A´lou
Åh så snygg! Men vilket färgbyte då!
Jag vill ha en iller. Skulle vara kul att testa på foder ett tag :)
ja hon är riktigt vacker i sin vinterpäls! :D
du kan låna mina :D
Har du färgat henne? Verkligen jätteskillnad. Brukar illrar byta färg så, eller är det "unikt"?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
nee hon håller bara på att byta till vinterpälsen :)
Så, efter vintern när hon byter till sommarpälsen, då får hon tillbaka den "gamla" färgen igen??
// David
vet inte :P de e sånt som märks då :)

Hon är sååå snygg tösen. Fast jag tycker den mörka sommar pälsen är snyggast. Men så är jag svag för de mörka skönheterna också.
David, hon kommer byta päls till sommaren och det brukar alltid bli färgskillnader, men det är inte säkert att det blir samma som det var nu i sommar eftersom Alou fortfarande är en lite skrutt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Skulle bli helförvirrad… Öhh.. är det här min iller? 
// David

haha, man vänjer sig med åren.
Audiatur et altera pars
#8 jaa hon e jättefin :) hehe jag e me svag för de mörka :P
men jag samalar ju på mig en av varje verkar de som.. en ljusviltfärgad en mörkviltfärgad å en pastell.. nu fattas de bara en albino 
haha needå :)
#9 haha de va nästan lite så "oj vart kom den ifrån? aha e de du Lousan" :P

Är du svag för de mörka? Vänta tills du ser Stella och efter Stella ska du få se Eris :-)
Audiatur et altera pars
#11. Precis, nu tror jag minsann att någon extrailler har smitit in här. 
#10. Ja, så kanske det är. Är rätt glad att mina katter i stort håller samma färg året om. Är tillräckligt förvirrad ibland så färgbyte på katter skulle göra mig totalt förvirrad. 
// David
#12 jag kommer försöka sno med dom hem
du får kolla mig och räkna in dom små innan jag beger mig hem ;)
#13 haha jaa :P stackars elias som verkligen inte ville ha fler 

#14: Det tror jag inte. Åtminstone inte Eris. Hon är en enmansiller, eller enkvinnasiller heter det kanske :-)
Men innan Stella fick valparna var de i alla fall så jag utan problem såg skillnad på dem. Nu måste jag titta noga i deras ansikten för att se vem som är vem. Så jag liksom ser deras personlighet :-)
Audiatur et altera pars
Tror inte Åsa hinner räkna dem… vi får smita snabbt. Ta med en stor väska. Visst skulle du ha med dina egna också? Då kan det ju få rum en eller två till i buren 
// David

haha, det lär höras David. Jag lovar. Jag tog och lade in en annan tjejs iller i min transportbur en gång efter en träff. Var så övertygad om att det var min iller som sprang förbi, så jag högg den och lade in den i transportburen utan att titta nämnvärt närmare. Satan vilket liv det vart. Mina töser sade snabbt till om att det här är fel iller, lämna tillbaka henne mamma.
Audiatur et altera pars
haha :P de räcker nog som sagt me mina egna små terrorister, å kommer ja hem me fler än jag reste iväg med så kommer jag nog aldrig få gå hemifrån mer sen ;) haha
nee ni nu ska jag sova igen! :) Lousan hälsar! :D
Sov så gott du. Och jag antar att det är en Iller? :)
#17. Ska bli spännande att lära mig lite mer om illrar, har knappt sett en live ens. Undra om jag ska prata med Axelsons om att börja kurser i illermassage? 
// David

Jaaa, Det fungerar faktiskt nästan som på katt kan jag berätta :-) Så du kan det nog redan. Och nog kommer du få lära dig om illrar allt. Svårt att inte lära sig om dem då det blir så många runt dig :-)
Natti natti fnuha
Audiatur et altera pars
Och jag är rätt lättlärd som tur är. Men jag måste ju få försöka med några försiktiga kattmassageövningar på din lilla vilding. Tänk vad rådlös du skulle bli om kissen somnade på rygg i mitt knä… 
Katten på bilen var en utkastad katt, efter lite skabbfix, så fick hon massage, säkert en timme, och så somnade hon så här i mitt knä.
// David

haha, ja jag skulle bli förvånad om cera somnar i knät. Fast hon brukar sova hos mig faktiskt, men mest hos Sanna.
Men självklart ska du få testa att massera henne.
Audiatur et altera pars
Jag har några övningar som jag hittills aldrig varit med om någon katt som nekat. Helkroppsmassage ska man nog vara lite mer kenis med katten för att börja med 
Sen vet jag inte om jag har fördelen med att jag är rätt lugn när jag har med djur att göra, tror de känner av sånt väldigt tydligt. Är nog därför ALLA hundar ska fram och hälsa också, för de känner säkert att jag är livrädd! 
// David

Vill du prova att massera ett stycken bror till Cera?
Eller lite andra fettknoppar som behvöer ;P hahahaha .
Eller iallafall visa hur man gör : )
// Liinda
Självklart. Jag masserar på… Bara det inte är stora hundar, för då svimmar jag. 
Kattmassage är lätt att lära sig, så titta på, eller prova själv under min mycket pedagogiska ledning! 
// David

haha men mina är inte så stora ;)
HAHA, du kan få visa mig på Sveisen ;).
// Liinda
#3 jaa :D:D
ja det var verkligen färgbyte!
Vår Toxi var typ gyllenpastell när vi skaffade henne, sedan blev hon pastell och nu är hon grå typ ;)
#28 hehe jaa :D de e lite kul :D

Olivers mask försvinner också på vintern, brukar nästan bara bli en kajal tillslut. Jag tycker nästan han är vackrare på vintern :)
Carpe Diem
heh jaa jag har inte vant mig vid lousan nya utseende än :P men pälsen e sååå mjuk och len! :D

Hur är det Mimmi, är Oliver en mörke eller rätt ljus viltfärgad på sommaren? Tycker sådant här med deras färgbyten är intressanta så jag försöker suga i mig allt jag bara kan om vilka förändringar de gör.
Audiatur et altera pars

Tja, vad ska man säga, han är den grå modellen av viltfärgade :) Med svarta ben och svans. Vissa vintrar ser han nästan ut som en silver. Fast det beror på att han får otroligt mycket vit underull, så han ser ut som en boll, men han har fortfarande mörka stickelhår vilket alltså håller honom kvar i viltkategorin :)
Carpe Diem