Mailet Amore!
Någon, fråga mig inte vem, har anmält mig till ett nyhetsbrev som heter Amore. 
Brukar normalt slänga det direkt, men i det här mailet fanns det en spännande/intressant lista/test,
Dags att göra slut?
Hur vet du när det är dags att säga adjö till förhållandet? Det kan vara svårt att veta men de här teknikerna och frågorna kommer ge dig vägledning.
1. Skriv en lista med din partners goda och hrm… utvecklingsbara sidor.
2. Jämför ditt förhållande med de lyckligaste par du känner.
3. Jämför ditt förhållande med hur du anser att ett lyckligt förhållande ska vara.
Behöver du mer hjälp? Svara på följande frågor:
1. Gör hon/han mig lycklig?
2. Skulle jag hellre vilja vara tillsammans med någon annan? (Nu är det dags att fundera igenom vilka inre egenskaper din drömdejt har!).
3. Kan jag tänka mig att vara tillsammans med henne/honom för resten av livet?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jag tror inte på sådana där tester. Allt beror på när man gör dem. Ett förhållande går upp och ner. Och kan man inte ta nerförsbackarna i ett förhållande kommer man aldrig någonsin få ett som fungerar i längden heller. De flesta förhållanden blir mer och emr starka för varje nerförbacke man har klarat av ihop liksom.
Så om jag skulle svara på ett sådant där test när vi är i en nerförsbacke då blir svaret ett och i uppförbacke ett. Så nej, inga tester för mig inte.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#1 Du får gärna ta bort det om du vill.
Givetvis är det inget "test" man ska göra en gång och fatta beslut därefter, men börjar man fundera ofta i de här banorna, kan frågorna vara bra att ha i bakhuvudet. Har man gått ett år och ständigt tänkt nej på flera saker så kanske det är dags för förändring?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#2: Klart jag itne tar bort det. ;-) Finns ju andra än mig här. Och alla behöver väl inte tänka som mig :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag kastar alla som inte är dirket till mig och som JAG INTE känner tyvärr
så dom ignorerar jag och nästa gång sådana kommer, så hamnar dom i borttagetmappen tyvärr.
Vill INTE ha okända mail!