Åsa!
Nu tycker jag att vi ska få en liten uppdatering om illerbebisarna, vill se massa bilder (så jag kan bestämma mig för vilken jag ska komma och kidnappa)! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

haha, ja jag ska försöka få in foton på laptopen. Tyvärr vill inte kameran lägga in dem här. Men jag ska jobba på det. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jaa det tycker jag att du ska göra! ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ville ni se bilder? Nu har jag fotat dem en och en. Så jag börjar att lägga ut lite foton nu.
Först ut är den hona som jag markerat med rött i nacken. Det gick inte att få några bra kort på henne. Hon var sömsig efter att ha ätit kött så det vart bara sov och slö bilder. Hon är ljusast av honorna och är obokad.
Audiatur et altera pars

haha #3 är en hane och han är bokad. Glömde att honan har röttglitter i nacken.
Audiatur et altera pars

Hmm, jag hade glömt att fota den 8:e. *skäms* Ska åtgärda det så ni får se alla. hihi
Audiatur et altera pars
Ååh så underbara!!
Och ååh vad bild #17 inte gjorde att jag vill ha henne mindre… Tror jag ska tala om för mina föräldrar att det kommer flytta in en iller här snart… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Dumma Åsa, jag tror du är i maskopi med djävulen eller nå´t… Det är inte snällt att suktas så!!!!! Jag kommer snart krypa på mina bara knän från sthlm till älvkarleö……
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#23 Jag kan ju krypa förbi och plocka upp dig på vägen då.. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#22: haha, nej hon är liiite söt. ;-)
#23: Jag som är sååååååå snäll. Det är väl bra att du får se en massa kort på tösen du vill ha.
Audiatur et altera pars
gud så söta åsa! :O *vill ha*

Den mörka skönheten som Kerstin så gärna skulle vilja ha. Men inte får köpa för sin bättre hälft har hon i alla fall fått döpa. Hon kommer i stamtavlan heta Hakuna Matatas Shanti.
#26: mm, visst är de lite söta. :-)
Audiatur et altera pars
shanti :) va fint :) nästan som mitt favvo tjej namn Chanthal :)
#25 Jag har försökt intala mig själv att hon bara är liiite söt, och att alla illrar är så söta så jag lika gärna kan vänta ett år eller nåt, men det gåååår inte ju!
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#28: Ja men visst är det ett fint namn Kerstin kom på. Och det passar henne med.
Audiatur et altera pars
#29 uss så svårt de e när man faktiskt har fallit för en speciell! :D
#30 jaa jättefint :D
#31 Jaa… Det är jättejobbigt :( Försöker få pojken att söka jobb här nu, så han kan flytta hit inom en månad :P Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#29: haha, visst är det svårt att få bort hennes bild ifrån näthinnan. Och hur du än gör så kommer det aldrig bli en till som henne :-)
Gör jag saken bättre nu.? hihi
Audiatur et altera pars
Men Åååsa…!! :P Jag sitter seriöst och funderar på namn nu. Jag kommer inte kunna släppa henne. Inte en chans.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#34 haha du e fast! :)
#35 Jaa, tyvärr. :P För mina föräldrar kommer nog inte vilja släppa in en iller i huset är jag rädd… Och har ju lite svårt att flytta ihop med pojken för tillfället :(
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#36 du får smyga in den :O
#37 Haha ja och hoppas på att varken de eller hunden märker nåt? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#38 jaa :P haha du får be åsa lära henne att smyga ;) haha!
Haha jaa jag får väl göra det ^^
Eller helt enkelt ta hem henne och säga att hon bor här nu, och slänger de ut henne så slänger de ut mig med. Eller nåt. :P Eller så får vi väl bosätta oss i lekstugan. ^^ Haha.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha :D heja lekstugan ;)
haha du får lägga henne i en korg utanför eran dörr å plinga på å springa ;) tror du dom kan säga nej till en hjälplös illervalp liggandes utanför ? ;)
Haha nää det bara kan de ju inte göra… ^^ Så länge inte hunden hinner ut först när de öppnar så det inte finns nån valp kvar. ;) Nej men lekstugan vore ju nåt, blir nog rätt kallt på vintern bara är jag rädd :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
då får du sikta in dej på att flytta innan vintern då ;)

#34: haha, hon pussades med mig nu i kväll framför tvn. Så avslutade hon med ett nafs i hakan. Men det gjorde inte ens ont då hon inte tog i. ;-)
Sååå låt höra, hur går det med namnvalet? hihi
haha, ja inte lätt det där med hund och föräldrar. Du får svära på att ha henne på ditt rum. Eller i lekstugan när du inte är hemma. Så får ni ha massor av gosetid däremellan. ;-) Nej men skämt och sido, att hon bor i ditt rum går väl bra kanske.
Audiatur et altera pars
Jaa men precis, det jag tänkte också. ;) Och hunden tror jag faktiskt inte kommer vara några problem, inte för illerns del i alla fall. ;) Så så länge någon är hemma och kan övervaka det hela så lär nog inget hända. Har ju en hund som är nyfiken - men rädd för små konstiga saker. :P Katter jagar han gärna om de sticker iväg, då får ju han verka stor och tuff. En katt som däremot står stilla eller rent av följer efter honom är ju döööläskig, då vill han helst bara springa därifrån ;)
Så det lär bli illern som regerar om det blir nån :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, ja det har vi varit med om här hemma. Illrar som bossar över schäfrarna :-)
Så ja det är väl bara operation övertalning som gäller nu då. Tösen hälsar en blöt puss till eventuellt nya matte. :-)
Audiatur et altera pars
Aww… Söt!! Pussa tillbaka!! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Japp ska göra det när jag inte nyss har ätit. Då kan frestelsen bli liiite för stor att smaka av läppen :-)
Audiatur et altera pars
Hahaha :P Äh, hyenor ska bitas ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, jo visserligen. Men jag jobbar på att just denna hyena ska bli undantaget som bekräftar regeln liksom.
Audiatur et altera pars
Jaha okej. Jaja, jobba på du ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Vilka av dem är det som har namn nu då? För det var väl några?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Åååsa? Missat den här tråden? :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Japp jag hade missat denna :-)
Det är nu några fastslagna namn i alla fall.
Hakuna Matatas Kouvo
Hakuna Matatas Ior
Hakuna Matatas Shanti
Det var de som var fastslagna. Och ja kanske en Hyena :-)
Audiatur et altera pars
Kouvo :O från lejonkungen va? :) riktigt tufft :D

Japp det är från lejonkungen. Har alltid velat ha en iller som heter det. Och nu blev det så :-)
Audiatur et altera pars
härligt! :D
åh jag älskar att hitta på namn :D
fast bara en av mina illrar har vi döpt själva :D:P

Ja det är skojigt med namn. ;-)
Audiatur et altera pars
#56 Ja så var det ja :) Inga fler som fått namn än alltså. En lejonkungen, en nalle puh och en djungelboken då. Och ja, förhoppningsvis en till lejonkungen… ^^ Hihi
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Åsa… Vill ha mer bilder ju…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nu har vi fastslaget en liten Cleo också här hemma. ;-)
Så det har försvunnit en till. ;-)
Jaja, mer bilder kommer. hihi Förhoppningsvis en filmsnutt med nu då jag hittat gamla digitalkameran.
Audiatur et altera pars
Jaaa bilder och film! :D
Cleo… Vart kommer det namnet ifrån?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Cleo är den lilla guldfisken i Pinoccio. Samma i Figaro och Cleo. Som då hör till Mussepigg. Så det finns två men båda ser lika ut och heter likadant :-)
Audiatur et altera pars
Ahaa :D Gulligt namn!
Mvh Alex
Värd för Ridsport