Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etiketttankar-funderingar
Läst 725 ggr
Musiken
2008-11-14 05:27
0

Gora slut

Hur gor man slut pa basta satt? Har insett att som det ar nu sa kommer det inte att fungera med Ross. Jag pallar inte hans ex som hanger honom i trasorna hela tiden, det faktumet att han inte kan be henne fara at pipsvangen (trots att hon var otrogen mot honom och behandlar honom som skit), att han ar sa otroligt flortig HELA TIDEN och att jag kanner mig som hans mamma mer eller mindre. Han har varldens samsta minne, och han verkar tycka att sa lange han inte bryter ett lofte mer an 5 ganger sa har han fortfarande hallit vad han lovat..

Missforsta mig ratt, han ar en toppen-kille! Mamma tycker att han ar en svarmorsdrom, och pappa alskar honom med. Han har till och med lyckats prata med min bror, en bedrift som INGEN av mina killkompisar/pojkvanner lyckats med tidigare. Han ar verkligen en sadan kille man kan tanka sig att spendera resten av livet med. Men jag vet inte om jag orkar langre. Jag vet inte ens om killen i mina drommar existerar. Bor jag dumpa den basta killen jag nagonsin haft, for att jag KANSKE hittar nagon som ar battre nagon gang i framtiden?

Saga85
2008-11-14 05:50
0

Det finns bara ett rätt sätt - var ärlig. Prata med honom om hur du känner kring detta. Om både du och han vill försöka hålla ihop gäller det både att vara ärlig om era egna känslor och tankar, men även förstå varandra. Vi är alla olika och känner och agerar på olika sätt. Det som du ser som flört kanske han ser som att bara vara trevlig. Vissa människor har ett väldigt stort bekräftelsebehov, och kan lätt söka sig bekräftelse på att de "duger" från andra än partnern. Vissa har helt enkelt svårt att säga nej och vill inte såra andra. Nu vet jag inte alls hur fallet är för er.

Frågorna äro tre: VARFÖR beter han sig så? HUR kan ni lösa det? ÄR det värt det?

Ibland funkar det tyvärr inte, hur bra människor det än gäller. Hoppas det löser sig för dig!

Musiken
2008-11-14 05:54
0

Tack for svaret :)

Vi har pratat om det, och det enda vi har kommit fram till i princip ar att han har ett otroligt stort bekraftelsebehov, han kan inte saga nej (han ar en sadan som skulle lata en annan manniska sla honom i magen om de bad tillrackligt snallt) och han har uttryckligen sagt att han ar flortig av sig :/

Jag vet dock inte varfor.. Eller hur vi kan losa det.. Vi har forsokt, men jag vet inte.. :/ Tack iaf :)

Jenahbella
2008-11-14 06:32
0

#0 detta skulle jag kunnat skrivit i våras/somras.
jag och min sambo pratade ut, eller hmm jaa jag skrek och grät ut :P de fick f*n va nog!
man kan inte bete sig hur som helst och tro att allt ska va bra!
han hade tur och fattade att jag verkligen menade allvar och skärpte till sig.
men jaadu musiken, vad ska man göra? tänk om de fanns nån som kunde komma fram och säga att såhär ska du göra. men de gör ju inte de, du måste lyssna på dig själv..
är de en toppenkille så hade jag försökt lite till, men sån e ju jag :P
ska jag komma å banka lite vett i hans huvud? :P

Faxlin
2008-11-14 11:14
0

Med mitt förhållande är jag inte direkt rätt att ge råd överhuvudtaget. Men mitt råd är nog att prata ut riktigt. Att du verkligen stampar ner foten och försöker få honom att se att du menar allvar.
sedan är det din känsla du ska gå efter. Vad säger att du ska nöja dig med det näst bästa? Om det känns som om han inte är exakt det du vill ha då är det antagligen så. Då finns den rätta fortfarande någonstans och väntar på just dig. Det är vad jag tror i alla fall. Men den viktigaste frågan är nog. Älskar du honom verkligen? Om du gör det, kämpa för era framtid då.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
2008-11-14 12:06
0

Ska forsoka prata med honom idag nar han kommer over, men efter att vi pratade pa msn i natt sa verkar han ocksa ha gett upp :(

Jag alskar honom, och jag ar livradd for att jag aldrig kommer att hitta nagon sa bra som honom igen. Jag ar radd for att om jag lamnar honom nu sa kommer jag inse att han var The One and Only, men att det inte skulle vara mojligt att hitta tillbaka till varandra.

Du far garna komma och banka lite vett i oss bada Fnuha :P

Aribigga
2008-11-14 14:59
0

Klart man älskar den man är tillsammans med men ibland måste man fråga sig själv om det är värt det?

Ska man försöka ta sig igenom lidande och skit bara för att det KANSKE blir annorlunda sen?

Det är din egen känsla som räknas, känner du att ni har försökt med det fungerar inte längre så kanske det är bäst att försöka avsluta även om det är sorgligt? Eller så tycker du att ni inte har försökt tillräckligt och då är det bara att försöka hitta ett sätt som fungerar.

Sen den mest tråkiga sanningen av dem alla, det finns tusen fiskar i sjön och vad säger att du har hittat den bästa?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Jenahbella
2008-11-14 15:29
0

#5 nee jag tänker nog lite så med att vill man såp kan man.. elias och jag har våra ups and downs men i grunden vet ja att vi älskar varandra och fsktiskt får till en gnista om vi vill..
elias har gått över många av mina gränser och jag har tvivlat hundratals gånger. men nånstans innerst inne så har jag verkligen velat att de ska funka.. och de gör de väl för de mesta. :P

Saga85
2008-11-14 15:58
0

Jag vill bara inflika det här med att vara bäst. Alla har sina fel och brister. Jag tror definitivt inte att man någonsin kommer träffa någon som är PRECIS som den där drömmänniskan man fantiserat om. Och ärligt talat skulle det nog bli rätt så tråkigt i längden. Tror jag. Sedan gäller det ju självklart att överväga om de negativa sidorna är för många eller om man tycker det väger upp.

Med detta menar jag INTE att man ska acceptera alla fel och brister. Jag bara påpekar att man bör ta sig en riktig funderare om det där med brister. Jag personligen kan nog se någon slags brist hos alla mina vänner, mer eller mindre, men dessa är ju en del av dem och gör vänskaperna mer nyanserade.

Förlåt Musiken, det här kanske inte riktigt hade med just ditt förhållande att göra, jag började bara fundera lite högt ;)

Musiken
2008-11-19 05:52
0

Uppdatering;

Jag och Ross har det bra. Det verkar som om vi bada har insett att vi maste kampa, aven i uppforsbacke. Ingen av oss ar perfekt och vi maste acceptera det.

DAREMOT sa ar JAg dum i huvudet just nu. Har traffat en riktig dromprins. Han heter John. Han ar fran Skottland, sjunger och spelar gitarr. Han har varldens basta kropp, inte for musklig, men inte for spinkig heller. Han har de ratta politiska asikterna. Han ar sot. Han bryr sig om mig. Han skickar sota sms och fragar om jag sovit gott.

Just nu verkar han vara allt jag vill ha. Men jag vet att han inte kommer vara lika underbar om en manad. Jag vet att jag kommer komma underfund med saker jag inte gillar hos honom. Jag vet att jag kommer att reta mig pa nagot, och jag vet att vi kommer ha skiljda asikter om nagot viktigt. Dessutom flyttar han med storsta sannorlikhet harifran om ett halvar.

Men JUST NU ar han allt jag vill ha.

Jag ar sa dum. Jag har aldrig forr fallit for nagon nar jag varit tillsammans med nagon annan. Iofs sa har jag aldrig varit tillsammans med nagon lika lange som jag varit med Ross, sa jag visste att forr eller senare sa kommer en period da jag kommer att vilja ha en ny, bara for upplevelsens skull, men jag skulle ju aldrig leva ut det.

Problemen ar;
- Ross kommer kanske att hoppa av sin kurs och flytta tillbaka till York. Det betyder slutet for varat forhallande, for han tror inte pa langdistansforhallande, och det gor inte jag heller.
- John verkar valdigt bra just nu, men jag vet inte om det ar vart att dumpa Ross for nagon som med 90% risk kommer att lamna Carlisle om 6 manader, aven om Ross ocksa sticker sa smaning om.
- Jag och Ross har haft det ganska tufft i perioder, och jag vet inte om det ar battre att avsluta det nu som vanner, eller att vanta tills det verkligen inte fungerar langre.
- Flyttar Ross inte tillbaka till York sa maste vi fa det att funka. Han ar mitt allt, trots daliga perioder. Och om vi maste fa det att funka sa vet jag inte vad jag ska gora med John.

Ursakta mitt svammel, ar full och kanslosam. Ingen bra kombination :/

Jenahbella
2008-11-19 06:52
0

uss känner igen mig. jobbigt de dära!
försök satsa på vad du och ross har, tycker jag. de ser alltid grönare ut på andra sidan ;)
som du sa, man måste kämpa i uppförsbackarna med, även om de känns som man ska dö, ingen e ju perfekt.
john låter enligt mig som en sån man tror man vill ha bara för att man känner att de man redan har inte är precis som man vill.
då brukar de mesta se bättre ut!
då tror ja de e bättre att göra slut me den man har och sedan ägna sig åt lite egna saker.
hoppas du kommer fram till något snart!
kramisar!

Faxlin
2008-11-19 08:29
0

Jag håller med Fnuha där. Då man kämpar i sitt förjållande kan vad som helst se bättre ut. Så ska man bryta ett förhållande ska det alltid ske för att man vill vara singel igen. Inte för att vara med någon ny.
Det brukar aldrig bli bra resultat av dessa förhållanden tyvärr. Så jag skulle sattsat på det du har nu elelr vara helt ensam.

Kramar från mig med

Audiatur et altera pars

Musiken
2008-11-19 14:21
0

Tack for att ni bryr mig om mitt fylle-svammel! :)

Jenahbella
2008-11-19 16:05
0

#12 känner igen mig så mkt i de du skriver ju, blir ju alldeles tagen :p

Faxlin
2008-11-19 20:20
0

#12: Klart vi lyssnar :-)

Audiatur et altera pars

Musiken
2008-11-20 01:53
0

Har tankt hela dagen och insett att jag maste gora slut med Ross. Vi har varit upp och ner sa lange nu, och varje gang han sover kvar sa vaknar jag med tanken "var det har sista gangen?". Jag vet inte om han kanner samma sak, men jag tror att han ocksa kanner att nat inte stammer.

Fragan ar bara hur jag ska gora det. Han ar i Newcastle nu, kommer hem imorrn. Jag har en kansla av att han har kopt en present at mig. Jag vill inte ha en present. Imorrn hade varit en perfekt dag att gora slut pa. Tror jag. Alla dagar ar val iofs lika bra/daliga.. Men nu har jag tankt hela dagen och byggt upp modet… Jag drar mig sa sjukt mycket for att gora det.. Jag har skrivit ett tiotal langa sms idag om hur vi maste prata och att det inte funkar, men raderat dem varje gang. Jag vagar inte skicka dem. Tank om jag angrar mig? Det VET jag iofs att jag kommer att gora.. Det ar val aldrig latt att bryta upp nagot som varit sa bra.. Jag vill att han ska saga det sa att jag kan fa grata lite utan att kanna mig falsk.
De senaste dagarna har varit sa bra jamfort med hur vi haft det de senaste manaderna.. Det kanns sa sjukt dumt att gora slut nar det antligen ar BRA!

Jag behover pepp. Jag behover nagon som sager at mig hur, nar och var jag ska klacka ur mig det. Jag behover nagon som sager at mig att jag inte kommer angra mig. Jag behover nagon som sager at mig att vi kommer klara av att vara vanner. For jag vill inte mista honom. Han ar en underbar manniska! Alla som traffat honom alskar honom! Jag alskar honom…

Fan vad det suger.

Musiken
2008-11-20 02:13
0

Skickade just ett sms trots allt och kanner mig redan som varldens hemskaste manniska.. Grinar bara av tanken pa att jag maste sara honom Gråter Fan fan fan…

Musiken
2008-11-20 03:09
0

Da var det slut… Via sms.. Jag hatar migsjalv..

[Tassy]
2008-11-20 04:04
0

sänder många tröstekramar till dig Musiken!

Jenahbella
2008-11-20 06:38
0

*bamsekramar* livet e inte lätt.. vi finns här för dej.
kramar/jennifer

Musiken
2008-11-20 10:18
0

Tack!

Det kanns battre idag.. Han verkar forsta, sa att det var vantat osv. Usch, det kanns sa konstigt. Han har varit vid min sida sedan dag 2 har i England, och nu finns han inte dar langre.. Det ar som om jag tappat halva mitt liv.

Jenahbella
2008-11-20 16:32
0

de e alltid jobbigt när de tar slut, men som de låter så e de ganska väntat från båda håll. hoppas ni kan vara vänner iaf, kramisar!

Angelclaw
2008-11-20 19:21
0

Se det såhär: hade du gått runt och känt såddär hela tiden hade det ändå tagit slut förr eller senare, och hade inte varit rätt varesig mot Ross eller dig! Nu kan ni vara vänner, men gå vidare! Jag förstår att det är tungt, och gör ont! :( massor med tröstekramar!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Faxlin
2008-11-20 20:37
0

Skickar en massa kramar :-)

Audiatur et altera pars

Musiken
2008-11-20 22:00
0

Tack alla :) Det kanns battre idag. Ross ar ganska nere, men det blir nog battre snart :)

Hennum
2008-11-21 00:11
0

oj, *kramar massor* vad jobbigt! Vilka problem! Jag blir lite ledsen inombords här med, alltid så sorligt när något man kämpat för måste ta slut. Men nu gjorde du ett rätt genomtänkt val verkar det som :) lycka till i fortsättningen! kram igen

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan