstord :(
// Amanda

jag är helt enkelt inte trött. och det brukar jag inte vara jag brukar bara ligga och stirra och blir arg på mina fötter för att dom känns inte bra ;S jättekonstigt. Min mamma blir arg när jag är uppe länge så jag kan inte gå in på datorn då och snacka med de andra! ;(
/Elvira :D
Jisses!! SAW
den filmen har gett mig mardrömmar också vill jag lova. Jag har en viss bild i huvudet av en scen i filmen som inte släpper taget om näthinnan. Jag förstår helt och hållet hur du mår.
kram och GOD JUL!

Har ont i kropp och känner mig så lat :/

sömnprob. i almänhet…. *suck*
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/