forumträff IMORGON
japp imorgon vid den här tiden sitter jag på tåget! :)
känns lite läskigt att de e snaaaaart :)
men de ska bli såå kul :D håller på att packa här hemma nu :)
köpte ett par nya söta strumpbyxor som jag testar inför imorgon ^^ lite fin måste man ju va så man inte blir utslängd ;) haha!
illrarna känner att de e nåt på G me tror ja :) de yrar omkring som små höns!
vad gör ni andra denna kväll då? :)

Oho :)
Hoppas att ni far roligt!
Jag hostar och spyr om vartannat, eller snarare hostar sa att jag spyr.. Hade Nisse sovandes runt halsen i en timme, men nu ar han vaken igen och jag bor val ga till affaren och kopa mat. Har bara ost i kylen, men den har gatt ut :(
// Amanda
de hoppas ja med! :)
men gumman då! köp nåt riktigt gott att äta å drick te eller varm choklad! :) säg till nisse att han måste ligge runt mattes hals så hon håller sig varm! :)
dilemma! skinnjackan eller den bruna västen?
ska vi va ute mkt? 

Ja har kopt citron och ingefars-te, sa jag hoppas att det hjalper lite :)
Ska nog vara lat och bestalla kinamat ocksa.. Sa slipper jag ga utanfor dorren,a aven om det bara ar 10 minuters promenad :P
Skinnjacka ar snyggt for det mesta :)
// Amanda
hehe låter bra!
jaa skinnjackan e varmast men västen e mest praktisk om sigge ska me å gå :P då håller han sig i den ^^
nu hittar ja inte Lousans sele heller 
Packar jag också… Försöker med konststycket att få ner allt i en bag. Men det SKA gå :).
Och självklart Fnuha, vi kommer få skitskoj! Vid den här tiden i morgon är jag redan framme… *gah*
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
T-shirts - klart
Luvtröjor x 2 - klart
Underkläder - klart
Kamera & extra batterier - klart
Reflexer till Liinda - klart
Vinster till sajter - klart
Tandborste, tandkräm m.m - klart
Schampoo/duschkräm - klart
Vad mer kan jag packa som jag inte behöver använda i morgon??
// David
jag har :
plockat fram kläder tills imorgon - klart
två linnen - klart
underkläder - klart
jeans - klart
mjukisar - klart
illrar, illergrejer och transportbur - halvklart
smink och annat - halvklart
TELEFONLADDAREN! visste att ja glömt nåt
frukt och nåt att dricka till tåget me ja :)
och TÅGBILJETTER
Tack!
Mjukisar - klart
Laddaren kommer med i morgon, måste ladda telefonen i natt
Lagt fram biljetter och plånbok. (känns rätt viktigt att få med dem)
// David
Fnuha. Vad har du för telefon?
// David

haha, ni är underbara. Tänkte nog traska lite med er ute faktiskt. På lördagen tänkte jag att vi skulle gå ner vid laxön och vidare till hängbroarna med. Vill visa lite av våran natur med :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
bra åsa då tar ja tocktröja å västen vantar å halsduk :)
david jag har en samsung touchwiz :)

Wie, tror han lyssnade pa ditt rad fnuha :) Nu ar han tillbaka igen :D Min Nisse-skrutt :')
Och fler av David maste val ha kamera? Vill ju se vad ni har for er under helgen! :O
// Amanda
Tror Liinda skulle visa mig laxön redan i morgon när jag kom, så jag får se lite fin natur direkt! 
// David

#15: Jadå jag har laddat både min digitalkamera och min systemkamera. Så jag kan både fota och filma. ;-)
Audiatur et altera pars

ooh sa bra! :D
// Amanda
Nej nej nej… ingen film. Snälla! Och, ska du ta kort vill jag gömma mig först. Har redan blivit varnad av Liinda vilka tjuvknep du kör med! 
// David
#15 åh han ligger me tungan ute precis som alvin :D haha!
herregud människor ! jag hatar att bli fotat! :( jag kommer ju dö i helgen :P får se om jag vågar mig ut från tåget :P

#19: haha, jag hörde det. Men det är lungt. Jag ska inte använda digitalkaeran med självknäppning på leende personer :-)
Audiatur et altera pars
Det är ju dig vi räknat med att fota, eftersom vi andra är allergiska mot kameror… 
// David
åsa bara så du vet me så har ja ingen aning om hur de ser ut i gävle :D låt mig inte gå vilse! :D
#21. Tack…. Så Liinda avslöjar allt för dig hon… hmm. morr. Då har ni säkert några andra hemska planer på att få med mig på kort. 
// David

#23: haha bara stanna på stationen så kommer du inte vilse. ;-)
Jag hämtar dig. ;-)
#24: Vi planerar inget tok alls. Herregud det är Liinda och mig du talar om. Vi hittar väl aldrig på något tok. 
Audiatur et altera pars
#23. Gävle station är inte så ruskigt stor. Och jag tror nog att du har en liten välkomstkommité när du stiger av. Norrköping station är mycket mycket större…
#25 HA! Nu var du lustig. Det var ju just därför jag är ett nervvrak. För om någon kan hitta på tok så är det just ni två… 
// David

#26: Nej men David, nu förstår jag inte alls vad du menar. 
Audiatur et altera pars
då kliver ja av tåget me packning å illrar å väntar då ^^ hihi :D
norrköpings station e ju miniliten ju :P
välkomskommité :O låter otäkt :D
Tänk dig då Gävle station, den är ännu mindre. Två eller tre perronger, och ett litet stationshus. 
// David

Nejdå vi är så trevliga så. Så du behöver inte vara nervös. Sedan kommer jag kasta mig på dina illrar det första jag gör. Så du kan ta det lungt :-)
Audiatur et altera pars
bra då kanske jag både hittar dit å hem :D

Jennifer - hihi det kommer gå så bra så :)
David, jag och Åsa gör väl inga tok saker häller :O
Vad är det du försöker antyda med detta nu då?
Åsa. GÖM DIG !
// Liinda
hö hö hö… (äter kor
). Är det några som hittar på bus så är det ni!! Tror du inte jag märkt det…? :)
Åsa, btw, när skulle du vara på undersökningen i Uppsala i morrn??
// David

Vi hittar inte på bus :O
det kan alllllllla intyga… Visst Åsa ?!
Vi är ju världens mest snälla flickor som finns, om inte väluppfostrade och väldigt lugna
// Liinda
så nu hittade jag alous sele me :P phu :P blev lite yrhöna där! :)
nu verkar allt va på sin plats :)
fick göra en nödlösning på buren med,, dom tuggar så på gallret så satte en tygbit för :P men nu ser de typ inte ut.. kanske bäst de då somnar de nog.. funderar på att ha alvin i knät på tåget.. får man de? :P
Jadå, smådjur får du ha i knät på tåget. Eller stora djur också. Så länge de inte kräver egen sittplats 
// David
åh bra :D väskan buren och alvin på tåget då :D weeiii då slipper ja känna mig så ensam :)

#33: Tror inte det blir någon. Men jag får väl smsa dig och berätta när jag vet :-)
haha, exakt Liinda vi hittar aldrig på något. Såååååååååå lugna som vi är kan man nästan tro vi är döda. *fniss*
Audiatur et altera pars

Appropå att resa med djur. För några år sedan hade vi en dispyt på en av bussarna här hemma angående mina hundar. Jag vart tvungen att lösa en vuxenbiljett för min hund för det var en schäfer. Och min hane var ingen liten kille. Jag protesterade men de krävde betalning om hunden skulle med. Så jag betalade.
Gick och satte mig och lade ut min jacka på sätet bredvid mig (måste ju tänka lite på allergiker) och sade åt Sacko att hoppa upp och sätta sig. Vilket han gjorde. Chaffören ser detta i backspegeln och stannar bussen och säger åt mig att ta ner hunden på golvet. Vilket jag kontrar att har han betalat 40 kronor för att åka buss ska han fanimig få sitta för dessa 40 kronor med. Så jag vägrade.
Chaffören blir mer och mer upprörd, och det hotas med polis och jag sitter kvar och säger att de är såååå välkomna så. Lite frustrerad blir chaffören tydligen så han ringer upp sin chef och ber om hjälp. Jag hör hur han berättar allt om vad som hänt. Så går det ett tag och chaffören siter och säger jaha, jaha jaha. Så vänder han sig om och säger:
-Heter du Åsa Faxlin?
Japp svarar jag. sedan svarar chaffören att så var det. Och så följer det en massa, jaha, är du säker? jaja. De lägger på.
Han ber mig komma fram och jag får pengarna tillbaka. Och vovven åkte självklart ner på golvet där han hör hemma. ;-)
Audiatur et altera pars
#38 varför känns de inte som att du menar de sär sista? ;)

#40: Iiiiingen aaaning alls. 
Audiatur et altera pars
Hund på golvet = gratis. Hund på sittplats = ungdomsbiljett tror jag.
// David
vart ställer man buren på tåget? :P
På golvet, eller på bordet framför. Om det är många som åker, annars brukar dom inte bry sig om du har den på sätet brevid.
// David

#42: exakt, lite det jag hakade upp mig på :-)
Audiatur et altera pars
#44 okej va bra :D
Nä, Gävle station är svår att tappa bort sig vid, man kan dessutom mata fiskarna med tuggummi, det gillar dom. Och även om man råkar svirra runt i gävle centrum så är det ganska lätt att hitta där med, Fnasket är en bra samlingsplats om man råkar tappa bort sig ;D
Ha så kul imorgon, hörni! :)
Helena

Hörrni !
Jennifer stå still när du kommer fram !
Det är inte lätt att hitta där om man är ny !
Tro mig, been there done that ! ;P
// Liinda
haha okej jag kliver ur tåget och står till ;)

Bättre det säkra före de osäkra.
// Liinda
hahahah :D kommer du och david me till stationen?

ööh nääh vet inte :S
Inte pratat med Åsa om det. HAHA
// Liinda
haha bra! bara åsa annars vågar ja inte komma ut! :P

Då gör vi så. Bara Åsa. Så får David och Liinda hålla låda hemma så länge :-)
Audiatur et altera pars
hihihi :D