bur bygge!
jag och liinda ska bygga en öppen bur till illrarna hemma hos mig :)
tips på coola tyger och ställen där man kan köpa billigt material, så som galler och brädor uppskattas :)
även rör och roliga saker som illrarna kan gilla :D

Japp vi kommer ha fullt upp ;)
// Liinda

Exakt vad är du ute efter? Vad för brädor vad för galler? Ge lite mer exakt påståenden så kan jag i nog ge tips :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åsa kan inte du ge tips på bästa saker att bygga på ?
// Liinda
hehe jaadu ingen aning än :P kom precis på de :P haha :)
funderar på nån genomskinlig plast typ plexi/akryl eller PVC..
nåt slags kompostnät som de inte skadar sig på och brädor är väl vilket som de ska bara va grunden, tror ja :P haha :) jennifer, tjejen me noll koll :D
plastbotten har ja bestämt nu. fyra eller fem våningar .. med rör som "trapp" :) hängmattor och leksaker som hänger från taket.. bajslådor och en sandlåda som de kan gräva i :)

#4: Kompostnät är inte bra lösning. det är för stort då kan de komma ut på fel ställen liksom. ;-)
att ha bärdor som grund finns det för och nackdelar med. Fördelen är att det är lätt att bygga stadigt med trä såvida man väljer rätt trä att bygga med. Nackdelen är att det inte är så otroligt hygieniskt och svårt att göra rent. Att måla dem går visserligen, men det kommer suga åt sig av kiss och sådant ändå om man inte har hundra procentigt lådsäkra illrar.
Så jag skulle nog välja ett annat material än trä faktiskt. Åtminstone på de ställen där det kan komma kiss och sådant.
Galler kan jag tipsa om på Granngården, de har billigast vad jag vet i alla fall. De säljes på 5 och 10 meters rullar.
Plasten kan man ofttast köpa billigast på coop byggvoroer eller liknande ställen. Men billigt är det inte.
Hur hade du tänkt dig botten? Ska den vara helt plan som en skiva bara? Eller ska du få den tillvärmd så den blir skålad?
Och hur hade du planerat att få fast rören i en botten av plast?
Lite sådana där praktiska funderingar :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
japp kompostgaller har ja redan testat :P sigge tyckte de va kul att använda som klätterställning ;) funderar på en plan plastbotten med plast sandlåda så de kan gräva :)
hmm jaadu jag får klura på detta åsa :D blir en tripp till coop och granngården å massa andra ställen :)