Kropp bortskänkes
Natten till lördag sov jag inte en blund pga en äcklig slemklump i halsen som gav mig panik så fort jag försökte ligga ner. Ingenting jag gjorde fick bort den så vid 7 när pappa gick upp gav jag upp o gick upp jag oxå.
Sen kom hostan.. hosta hosta hosta och ingen röst..
Igår va jag liiite piggare och såg ljust på den här dagen.. Men imorse vaknade jag och kände mig allmänt mos.. och vartefter dagen har gått har jag bara blivit sämre. Fått feber och ögonen rinner ikapp med näsan.. när näsan inte täpper ihop vill säga för då rinner ögonen ännu mera! Matt i kroppen, ont i halsen, ont i bröstet av allt hostande..
Nån som vill ha? Jag orkar inte mer iaf 
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Usch din stackare. Var rädd om dig, och var framförallt inte rädd för att säka läare. Många har börjar så där och s har de fått lunginflamation sedan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har ju praktik på en vårdcentral och en annan vårdcentral rakt över gatan här hemifrån. Sen är jag ju snart färdig syrra så jag vet nog att söka hjälp när jag behöver det 
Hostan är dock långt mycket bättre nu.. det är bara resten av kroppen som är dååålig nu.
Tack för din omtanke 
Does it become a walk?
/Ida

Ja jag vet att du nästan är färdigutbildad. Men det är alltid lättare att säga åt andra att söka hjälp än att göra det själv :-)
Bryr mig om dig ju :-)
Kramar om dig i alla fall
Audiatur et altera pars
Åsa om någon vet hur jag tjatar på andra att söka hjälp. Men för mig själv är det lite värre, fast jag har kommit över en del trösklar, så jag har lättare nu att söka hjälp än i början.
Solaika, du kan inte ställa diagnos på dig själv?
. Tänk vad underbart att vi får en egen nattsudds-syrra här!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#3 Jag vet att du bryr dig om mig. Tokfia ;) Jag hör nog till undantaget där, jag vet när jag ska söka hjälp. Jag är sån som tycker att jag inte ska behöva gå och må dåligt om hjälp finns ;)
#4 Haha, jo nog kan jag ställa diagnos på mig själv ;) Jag är förkyld :P Det är inte svårare än så. Jag har förkylningsastma så såfort jag blir förkyld så börjar jag hosta. Jag hoppades slippa ögonrinn o feber eftersom det började med bara hostan, det brukar sluta så och börja med rinnande ögon. Men men.. idag är jag iaf liite piggare igen.. rinner bara i ögonen ibland och just nu är jag iaf feberfri.. fick iofs ta tabletter för huvudvärk förut så det kan ju hålla bort febern. Men idag orkar jag iaf sitta upp. Mer än jag gjorde igår.
Haha, jo snart har ni en alldeles egen syrra ;) Jag får väl ta o öppna privatklinik för er ;P
Does it become a walk?
/Ida

#5: Mycket sund inställning av dig. Synd du inte kan smitta av den delen på mig :-)
Skönt att höra att du mår lite bättre i alla fall.
Kramar om
Audiatur et altera pars

#6 I alla avseenden i övrigt är jag sån som alltid sätter alla andras mående före mitt eget. Men när det kommer till att söka läkarhjälp har jag inga problem med att vara jäklig och kräva hjälp ;) Kanske för att jag inte orkar hjälpa andra om jag inte mår bra själv? Vet inte, men det kan vara en del av det :)
Jag kan försöka smitta av mig lite på dig. Fast förkylningen ska jag försöka hålla för mig själv :D
Ja, jag är glad att jag är piggare. Imorn måste jag orka gå på seminarium hela förmiddagen nämligen.
*kraaam*
Does it become a walk?
/Ida