Kvällste!
Jag är en äkta te-drickare och vad kan vara mysigare om natten än en kopp te om man inte kan sova? Det är ju en fördel att välja ett grönt te eller ört-te om man har för avsikt att sova efter koppen te eftersom svart te innehåller ett koffeinliknande ämne.
Vad har ni för heta tips på nattliga te-sorter?
Jag vill tipsa om ett te som heter Jasmin dragon pearls. Det är ett vansinnigt härligt te smaksatt med jasmin.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Inget med själva tråden att göra, men den där hattifnattmuggen! Är det din eller har du hittat bilden på nätet?
Älskar nämligen hattifnattarna och hade gärna velat införskaffa en likadan ;)
japanese lime är ett härligt grönt thé som funkar bra på kvällen. Även chaí gillar jag, men det är väldigt kryddigt. Men har man i mjölk och honung (som det ska vara i chaí) så blir det kalas på kvällskvisten det också 
# 1 Jo, den är min, Hattifnattmuggen. Jag fick den i 21 års present. Jag hade en muminkopp när jag var liten också, men den är sönder. Det går att köpa Muminkoppar på Duka.
# 2 Jo, det är gott. Det är Friggs te i tepåsar. Enkelt och gott!
# 3 Jag är inte så förtjust i citrusteer som lime, men jag gillar Chai väldigt mycket. Traditionellt är det ett Indiskt kryddte utan vanligt te, men det kan köpas som scart, rött och grönt numera och även som rent kryddte på teaffärer och hälsokostbutiker. Den svarta varianten de har på Indiska är underbar, men kanske inget kvällste! Jag dricker chai med farinsocker och skummad sojamjölk! Smaskens!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Citronte (grönt)! :D I alla lägen! ;) Sen smakade jag nåt annat grönt te här om dagen, citron och nåt mer… Var det ingefära tro? Det var i alla fall helt okej. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Vad roligt med fler som gillar mumin muggar! Har köpt en till min bebis som ligger i magen. Men visst skulle det vara roligt om dom kunde tillverka i större storlekar som passar te bättre?
Just nu dricker jag "yogi tea vitality" ett grönt ekologiskt. Smakar inte så himla mycket.

#4: Där ser man! Jag får ta en sväng förbi Duka nästa gång jag är på stan :)

Jag tycker om te. Men är inte så där exlusiv som er. Jag håller mig till te påsar och då de mer fruktiga sorterna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
åh jag e ett te monster! :D dricker te typ hela tiden! :)
just nu blir de mest grönt eller rött chaite :)