Lika nervös som?
Ugh om jag är nervös just nu !
Magen är på väg att vända sig mer än vanligt känns det som.
ugh. Varför ska jag göra detta imorgon?
Jag kanske blir jätte sjuk så jag inte kan åka på gastrskopi?
Jaaa imorgon är jag jätte sjuk ! Hell Yeah !
En gastroskopi innebär att en läkare undersöker magens inre med ett så kallat gastroskop. Gastroskopet består av en böjlig slang som leds ner till magsäcken genom munnen. Läkaren kan även ta vävnadsprover och genomföra olika behandlingar med gastroskopet
// Liinda

varför ska du utsättas för detta?
Carpe Diem
det låter farligt och onödigt. och synd om dig!
Förstår att du är nervös. jag hade dött av nervositet, mina nerver och jag kommer inte överrens.
Men det går säkert jättebra =)

#1 - Min mage tycker inte om mig.
#2 - Så med andra ord, du vill inte byta ??
// Liinda
#3 hmm….. efter en lång fundering. NEJ :D

Niike, jag som trodde du var min vän 

// Liinda
Liinda! Det kommer gå jättebra! Det går ofta fort också. sen så vet dom vad det är som felar, och kan fixa det… Om jag åker nu kanske jag hinner upp i tid så kan Åsa och jag hålla dig i varsin hand.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Det låter mer än underbart du :)
// Liinda
#5 klaart jag är! jag skulle mer än GÄRNA byta, om det inte var så att jag var upptagen just i morgon… tyvärr! ;)
Det kommer gå jättebra. Du får ju lugnande innan, och så bedövar dom både slangen och svaljet innan. Tänk på att det är som en liten tråd bara.
// David

#8- hahah just imorgon ;) haha
#9 - Vet du hur ont det gör :O
Panik och smärta på samma gång . Känns som att dom river upp stora skorpor i halsen
// Liinda
#10. Jotack, jag vet tyvärr hur det känns. Och mina slangar har dessvärre varit lite tjockare också.
. Halsen är inte riktigt som den ska timmarna efteråt. Men du är en modig tjej, så du kommer klara det galant!
// David

Jaaa. inte är dom så tunna som dom säger heller. Jäkla lögnare.
Modig vem är modig ???
// Liinda
#10 hihi ja :D
#9 bedövar dom slangen? varför då? xD
Om man ska kolla om man har gluten, får man inte ta ner en slang i halsen då? :S
Njo, dom smörjer in slangen med någon slags salva som bedövar i halsen. Salvan smakar banan tror jag! 
// David

Salvan smakar inte banan !!!!!!!!!!!!!
// Liinda
Min har gjort det. Kanske dom varit extra snälla mot mig? Eller så har jag trott att den smakat banan, eftersom jag inte varit riktigt vid minna sinnens fulla bruk…
// David

haha jag tror på det sista.
// Liinda
#14 hahahah! tänk om man börjar tugga på slangen :P

Linda, endoskopi är inte så trevligt
Då trycks det upp en slang i andra änden. Min bror har gjort det, men han fick lustgas också.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#19 varför gjorde han det om man får vara nyfiken? :P
Lustgas, är inte det sånt som finns i bilspel så att bilarna går fortare? xD

Haha, Majsan då :D
Han har okänd sjukdom, så de undersöker honom på alla sätt…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Liinda! Du har så rätt så. Har inte varit riktigt klar i huvudet någon av gångerna. En gång eventuellt, där har jag svaga minnesbilder.
Jovars du, nog kan man börja tugga på slangen allt, och tugga på fingrarna man har i munnen för att man inte ska stänga den. Men då kommer slangen i näsan istället, OCH DET ÄR INTE skönt.
// David

Det kommer gå bra gumman. Jag sitter där i väntrummet och väntar under tiden, håller din hand under resan dit och hem igen :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
*skickar en miljon kramar som vanligt* 

ÅSA DU SKA MED IN!
// Liinda

haha, men Liinda. Jag klarar inte sådant. Fan jag tycker inte om sjukhus och har nästan bott där under en veckas tid.
Först med dig på vårdcentarlen sedan med dig på akuten i Gävle, sedan med dig på akuten i Uppsala. Sedan mig på smärtkliniken. sedan mattias som var till vårdcentralen och så röntgen för lunginflamationen.
Och nu dig igen. Jag klarar snart inte mer sjukhus och läkare. :-)
Audiatur et altera pars

jag håller på oh bottar dig :P
// Liinda

hmm, nej du kan itne bota mig genom att dra med mig en massa. jag bara biter ihop för att ställa upp. men jag tror de kommer få två patienter om du tvingar med mig in.
Audiatur et altera pars

hihihi *fnittrar*
// Liinda
Jag gillar faktiskt läkare och sjukhus. Så jag kan följa med er alla sen i framtiden.
Läkare ger mig trygghet… Och på ett sjukhus är det lugnt och där finns alltid någon som kan hjälpa till.
Akiss är dessutom trevligt sjukhus.
// David

O.o du är tokig va ?
// Liinda
Nää… men det kanske beror på att jag har världens bästa läkare just nu. En sån som verkligen bryr sig. Bara det att han ringde ifrån sin kurs i Tyskland för att höra hur jag mådde… tänk er en sån läkare!! 
// David

oooh ge mig : )
// Liinda
Han är guld! Tänker inte dela med mig av honom för fem öre!!! Jag har dessutom "telefonstöd", så jag kan ringa hans personsökare dygnet runt och han ringer upp så fort han kan. Det kallar jag bra läkare. Fast nu när han är i Tyskland fungerar det inte, så därför ringde han i en paus för att höra hur jag hade det…
// David

sweet. : )
// Liinda
Ja, jag gillar det skarpt. Väldigt få som har en överläkare som sin kontaktperson… *retar er andra*
// David

hehe ah
// Liinda

Vad är det som felas med din mage då?
Aldrig testa att ta bort kött och animalika produkter från kroppen ett tag, det hjälpte mig iaf. Oh, det är någon bakteriesjukom i tarmen jag tänker på, men kommer inte på vad den heter. Man utesluter kött och mjöl iaf. Finns att läsa om på vegetariskt.ifokus.
Carpe Diem

Hoppas att magen din blir bra! Och att du överlevde gastroskopin, låter läskigt det där. Mig hade dom fått söva, eller nått. Hade vägrat helt enkelt :P
usch, jag avskyr läkare. dom flesta åtminstone.
jag skulle vilja fråga ut kirurgen som opererade min rygg om just min rygg, för jag känner att jag skulle vilja veta mer. eller åtminstonde fråga ut någon som är riktigt kunnig på sånt här, och kan förklara min scolios, inte bara scolios i allmänhet.
men det kan man ju glömma, att man skulle få! ;)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag tar tillbaka det där med att jag gillar sjukhus. Fick en kallellse idag och de ska nog tömma mig på blod helt och hållet på fredag. Tycker alla rutor på remissen var ifyllda. Och inte får jag äta eller dricka något tolv timmar innan heller.
Och eftersom jag verkligen ÄLSKAR nålar så… nej nej nej… Åsa, följer du med och håller mig i handen också??
// David

haha, men david, jag svimmar ju bra av nålar. Så jag tror inte jag blir till så bra hjälp där tyvärr.
Audiatur et altera pars

Ett tips till er som hatar nålar är att INTE säga "Jag skulle bli världens sämsta knarkare". Jag gjorde det, varpå de var helt säkra på att jag varsprutnarkoman eftersom jag vägrade låta dem ta blodprov!
Carpe Diem
Det var ÅTTA streckkoder på remisslappen, alltså ÅTTA rör de ska stjäla från mig! *livrädd*
Står att remissen är ogiltig och man vikt den, tror jag ska vika den i småbitar…
// David
nålar e ju inget farligt, inte efter att ha haft en förlamning och de tröck 2000 nålar i mig för att testa allt som finns :P haha!

haha, du driver med mig MimmieM, är de så jäkla idiotiska alltså?
Nejdå David inte vika remissen, de skickar bara en ny så får du gå igenom samma vånda igen. :-)
Audiatur et altera pars

Jag skulle göra abort och de var tvungna att ta blodprov innan. Min erfarenhet innan med blodprov är att de får sticka mig 5-6 ggr innan de hittar en ven.
Just den dan var jag ovanligt skojfrisk utav mig, och sådant uppskattas inte när man ska göra ett sådant stort ingrepp. Bara det att humor är mitt sätt att tackla obehagliga situationer.
Efter en lång diskussion så stod jag fortfarande fast vid att blodrov var en ganska dålig idé och att vi säkert kunde komma på en gemensam lösning för att slippa det här. Sedan fällde jag komentaren, hon blev förbannad och mer eller mindre brottade ner mig. Tog tag i armen på mig och körde in nålen. Jag ylade om att jag visste att det skulle komma någonting ont ifrån sex, och att jag aldrig skulle ha sex mer i hela mitt liv. Då skrek hon tillbaka att "DET BORDE DU TÄNKT PÅ INNAN DU BLEV GRAVID!"
Jag knöt inga livslånga vänskapsband den dagen kan man säga.
Carpe Diem
"DET BORDE DU TÄNKT PÅ INNAN DU BLEV GRAVID!" fy va hemskt! :( att hon sa så ! uss ! dom om några borde fatta att man e i en jobbig situation!

Jag tror dock inte att mitt reaktionsmönster var som vanligt heller. Men tanten var helt klart mer elak än vad jag hade väntat mig. Han kanske hade en jobbig dag, eller så kanske hon inte hade fått sig någonting på länge, vad vet jag :)
Usch vad hemsk jag känner mig ändå.
Carpe Diem
haha :P jo fast jag e nog som du där.. försöker skratta för att "glömma" de tråkiga.. tror inte du e den enda som reagerat så :)

Jag lovar dig, under själva ingreppet så är det nog inte många som handlat som jag gjort. Tur att jag inte har det stället som ungdomsmottagning/barnmorska
Carpe Diem
jasså? får man fråga hur? haha ja ibland e de bra att man inte behöver visa sig på vissa ställen mer igen :P

De gick igenom ingreppet i detalj och under själva ingreppet så krampade livmodern något förskräckligt, en tant höll mig i handen och försökte lugna mig varpå jag joddlade fram med skånsk brytning "jag föder, jag föder!".
Jag känner mig hemsk! Men så tacklar jag jobbiga situationer!
Carpe Diem
hmm jaa kanske inte de bästa att säga 
men som sagt man tacklar faktiskt jobbiga situationer på knäppa sätt ibland! 

mjo, jag kommer inte göra om något utav dem mer iaf :)
Carpe Diem
haha man lär av sina "misstag" :P
Haha, jag kan inte låta bli att tycka att det var lite kul med "jag föder.."
Helena

Mjo, jag tyckte själv att jag var helfestlig, men det var jag helt klart ensam om.
Och sedan satte man det i relation till människor som försökt skaffa barn i flera år, och går igenom hormonbehandlingar och så ligger jag där och driver med allting som en liten jävla snorunge, som antagligen knarkar också :P
Carpe Diem
Får jag fråga hur gammal du var?
Helena

hum hum.. 21
Carpe Diem
Okej. Haha, helfestlig, jag gillar det uttrycket^^
Helena
*Coronet. Jäkla marsvinsexpert, hur vet du sånt? ;P
Helena

För att jag var helt såld på marsvin när jag var 14-16. Coronet och Sheltie var jag väldigt förtjust i ;)
Carpe Diem
Ja, de är fina :) Killen på bilden är dock inte min längre. Han har dessutom blivit misstagen för en katt :P
Helena

Min iller har blvit kallad för säl och råtta etc, så bli inte förvånad ;)
Carpe Diem
Haha, säl var väl lite väl..? ;P Råttor har åtminstonde liknande färger :P
Helena

råttor har väl ändå inte samma färger som en iller :D Då förstår jag mer att ditt marsvin blir tagen för en katt om man ska se till färgen :P
Carpe Diem
Joho, lite sådär grått och vitt och svart xD
Helena

Ge mig en bild på en sådan råtta :D
Carpe Diem

Mimmie - Jag äter inte kött.
Sen vad som felas med magen kan inte ens idioterna på detta ställe tala om för mig 
// Liinda
#70. Är du helt vegetarian?!?!
// David
#69 http://www.chester.gov.uk/images/rat.jpg Kolla färgen! ;P
Helena