orolig,.,
idag sparkades 35 prsoner från mitt jobb.. visserligen inhyrd personal..
men all inhyrd personal ska inom den närmsta framtiden sparkas!
alla som har utgående kontrakt får heller inte vara kvar..
börjar känna mig lite orolig..
jag har fast anställning, eller tills vidare som de heter..
men är sist in först ut..
blä.. :(

Ja usch det är aldrig trevligt när personal måste gå. Hela arbetsplatsen blir orolig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
japp å jag blir oroligast av alla som vanligt 

Ja men du är ju sist in och det är alltid oroligast faktiskt.
Audiatur et altera pars
Vilket fackförbund tillhör du??
I varsel- och indragningstider är det alltid den inhyrda personalen som får gå först. Ofta har de ju sin "egen" arbetsgivare att falla tillbaka på, Manpower, Proffice osv, som hjälper dem till nya uppdrag.
Är det lagt något varsel om att ordinarie tills vidareanställd personal ska minskas? Annars kan du sitta lugnt ett bra tag till. För varsel måste de lämna i god tid.
Nu verkar ekonomin i både EU och USA vara på väg uppåt, efter att båda gjort någon slags finansöverrenskommelese. Bara igår steg börserna med över 9%.
Så, det kanske svänger så ingen behöver gå *hoppas hoppas*
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

haha, du är underbar David, som en uppslagsbok :-)
Audiatur et altera pars
Nja… det är faktiskt lite som jag inte kan! 
Just fackfrågor är jag lite intresserad, och insatt i, när jag jobbade på Netto satt jag i Unionen-klubben (då hette det ju HTF)s Netto-klubb, och hade faktiskt rätt att MBL- och löneförhandla åt folk!
Har alltid lärt mig saker som kan hjälpa andra. För det är det jag själv mår bäst av att göra.
// David

Ja jag har förstått att det ligger dig varmt om hjärtat att hjälpa andra. En fin egenskap.
Audiatur et altera pars

haha, den var härlig :-)
Audiatur et altera pars
Åsa, inte bara varmt om hjärtat, jag menar på fullaste allvar att jag hjälper folk så mycket kan jag. Kanske mitt sätt att känna mig behövd, jag vet inte?
// David

David, du är underbar !
// Liinda
Har inte sett lilla fnuisen här sen jag åkte hemifrån. Undra var hon är… 
// David

Hmm ropa på henne ?
// Liinda
Jag har försökt… men får inget svar.. 
// David

hmm ah nej då vet jag inte !
// Liinda
här e jag :P upptagen i mitt liv :P har massa saker att göra ju!
Skönt att se dig! Varit lite orolig för att du fick något trist besked och gick och blev deprimerad…
Såklart du har en massa saker att göra i livet. Jag vet ju hur flitig du är… 
// David

utan oss :O
// Liinda
Tänkte säga… utan mig… 
// David

Jag hann först nanananananan
// Liinda
Ja! Din buse! Men jag är Medarbetare på en massa mer sajter än dig. Och nu när jag varit borta hela tre timmar har jag massor att gå igenom. 
// David
haha tss.. :)
david jag går inte å blir deprimerad bara sådär.. de e en lång process innan jag hamnar nere i skiten :) v inte orolig.
#23. Ja, jag vet… 
#24. Va skönt att höra. Blev jätteorolig när du inte svarade på sms eller var här. Fick ni något besked idag? 
// David
okej.. blir inte de.. jag e bara inte vid datorn så mkt just nu :)
nope inget besked än :(

David, men lite roligt är det allt ;)
// Liinda
Vad är det som kan sysselsätta vår (MIN?) lilla fnujis så tro…? För nu har du ju både städat och tvättat… 
Hoppas ni snart får besked. Ovissheten är hemsk! Du såg min lilla bild jag gjort. Ta med den till din chef! :)
Jo Liinda… lite roligt är det allt. Kommer nog vara med på topplistan när de kommer tillbaka igen. 
// David

mohha aaah ;)
Jag åh Åsa bråkade om 1 platsen på nattsudd as länge när jag hade min förra användare ;)
// Liinda

mohahahahaahahah klockrent :P
Då ska du få en tårta av mig
// Liinda

Ja att hamna på toppen av listan någon gång är okej faktiskt det kan man förklara bort. Men tänk när jag låg där konstan i två år, på första plats. Då var det svår bortförklarat. När jag ramlade ner från första plats skrev grabbarna på iFokus och undrade om jag var sjuk. Eller om något hade hänt mig. Då är det dags att skämmas och sluta skriva så mycket på iFokus. Dessutom har jag efter det fått det nertryckt av en annan värd här att det är stor skillnad på kvalite och kvantitet. Denvärden kör med kvalitet inlägg och jag med kvantitet. Sådant ingen vill läsa i alla fall.
Audiatur et altera pars
Tycker att vi har rätt roligt ändå, även om alla inlägg inte är gravallvarliga direkt. Så du låg högst upp i två år? Inte undra på att dina siffror ser ut som de gör! 
// David

haha, nu ska du inte vara sådan. Det var liksom oftast fel på siffrorna då med. Precis som det är med räkneverket nu.
Audiatur et altera pars