honung, té (gjärna chaí), varma sköna bad, massor av filtar och en härlig bok 
Önskar jag hade det ;) Är förkyld och har världens hosta, känns ju lagom kul inför helgen… >.< Men febern har släppt i alla fall :P
Ingefära ska ju vara bra mot halsont i alla fall, så mycket vet jag :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hmm, kanske får blanda ihop nåt ;) funderade på att hälla i vitlök i mit roiboos-the igår men gav vika för tanken på hur det skulle smaka ^^ inte för att jag känner nån smak alls nu men :S
Önskar jag hade ett badkar :(Kanske skulle läsa sagan om ringen triologin igen? *funderar*
Tack för att ni svarar :D
Kraam på er!!!
Honungsvatten är ju bra i och för sig! :) Varmt vatten med honung i. Inte gott, men nyttigt :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Är du täppt i näsan? Då ska du koka vatten, blanda i ett kryddmått med vanilsocker och sedan hälla detta i n balja. Håll ansiktet över baljan med en handduk över huvudet och baljan så rensar det bihålorna bra.
Mot ont i halsen:
då tar du varm mjölk och blandar i halstabletter. Det ska vara ett speciellt märke men kommer inte ihåg namnet nu. Dock ser de ut som kaninpluppar. De är alltså små och bruna :-)
Mot hosta: Fick jag höra inne på choklad precis att varm choklad i ett par koppar i stöten är bra.
Annars om inget hjälper. Ta en flaska renat. Du blir inte frisk, men det blir roligare :-)
Kram på dig
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ta Åsas förslag, men jag rekomenderar :
Annars om inget hjälper. Ta en flaska renat. Du blir inte frisk, men det blir roligare :-)
// Liinda
Haha underbart, Åsa! :P Får ta några koppar choklad då och hoppas att det hjälper. Eller inte 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, ja valet är fritt :-)
Audiatur et altera pars

#8 - hihi choklad är skit bra ;D
#9 - ÄR du riktigt säker på det Åsa ?
// Liinda

#10: Japp helt övertygad.
Choklad är aldrig fel. I dag serverade Andreas choklad till Liinda och mig medans vi låg i sängen och tittade på Betner :-)
Audiatur et altera pars
Vi har visst en huskurs-bok hemma! :D
Varmt vatten med citron fungerar också, istället för honung. ;)
Sen så finns det en "Rysk hostkur" som är 2 delar varm mjölk och 1 del mineralvatten.
Hosta och heshet står dessutom att det kan lindras med rödvin, konjak, rom, punch m.m. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alkohol är räddningen till ALLT.
// Liinda

haha, det mest lustiga kanske är att det kom från mig som dricker tre gånger per år eller något :-)
Audiatur et altera pars

Åsa, men jag då ?
Jag dricker ju aldrig alkohol ;D
// Liinda

Echinagard!! Eller echinaforce.. olika styrka på samma sak. Underdundermedicin!
Annars är det vitaminer, värme, vätska rent allmänt. VILA! Honung är jättenyttigt, men inte uppvärmd då försvinner allt nyttigt. En sköterska jag jobbar med nu har honung på sin frukostmacka o har inte varit förkyld sen hon började med det för 2 år sen. ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Men … Honung är för nallar, inte för människor.
// Liinda

#18: Vad bra, då är det årminstone en av er som förstod receptet. Och jag lovar det hjälper verkligen.
Audiatur et altera pars

nej det är inte gott. Men medicin ska inte vara gott. Då hjälper de inte. Enda medicin som hjälper och är gott är glass.
Audiatur et altera pars

Angelclaw, men alkohol är den bästa :O .
Eftersom du itne dricker de så vet du ju inte de än ;D hihihihi
// Liinda

Japp ;D . MUMMA
// Liinda

Ge mig ; D
// Liinda

Jaaa ? Får jag ?
// Liinda

Kommer
// Liinda

Orkar inte springa. går hellre
// Liinda

Den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge
// Liinda

#35 - Gör jag nog, men det kommer nog att ta några dagar ;P
// Liinda

Men du gumman..
utan sekunder får man inge minuter, utan minuter får man inga timmar, åh utan timmar får man inga dagar åh utan dagar får man inga veckor.
Så . Några dagar.
// Liinda

HAHA . HAHA, den dagen vi ses ska jag lära dig ett och annat ; )
// Liinda

Japp du skulle bara
// Liinda

hemlis
// Liinda
Jag bruka värma en kopp me jägermaister i micron några sekunder. De värmer gott i båd hals och näsa^^ För att inte börja gråta, drick med stängda ögon;P
Varmt citronvatten är bra! och även varmt vatten med honung!
Massa vitlök! Echinagard! Zink!
Har man ont i halsen är de bra att gurgla koksaltlösning..
osv osv i oändlighet:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#47 Är du fortfarande sjuk? .. de går ju visst något virus just nu..
Hehe okej.. min hosta satt i typ 3-4 veckor:S
Men Zink är braa:) Läker inifrån.
Hehe tack själv!:) Jag mår bra nu.. hostan är borta och allt är solsken^^
Mammsen har blivit sjuk dock, så undviker att röra vid henne;P
#49 Som jag då! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Bästa botmedlet har jag kommit på : D
SHOPPA :D Då glömmer man att man är sjuk och mår jätte bra över alla nya saker ;D
// Liinda

Nej Liinda det funkar inte. Titta på mig. Inte mådde jag bättre av att följa med er i dag.
Usch det värker när jag andas, och hostan river i lungorna så jag tror de ska gå sönder. Och halsen känns som jag vet inte vad. Täppt ända upp i bihålorna och har ont i öronen som dessutom slår lock med jämna mellanrum.
*ynk,ynk mr inte bra tycker synd om mig själv mening*
Audiatur et altera pars

Men Åsa, det var för att du inte köpte mer än Glödlampor.
Åh inte hjälper det sjukdomen …
DAAAAAAAAAAAAH
// Liinda

Looooovar
// Liinda

#57: Okej du menar om jag köpt något roligare än glödlampor och bajspåsar så hade jag inte varit vaken hela natten, sittandes i sängen och hostat så tårarna rinner?
Hmm vet inte om jag ska tro på det där.
Audiatur et altera pars
*skickar en krya-på-dig-kram till Åsa*
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#60 - Precis..
// Liinda

#61: Tack, behövs nog. Blir bara sämre och sämre. Nu gör det ont när jag pratar och sväljer dessutom.
#62: Tror jag inte på.
Audiatur et altera pars

# 63 - Det är för att du inte pröva själv ;P
// Liinda
#63 Vet hur det känns. Hade så själv för inte alls längesen… Inte ett dugg kul. :/ Hoppas verkligen det blir bättre snart.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#63 mm.. hade me så ett bra tag! Och inte hade jag nått hemma bara för de heller. Brukar alltid ha nåt mot förkylnigsgrejer.. humf!
Jag har haft halsfluss så jäkla många gånger med så egentligen skulle mina halsmandlar varit botta nu.. men bytta doktor mellan varven så de blev inte så^^

Känns inte bättre att ni också haft skiten, men ni vart ju bra så jag bör ju bli det jag med. :-)
Om det inte värkte så hemskt när man andas och hostade vore livet liiite lättare.
Audiatur et altera pars
Som sagt så är de där ett virus som går just nu. De satt i två veckor på mig tror jag.. fast hostan höll i sig ett tag till. Men nu är de bra igen så:)
Men ta hand om dig själv:)

Jadå jag försöker ju :-)
Men lite svårt då familjen inte riktigt är på samma linje. Men skönt det där med två veckor då borde det här ge sig om en vecka eller så :-)
Audiatur et altera pars
Hehe:) Jag får tusan ta vespan och åka upp till er jue! så kan jag koka te och ta hand om dig åsa;)

Nej men Lisette då blir du sjuk istället. Tror inte att det är hälsosamt att åka så långt på vespa. Men det var gulligt sagt :-)
Audiatur et altera pars
Haha..njaa, men jag har redan vart sjuk.. så nu blir jag inte de igen så fort inte:P Nu är jag imun^^
Fast iof går de inte så fort med vespan inte.. och så får jag inte åka på motorvägen me den:P