Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etiketttankar-funderingar
Läst 1385 ggr
Hennum
0

Jag har gjort det igen...

… blivit kär…

hjälp mig kära nattsuddare!! vad gör jag för fel som blir kär stup i ett fast jag inte vill?! Och nu är jag fast. :P

Nu kan jag inte göra något vettigt, tänker bara på honom hela tiden.

Så glad men lite orolig samtidigt. Saker blir ju så besvärliga!

/En förälskad hennum ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Aribigga
0

Tja du, det är inte så lätt det där med kärleken ^^ Jag blev också kär fastän jag inte ville, jag försökte verkligen bara vara vänner för att jag visste hur det skulle gå i slutet och nu sitter jag här och tröstdricker likör och tycker ganska synd om mig själv.

Fast, man vet ju aldrig innan man har provat, kanske är det den stora kärleken du har hittat? Man har ju ganska roligt på vägen ;) Lycka till!

lurvponnyn.vimeddjur.se

Faxlin
0

Men Hennum, varför vill du inte bli kär? Att vara kär är underbart. har jag för mig. Var några år sedan :-)
Men just den där första förälskelsen den är underbar.
Och det finns ett sådant bra ordspråk.

Bättre att ha älskat och förlorat, än att inte ha älskat alls. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

David
0

Sista meningen gillar jag, bättre att ha älskat och förlorat, än att inte ha älskat alls.

Men… alla som säger att resan är bättre än målet, vetesjutton, skulle gärna hoppa över resan, eller veta att jag är lite närmare målet.

Försökte en gång i tiden att stänga av känslorna helt, fungerade kanske ett år, men ack sånt trist år. Visst, det var knappt några nergångar, men heller aldrig några uppgångar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Faxlin
0

Exakt David att stänga av känslorna är inte en bra lösning. Även om man kan bli sårad. Det kan vara värt det på vägen till den som är rätt.

Audiatur et altera pars

Hennum
0

jag har märkt att det funkar likadant hela tiden, och att jag ändå aldrig kommer någonvart. självklart är det mycket värt att ha varit glad med någon i några månader. men det blir mycket smärta med. åtminstonde för mig ^^ vad dom känner, de vet man aldrig. killar är duktiga på att snacka skit. :P vilket iofs hela mänskligheten är.

jag vill inte bli kär för man blir så ledsen och det kräver så mycket energi. jag har mycket annat att göra är att sitta och vara kär.

om man bara kunde nöja sig med att vara kär, utan att ha en massa krav och önskningar och viljor. att vara kär och låta det stanna där, men problemet med att vara kär är att man vill ha mer och mer.

tror jag ska bli buddhist, och skippa allt vad begär heter ^^ lättare sagt än gjort iofs.

Faxlin
0

haha, ja det låter verkligen som om det är lättare sagt än gjort. att vara kär kräver mycket energi precis som du säger. Att vara ledsen kräver också massor av energi. Även om det inte är samma sorts energi.
Men jag tror att det är en energi man får räkna med att bli av med. Och en vacker dag så får man mer och mer liksom.

Audiatur et altera pars

Hennum
0

äh, ja vill ha kvar min energi! :P jag trivs bra med den! :P den sitter så skönt i stortårna som viftar av sig själva nästan. :D

sen, kan man ju iofs få mer energi ibland, av att vara kär och andra starka känslor. så ja skulle tro att det är ett trevligt litet energikretslopp ^^

nåja, ja ville bara beklaga mig. för det är ju attans oxå, att saker inte kan gå som man vill. ^^

Faxlin
0

haha, klart man ska klaga av sig. Vi finns här för att lyssna på dig. ;-)

Audiatur et altera pars

Hennum
0

kanske ville jag oxå säja lite hur glad jag är. för det är jag ju oxå, kände mig hemskt negativ helt plötsligt. men jag är väldigt glad oxå. ni får inte tro att jag är otacksam! :P

Faxlin
0

Klart du är glad. Du är ju kär :-)
Det tog man liksom för givet. Det är dock skönare att klaga av sig när saker känns jobbigt. ;-)

Audiatur et altera pars

Aribigga
0

Självklart! Visst vill man lägga energi på annat men ack den som får välja…

lurvponnyn.vimeddjur.se

Hennum
0

ni är söta ni ^^