Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 238 ggr
Hennum
0

Pälsfria fredagen

Hej! Jag skriver här oxå, men antagligen så har alla som läser det här oxå läst det på en annan sajt redan :P

Jag tänkte göra lite reklam för pälsfria fredagen 28/11 i allmänhet och demonstrationen samma dag i svedala kl 18.00 i synnerhet.

djurrättsalliansen anordnar en demonstration vid en av de sista pälsfarmarna som ligger i svedala för att protestera mot djurplågeriet och den onödiga slakten av minkar som råkat få en fin päls.

Det kommer finnas bussar som går från malmö, lund och helsingborg, för att boka plats på dom ringer/smsar man 073-658 65 93 eller mailar till info@djurrattsalliansen.se 

Om du bor i skåne och tycker illa om päls så får du hemskt gärna följa med!!! Du kan självklart följa med även om du inte bor i skåne :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Faxlin
0

Hade jag bott i Skåne hade jag följt med. Tycker djuren ska få ha sin päls ifred. Åtminstone de djur man bara gör päls av. Tycker det är skillnad på ren, ko och får där vi äter köttet. Då går inget till spillo liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hennum
0

varför bor inte folk i skåne för? ;) det är ju här man ska bo! :P

Angelclaw
0

Nääää norrbotten, deet är grejjer det!

Men jag håller med Åsa!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Hennum
0

jag tycker minsann att västerbotten inte är så dåligt det heller! ^^

Angelclaw
0

Haha beror på vars i västerbotten ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Hennum
0

Skellefteå tyckte jag dög aldeles utmärkt faktist! :P

Angelclaw
0

Jåå det är ju NÄSTAN norrbotten

//Tess

Sajtvärd på Motor

Hennum
0

Kan med glädje meddela att demonstrationen gick fint. Tyvärr gick det inte som det tydligen gick förra året att farmaren utanför helsingborg gick ut och sade att han ska stänga ner farmen för han orkar inte med skammen. Men säkert så stänger denna farmen oxå snart.  :D

jajjemään! :P jag såg norrsken förra vintern där :D det var fint! lyllos alla som kan få se sånt hela tiden. vi får bara se regn och lera!