Jag blir så ledsen :(
(Hoppas jag får göra så här nu. Annars får ni ta bort inlägget)
Hur grymma får människor bli? 
En bekant har tagit in två små gerbiler som lämnats ute i en gallerbur i regnet. Hur länge vet vi inte.
De var medtagna och tuffsiga när de hittades. Men de har piggat på sig och verkar vara vid hyggligt god hälsa.
Min sambo kommer att åka och hämta dem imorgon förmiddag då de som hittat dem inte har någon kunskap alls. Vi kommer att hålla dem i karantän, avmaska och se till att de mår bra.
Tyvärr har vi ingen möjlighet att behålla dem därför sätter jag redan nu ut den här annonsen så att de små krakarna kan få det hem de förtjänar.
Det är högst troligt en Nutmeg och en DEH. Vi har bara sett bilder på dem ännu och DEHn ser ut att vara en flicka så vi hoppas och håller tummarna för att båda är flickor. Lägger med den bild vi har på tufsisarna nu så kommer det mer bilder så fort vi har dem här hemma.
Hjälp mig hjälpa dessa arma små varelser som råkat ut för människors ondska
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
stackars små! :( hoppas de repar sig och hittar bra hem! :)

Kan inte mer än hålla med #1 .
Snälla ni är som hjälper dom Ida : ) .
// Liinda

Det hoppas vi oxå.
Det är klart att vi tar in dem o hjälper när vi kan.. förstår inte hur man kan behandla små oskyldiga varelser på ett så hemskt sätt :(
Does it become a walk?
/Ida

Nej tyvärr finns det sjuka människor till allt.
Tyvärr så tror dessa sinnes sjuka människor, att allt under hundar klarar sig själva på nått höger eller vänster.
Dom som ägde dessa, hoppades väl att nån annan skulle hitta dom och ge dom tak över huvudet för att dom inte orkade med dom längre eller något liknande.
För vem vill INTE ha nån liten söt gerbil?
Jag tror att allt för många tänker så .
Tyvärr
// Liinda
Usch och fy! :( Ni är änglar som tar hand om dem!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha ja det är klart, min hund älskar att få nya leksaker! ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Nää det gör han garanterat inte. Bara leker lite 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Usch folk kan bara vara så hemska ibland. Ledsamt att man inte visar mer förståelse för andra levande varelser.
Jadu Alex, tror att Shenzi skulle käka upp dem i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#11 Jo, men det krävs nog normala hundar för det ;)
#12 Mycket sant! Då kan jag ju inte ta dem, eftersom jag snart ska ha en iller. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#13: Exakt, då blir det verkligen synd om dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Så söta dom är :) Hoppas dom får ngt bra hem. Fattar inte hur folk kan göra så mot värnlösa djur överhuvud taget :(( Sådana personer borde inte skaffa djur alls :( Borde finnas djurkörkort.

Det är jättefina tjejer! Unga är de oxå har vi kommit fram till efter närmare undersökning av dem. Troligen under 3 månader. HUR kan man vara så grym som människa?
Man blir mörkrädd :(
Does it become a walk?
/Ida

Stackars små flickor. hoppas dom får komma till nytt bra hem
// Liinda

Precis.. det hade varit mer humant att avliva dem än ställa ut dem sådär. Alla har inte lika mycket tur som Ellen och Ester.
Does it become a walk?
/Ida