Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 1148 ggr
Karmatarerskanise
0

Någon vaken?

Någon som är vaken?

Faxlin
0

Ja jag är min vana trogen och är vaken.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saga85
0

Lyckades som vanligt sova endast en timma. Nätter och sova går inte ihop tydligen enligt min kropp. Så hej hej.

Karmatarerskanise
0

Vad skönt att jag inte är ensam!
Mår dåligt, har en dålig natt.

Så sova lär jag inte göra.

Vad hittar ni på?

Faxlin
0

Jag har farit runt på de olika iFokus sajterna. Suttit och filat lite på artiklar som alla bara blir halvfärdiga. ;-)
Sett CSI på 3:an. Och nu håller jag på och önskar mig någonstans där man kan få sova. Känns som om det är för länge sedan jag fick mina tre timmar nu.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Karmatarerskanise
0

Jag såg också CSI, eller lite då och då.

Brukar du bara sova 3 timmar?

Sessan1
0

jag är oxå vaken här :))

Tass från "Nattugglan"

Sitter och gör ingen ting just nu, förrutom surfar runt på dom olika ifokusgrupperna jag oxå.

Saga85
0

Jag håller på att kolla på South park. Orka kolla på något såpass seriöst som CSI Flört

Varför dålig natt Hera? Något särskilt som hänt eller bara just en…dålig natt?

Saga85
0

iFokus är bra att ha när man inte kan sova. Alltid någon här känns det som.

VeganGeek
0

Jag är också vaken, vi tittar på "The Closer" här och jag surfar på neopets och här. Sen har jag en stark känsla att jag kan ha missat att ta propavan eftersom jag glömt dela medicin kan jag inte kolla. Vi får se om jag kan somna så småningom eller om det blir ännu en vaknatt.

Karmatarerskanise
0

Dålig natt pga ångest inför en sak jag ska göra. Tramsigt, men ibland kan jag inte stoppa det!

Just nu glor jag på cold case. Bra serie.

#9 Hur många propavan brukar du ta för natten?

Saga85
0

#10 Isf är jag lika tramsig. Får lätt ångest för minsta lilla. För tillfället är det att jag ska missa mitt tåg på lördag, har haft mardrömmar om det i nästan en vecka.

Jag är en oskuld inom detta - men antar att propavan är sömnmedel? Om det nu är fallet - stämmer det att det finns två olika sorts varianter av sömnmedel. Sådana som man tar för att kunna somna in och sådana man tar för att sova djupare. Är som sagt helt okunnig *aj aj, slå mig inte*, och hoppas att mina sömnproblem löser sig när jag flyttar hem till föräldrarna. Men det kan ju kännas bra att veta lite om det skulle komma upp hos läkaren.

Karmatarerskanise
0

#11 Ja det finns de som är för insomning och de som är för längre.
Sen finns det ett helt hav av olika piller.

Propavan skapar inte ett fysiskt beroende, vilket är bra! Men det kan skapa psykiskt percis som allt annat. Propavan är ett sömnmedel, som hos många sitter kvar dagen efter, man är trött dvs. Många kan inte använda detta eftersom de får krypningar i ben och eller i kroppen.

VeganGeek
0

#10 Jag brukar ta två annars funkar det inte att sove ens när jag är övertygad att jag har tagit dem och inser mitt misstag först när det är dags för morgonmedicin, önskar jag kunde sova utan dem för jag har otrevliga krypningar i fötterna/benen undrar om det hänger ihop?

Cold case är ett bra program, jag håller med!

Jag hoppas att det du oroar dig för går bra, har också lätt att oroa mig över allt möjligt.

Karmatarerskanise
0

#13 Krypningarna hör definitivt ihop med propavan. Tar jag mer än 1½ tab, så kan jag inte sova pga alla jäkla krypningar! Det är hemskt. Man är så trött, men man kan inte sova pga av det!

Nej, det är inget bra. Ska på kontrast röntgen med mitt huvud. Kan vara tumör.

VeganGeek
0

#14 Åh jag insåg inte att det inte att var något så allvarligt eftersom du tyckte din oro var tramsig Rynkar på näsan nu känner jag mig lite klumpig.

Karmatarerskanise
0

#15 Nej, känn inte så!!

Röntgen ska göras för att vi ska kunna utesluta tumör.
Alltså är det inte säkert alls att det är det. Bara det att symptomen är för lika för att man ska kunna strunta i det.

Det är ju egentligen tramisgt att oroa sig innan det finns ngt att oroa sig för, det är det jag menade Glad

VeganGeek
0

#16 Då skall jag hålla tummarna för att det inte dyker upp något otäckt på röntgen

Karmatarerskanise
0

Tack!! Problemet är att jag inte fått kallelsen ännu, och i denna stan kan det ta månader! SUCK!

Saga85
0

Ojdå Hera. Vi får ta och hoppas på det bästa. Kan väl iaf vara skönt att kunna utesluta något.

Karmatarerskanise
0

Exakt! Jag vill bara bli av med detta problemet.
Om det nu går. Men det går säkert. Det är säkert inget alls ..