Vilka ar vi?
Har skummat igenom sajten lite for att se om det fanns nagon gemensam presentationstrad, men hittade ingen (iofs letade jag inte sa supernoga, menmen).
Sa for att jag (och eventuella andra nya och gamla medlemmar) ska fa veta vilka alla ar sa kan vi val fylla i ett litet formular och bifoga en liten bild? :)
Jag har visserligen nyss presenterat mig, men jag kan gora det igen :P
Namn: Amanda
Argang: 1988
Arbete/studier: fotostudent
Geografisk placering: skottska gransen
Hur jag hittade hit/hur jag kanner resten av manniskorna har: Hittade hit genom att soka igenom alla ifokus-sajter efter nagot intressant att lasa. Kanner till flera stycken har inne fran bodyart och iller, men inte mer an till namn och eventuella illrar :P
Ovrig fakta: har 4 illrar, en pojkvan (Ross), bor i kollektiv och tycker att gamla bocker om Processen, Acklet och Siddharta ar mycket intressantare an chick flick-bocker.
// Amanda
Namn: Maja
Årgång: säger man så? hhihi :) jag är iaf född 1993
Arbete/studier: Går i 9:an
Geografisk placering: Sverige, småland
Hur jag hittade hit/hur jag känner resten av människorna här:
Hittade till kanin.ifokus via google, sen kom jag in på dom andra sajterna och till nattsudd också, genom choklad tror jag :) Känner igen folk från andra sajter, men känner ingen så bra.
Övrig fakta:
Har 4 kaniner, 2 marsvin, 2 katter, några får och höns.. Älskar alla djur och skulle inte tacka nej till en iller =) Gillar att läsa, se på film, sitta vid datorn med en kopp te och bara vara hemma och ta det lugnt. Vill ni veta nåt mer så får ni väl fråga :P
tyvärr fastnar jag inte på bild 

Namn: Linda aka Lowe
Årgång: 1988
Arbete/studier: Föräldraledig, annars förskolevikarie
Geografisk placering: Norrköping, Östergötland
Hur jag hittade hit/hur jag känner resten av människorna här: Har snokat förbi här lite då och då i ett års tid utan att skriva, men sen så tröttnade jag och började bli lite aktiv.
Känner Fnuha och de andra är bekanta från andra ifokussajter on the internets.
Övrig fakta: Är mamma till lilla Elva på 3 månader och gift med Andreas på 20 år. Har insomningssvårigheter så jag funderar på att uppsöka vårdcentralen. Har 3 råttor och en jäkla massa damråttor. Älskar färgen rosa och att ha rosa hår (projektet är igång för att komma dit igen)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Namn: Åsa
Årgång: 1973 ( tror jag är äldst här)
Arbete/studier: Långtidssjukskriven på grund av konstant värk i rygg och höft. De håller på och försöker kluraut vad som är fel på mig.
Geografisk placering: Sverige (tyvärr) i lilla ytte pytte byn Älvkarleö. Ligger va 8 mil norr om Uppsala och 2½ mil söder om Gävle.
Hittade till just nattsudd genom att jag vart Medarbetare direkt när Alex skulle starta sajten. Hittade till iFokus genom ridsport på nyårsafton år 2005. En vecka senare startade jag upp iller.ifokus där jag är Sajtvärd. Sedan tog jag över godanyheter.ifokus och ja på den vägen är det. Resten av människorna här känner jag genom iFokus. :-)
Övrig fakta: Ja vad finns det att säga här. Har fyra egna barn och ett bonus barn. Bonusbarnet är numera 22 år. Mina egna är 16, 14, 12 och 5 år. Har sambo sedan många år tillbaka då det är han som är pappa till alla mina barn :-)
Bor i en hyrd villa. Tösern mina har en varsin ponny och sedan har yngsta tösen en katt. Yngsta sonen har precis fått sina möss. Äldsta dottern har en iller, äldsta sonen har två illrar och jag har sex illrar. Ja alltså familjen har 9 illrar. Stälelr glatt upp som semesterhem elelr akuthem då någon ringer och ber om hjälp med sin iller. Kan liksom inte säga nej. Därav anledningen att jag just nu har två stycken akuthemsplaceringar här och a på fredag kommer en av valparna för att vara hemma här på semester en helg :-)
Jag har också väldigt svårt att säga nej om någon ringer och säger, kan du ta min iller annars avlivas den. den är aggresiv. Ja då bara måste jag öppna mitt hem och då bara traskar de små pälsarna in i mitt hjärta så fastnar de där. :-)
Ja det var lite om mig. Undrar ni ngot är det bara att fråga. Jag svarar så glatt så :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Namn: Jennifer
Årgång: 1986 just nu 22 år :)
Arbete/studier: Jobbar som montör/reparatör på Whirlpool, Bygger microvågsugnar.
Geografisk placering: Sverige, Norrköping
Jag hittade till iFokus när jag funderade på att skaffa iller. ja till iller.ifokus. hit till nattsudd minns ja inte riktigt :P va nog av en slump :) Telefonkontakt lärde jag känna genom iller :)
Övrig fakta: Jag bor med min sambo Elias och våra tre illrar A´lou Sigge och Alvin :) vi har precis flyttat till en etta för att kunna förverkliga våra drömmar om att resa och plugga :)
jag är beroende av tekninska prylar å vill ha alla nya roliga leksaker som kommer ut! :)
skulle mitt liv vara ett ord så skulle de ordet vara musik. Jag älskar musik, sjunga spela lyssna :D
finns inget bättre än att sitta vid datorn lyssna på musik å dricka te eller cola :)
Elin född 1983. Bor i Botkyrka. Studerar lite biologi m.m.
Följde en länk till foto.ifokus.se sen klickade jag vidare. Känner ingen här (förutom maken som också är medlem på ifokus).
Övrig fakta:
Är västgöte uppvuxen på landet som för tillfället bor i en etta i Stockholms län tillsammans med maken. Är glömsk, opedantisk och lat. Avskyr frigolit. Sjunger aldrig. Njuter av det lilla.
Mindre bra med mig: Antingen är jag så dålig som jag vet att jag är eller så har jag bara uselt självförtroende.
Bra med mig: Trots att jag inte kan komma på något bra så vet jag ju att det måste finnas något, för annars skulle väl inte min underbara man älska mig? 

Namn: Ida
Årgång: 1989
Geografisk placering: Utanför Hässleholm, i norra Skåne
Hur jag hittade hit/hur jag känner resten av personerna: Min belgiska hares uppfödare tipsade mig om kanin.ifokus. Och sen har jag undersökt iFokus och så =) Har träffat några personer ifrån kanin.ifokus och marsvin.ifokus :P
Övrig fakta: Är arbetssökande och håller på med körkortet… Har två kaniner, den ena är en belgisk hare och den andra är en angora/lejon. Tycker om djur, största drömmen är jobba som djursjukvårdare, veterinär eller som svinskötare ^^
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Namn: Lisette
Född: 1987, är alltså 21 år gammal just nu
Arbete/studier: Ströjobbar och planerar
Geografisk placering: Norrköping, men påväg till Göteborg (sweden)Hur jag hittade hit/hur jag känner resten av människorna här:
Jag fick veta av Alex, när hon startade sidan, och var då inne endel. När jag sen bytte nick så försvann alla mina favoritsajter och då glömde jag bort nattsudd för en tid. Annars kom jag till hundar.ifokus från början och utvecklade till att bli Medarbetare på mode och sen även vidare till att starta bodyart.ifokus. Är mest på Bodyart och Relationer.
Övrig fakta:
Jag delar möbler och lägenhet med min underbara hund Ecko och min katt Móri. Ecko är en amstaff/dogo argentino, min kärlek, och mori en lustig cornish rex. Jag dansar och har kul, umgås med mina goa vänner och skrattar, Lyssnar på underbar musik och tänker, planerar framtid och ler, är glad och positiv, går långa promenader med ecko och rullar runt i gräset, myser framför bra filmer med värmeljus, är stolt och glad över mig själv, älskar och gråter.
Tatuerings och piercings freak!
Min eviga drog är popcorn och lakrits. Och min existens är Te och kärlek.
Älskar inredning och shopping!
Thats me! ^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Namn: Sofie
Född: 1988
Arbete/studier: Akvarieskötare, växtskötare och fruktleverantör
Geografisk placering:Ängelholm i nordvästra skåne
Jag hade tråkigt och satt och kollade vilka sidor det fanns på iFokus och såg nattsudd, undrade vad det var och insåg att det var perfekt :) Dock skriver jag bara om jag har något att säga…
Övrig fakta: Är djurgalen, en shetlandsponny som heter James Bond, en golden retriver Tuffa, tre katter, Molly, Sally och Pussel och tre akvarier av olika storlek.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Namn: David
Årgång: 81:a
Arbete/studier: Diversearbetare… thihi
Geografisk placering: Västra Sverige
Till iFokus blev jag inbjuden för 1½ år sedan ifrån ett annat forum, sen har det rullat på. Är nu Sajtvärd för en sajt, och Medarbetare på ett gäng andra. På nattsudd har jag nog varit medlem ett bra tag, men började skriva för någon månad sedan efter att Liinda tjatat på mig!
. "Känner" många på iFokus, många andra värdar, och flera här, och kommer till och med träffa tre underbara saker nu i morgon 
Övrig fakta:
Kattmänniska. 3 st sådana har jag. Gillar grafik. Designar en del. Normalt en väldigt blyg människa IRL, men det beror precis på vem man träffar. Och ofta släpper det rätt snabbt. Men är dålig på att göra första intryck bara därför. Tja, vad mer finns det att säga?!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Namn : Liinda
Årgång : Sommarbarn från året -86
Arbete/studier : Hemmastadgad för fullt.
Geografisk placering : Älvkarleö någonstans i Sverige.
Genom en annan iFokus sajt. människorna känner jag genom sajten och träffat 2, men fler kommer.
Övrig fakta : Jag har 2 Grey Hound som älskar livet lika mycket som jag och mina underbara 5 katter.
Annars finns det väl inte så mycket mer att säga.
// Liinda

Namn: Tess
Årgång: 1982
Arbete/studier: Serviceoperatör
Geografisk placering: Norrbottens-kusten
Hur jag hittade hit/hur jag känner resten av människorna här: Kom in via gerbiler.ifokus, stannade till här och fastnade :) Och lärde känna massa trevligt folk under resans gång!
Övrig fakta: Älskar gamla amerikanare, musik, och min underbara sambo! Och sedan lever jag för mina djur, gerbilerna!

Namn: Ida
Årgång: 1983
Arbete/studier: Inne på mina sista veckor av sjuksköterskeprogrammet.
Geografisk placering: Eskilstuna några månader till.
Hur jag hittade hit/hur jag känner resten av människorna här: Ja, hur jag hittade just hit till Nattsudd minns jag inte. Satt säkert nån natt och hade trist, hittade hit och skrattade så jag ramlade av stolen. Haha. Tess känner jag via gerbiler iFokus iaf. O Liinda har jag haft äran att ha på besök några gånger :D
Övrig fakta: Jag är en djurtok som just nu trängs med 1 sambo 1 väninna och 27 gerbiler på 85 kvm. Jag har en Goldengrabb på 7,5 år oxå. Men han bor hemma hos mina föräldrar eftersom han inte trivs i stan. Vi letar nytt boende i annan stad och jag söker jobb. Annars är jag en glad prick som alldeles för lätt tar på mig alldeles för mycket jobb eftersom jag vill hjälpa så mycket jag kan. Folk säger att jag har valt rätt yrke iaf.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Det här är det bästa med att besöka föräldrarna --->
Namn: Saga
Årgång: 1985
Arbete/studier: Läser medieproduktion med inriktning manus
Geografisk placering: Höst och vår - Falun. Sommar och vinter - Göteborg!
Hur jag hittade hit/hur jag känner resten av människorna här: Hoppade in på iller.ifokus för någon vecka sedan (?), och klickade sen runt på måfå bland lite intressanta forum.
Övrig fakta: En väldigt förvirrad flicka för tillfället som beslutat sig för att antagligen ta studieuppehåll ett tag för att reda ut sig själv. Försöka få igång sitt gamla barnsliga, kreativa jag. Förhoppningsvis ta och skaffa en iller under tiden, känns väldigt skumt att för första gången i sitt liv inte ha något djur (förlåt mina kära vattensköldpaddor, men jag menade mer djur man kan umgås med). Blir ingen mer beskrivning, just nu känner jag mig ungefär lika full av personlighet som en Uppblåsbara Barbara.
_No way! Yes way!

#14: Välkommen hit. En riktigt mysbild.
#13: Sötnöten.
Audiatur et altera pars

#17: haha ja hon med. ;-)
Audiatur et altera pars

Angelclaw, sluta säga att du ser ut som ett träsktroll
// Liinda

Men sluta , du är ju hur söt som helst
// Liinda

Ooh, jag har en klasskompis som ser PRECIS ut som Fiona i Shrek! Det ar verkligen kusligt likt! Det enda som fattas ar gron hy och att hon fargar haret brunt istallet for lila som det ar nu.
// Amanda

Namn: Emmi
Årsmodell: 1986
Arbete/studier: Universitetsstudier
Geografisk placering: Göteborg
Googlade mig till iller.ifokus för 2.5 år sedan. Och sedan var de kört!
Övrig fakta:
Jag bor tillsammans med min underbara sambo en lägenhet i Göteborg tillsammans med 4 illrar och 12 möss. Jag är en aktiv motståndare mot hel- och halvfabrikat och min nya livsstil går ut på att jag ska göra allting från grunden! Jag lagar min husmanskost, bakar mitt bröd och mina kakor och är ganska nöjd med livet. Jag tar min lärarexamen om lite drygt ett år.
Carpe Diem

Bara en massa illertokar här. Vart tog min katt-tråd vägen? 
// David

Den blev uppäten :P
Carpe Diem
Kändes nästan som det… men hääääär!!!! finns det en massa fina kattbilder, fast man får scrolla ner lite och blunda, för först kommer det illerbilder! 
// David

David, bara att inse, dina katter skulle inte overleva lange pa en traff, sa det ar lika bra att du skaffar dig illrar du med :P
// Amanda
Jag tänker vägra att gå i mor mins fotspår. Hon har haft katter i över 50 år. Nu ska jag vara rebellisk och skaffa en iller! Fast inget ont om katter, de är helcharmiga - jag vill bara inte ha någon själv.
MimmieM - akta så att jag inte kommer och kidnappar dina söta illrar nästa gång jag besöker/flyttar till Göteborg!
_No way! Yes way!
Nja, nog överlever katterna, men de skulle nog sitta i ett hörn och fundera vad som hänt, eller sitta högst upp på en bokhylla i säkert förvar :).
Har absolut ingenting emot illrar, bara att min kunskap om dem är noll, eller mindre än noll.
// David

haha, tänk er stackars David här hemma på träffen med mina 9 illrar, Fnuhas 3 illrar och så en av mina valpar som var här på semester över helgen. 13 illrar vart det :-) Och ja en hysteriskt katt har vi med :-)
Audiatur et altera pars
Nej, katten var mysig… Men nästa gång får du lära mig mer om illrar.
Tänkte kidnappa Åsas katt flera gånger :)
// David

#38: Varför sade du inget. Jag hade kunnat packa ner henne åt dig. ;-)
haha, nejdå. Tror att Sanna hade sagt upp mig som mamma då. Hon älskar ju sin misse.
Audiatur et altera pars
#39. Precis, tänkte ju på henne, annars hade hon lätt fått plats i väskan!
. Måste kontra lite här… Åsas katt är urmysig! Jättesöt och go. Så tro inget annat som kommer från dom här illermänniskorna! 
// David

haha, Åsas katt är inte go. Hon är rikstokig. Och jag kan säga att det inte bara är indianerna i kanoten som saknas hos min tös, där saknas hela kanoten och sjön med :-) Fast vi älskar henne ändå.
Audiatur et altera pars
Fast Liinda, jag tycker faktiskt att Fiona i Shrek ÄR gullig!!