pengar...
jag hatar pengar, eller rättare sagt jag hatar a kassan.
själv jobbar ja ju så ja får min lön men sambon har ju inget jobb just nu så då får han de från a kassan.
och ännu en gång så har de självklart gjort bort sig.
hade typ en hundring eller två plus lite pant att leva på till torsdag, TRODDE JAG JA!
nu måste vi vänta ännu en vecka! JIPPI NOT!
va å köpte mat till illrarna för de sista igår..
å vill verkligen inte låna mer pengar av föräldrarna :(
jävla skit! 
hur klarar man sig i två veckor på 100 kr? nån som vet :P
Usch! Trist situation. Och december också, när man behöver pengar som mest för allt som ska handlas…
.
100 kronor på två veckor, det räcker inte ens till nudlar!
Och så är ni ju två dessutom som ska överleva.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#2. Ursäkta, men det lät… inte gott
.
Undra om inte typ kyrkan eller Frälsningsarmen och såna organisationer delar ut "matkassar"? Fast hur kul känns det att behöva gå dit. 
// David

Nje usch!
på citygross så kostar 5 kilos pastasäck ca 75 kr.
vi har också dåligt med pengar, annars så hade du fåttlåna ett par 100 av mig :(
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#1 jag vet :/ får ju lite pengar precis innan jag jul iaf :P så får väl panik shoppa :( men de e ju så stressigt!
#2 jaa hitta billig euroshopper pasta sås för 10 kr med ^^ får varva :D
#3 nee uss de vill ja inte :O
#4 åh va snällt :) men jag hade nog inte tatt emot era pengar iaf ;) 
jo! öb kan ja ju kolla på med :)
haha får ju nästan beslutsångest om va vi ska äta nu..
"ska ja ta pastasåsen från öb eller raviolin? " ;)
Mums! Känner hur det vattnas i munnen på mig! 
// David
#8 haha kan inte nån starta en insamling till oss :P skicka massa gamla burkar me mat.. eller skänka matlåder(A)
hahaha :D perfekt :D
Nu till jul brukar det ju stå en massa tomtar utomhus med pengabössor till välgörande ändamål. Ni får göra samma ni med. På med en tomteluva och fram med en bössa med "Fnuha och Angelclaws matfont" på :)
// David

lösningen är att låta bli att äta. Hemskt men det funkar. Senaste månaden hade vi visserligen nästan 150 kronor sista två veckorna. Det blev inte mycket mat… bara sådär så man klarar sig. Tips är bönor, linser (koka själv) och jäkla massa budgetpasta.
Ja, vatten mättar också. Och som #15 säger, mycket av böner och linser är billiga och mättar också väldigt…
// David
Här är en till med eko i matkassan. Har ganska precis levt en vecka på havregryn, det funkar, men är otroligt tråkigt, men det är iallafall mat.

Nämen Gud, va ni svälter! Nu vill jag bjuda hit er på mat, komsi komsi! Kravet är att ni sjunger singstar med mig!
jag sjunger gääääärna :D
kan ta med mitt nya guitar hero 4 så kan vi va ett helt band :D
va blir de för mat? 

Jaa, vad ska vi äta? Vad är ni sugna på? Lussekatter och pepparkakor till teet iaf.. men mat.. älg? pottisar? pasta? soppa? Säg vad ni vill ha? Lasagne? Pizza? Tacos? Kålsoppa? Pannbiff? Jag har så dålig fantasi… *Mjukar upp stämbanden och låser upp dörren
TACOS :D
Cornedbeef och potatismos, det lever jag på läänge, och tycker det är gott som tusan med ;)
Paulina

#25 Ja, det går så bra så! Bara att komma då. Ska jag baka brownies oxå? Eller muffins? Ta med illrar om du kan!

Angelclaw, klart vi inte äter gerbisar, de vårdar vi ömt! Var finns du/ni då?
*packar ner guitar hero och illrarna*
jag finns i norrköping :O

Norrköping är ju en fjärt bort, Norrland… hm.. tar väl en kvart med skotern då?!
Fixar mat under tiden… lalala..

#35 Skoter som är så kul… men du är så välkommen så! Haha! *härmar lite* Kom nu, maten kallnar ju!
#34 haha en fjärt bort :P vart bor du då? :P
haha angelclaw du gör mig rosig om kinderna när du säger så ^^ hihihi

Aviendha: Jag hade missat ditt inlägg helt. MEN!!! MEN!!! Din mat är lagad nu och väntar på dig..
Fnuha: Kommer du nångång? Illrarna väntar….(utan tålamod som illrar gör)
Angelclaw: Nog går det snabbare än så? Gasa för faaan, jag har kokat här..

Fnuha: Katrineholm, eller Latrineholm om du så önskar!

Angelclaw: Man har tagit mig för Norrlänning och jag kommer från Värmland, herregud.. Så finn dig i det och kom!!!!

Jodå, folk har INGEN koll! Bara att komma hit nu! Vi ska sjunga!!!!! Inte rent, inte rätt men vi ska SJUNGA!!!

OCH spela guitar hero! *stackars grannar

#48 Hmm, tänk inte fjärt, tänk GASA!! Snart nog är du framme. Din rena stämma kan göra oss gott!
Norrköping, däremot, är en fjärt bort och Fnuha måste åkt vilse???
FNUHA----VAR ÄR DU???

#50 Här är snöfritt och sommardäck duger gott (om du nu övergett skotern) Du vill ha kaffe gissar jag? Latte va? *Bränner på espresso och skummar mjölk åt en trogen vän, Angelclaw….

#52 Har jag te?? Jag har rött, jag har grönt, jag har svart! Kannan går varm vet du…. skit i körkortet och kom nu!
Jo, det kom snö, sen töade det bort på en natt så här är höstväder.

#54 Vill också ha snö…