Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettdjur
Läst 904 ggr
Solaika
0

Det är inte rättvist!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår älskade lilla mystant somnade in i våra händer inatt. Det gick jättefort och smärtfritt. Chockartat för oss, skönt för henne. Hon är så jäkla saknad. Den goaste av alla våra 17 pälsklingar.. varför just hon? Varför nån av dem? Vår älskade lilla Nina :'( Imorn är det 4 veckor sen Casper somnade in i mina händer. Det är så orättvist! Våra gosungar.. de va inte ens jättegamla. Men nu är de åter tillsammans och får så vara för alltid. De är friska och lyckliga. Men oj vad vi saknar dem!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

Gumman :( du har verkligen haft otur när det gäller dina pälsklingar! Och visst är det orättvist- jag vet hur mycket du älskar de små, och jag  är fullt övertygad om att de älskar dig också.

Om det är till nån tröst så tror jag, att bättre gerbilhem än hos dig, det är svårt att hitta!

Jag håller tummarna så hårt jag kan för att oturen ska vända :(

Sen vet du var jag finns om du behöver mig!

Stor tröstkram!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Jenahbella
0

tänker på dig! :( massor med värmande kramar!

Solaika
0

Tanken på att hon ligger i frysen.. ensam, kall och hård.. gör så ont! Hon ska ju vara här hos mig. Varm, levande och lika go som hon alltid va. Jag vill så gärna titta på henne.. men jag klarar inte att se henne så kall och hård GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

nämen lilla gumman Ledsen Ett litet tips när en liten pälsboll kilar över regnbågsbron är att på engång vira in djuret i något, t.ex. servetter om det ska in i frysen. Tro mig, det underlättar. GråterGråterGråter

Åh lilla vackra Ninafisen! Det gör ont i mig trots att jag bara såg dig en enda gång lille tussaGråter

Solaika
0

Hon ligger inbäddad i rena trasor från ett gammalt lakan och nedstoppad i en korg. Jag orkar inte titta på henne.. jag vill inte se henne kall och hård.

Nina satte sig stenhårt i hjärtat på en gång. Hon hade sån enorm personlighet och ett sånt lugn som spred sig till de hon träffade. Det gick inte att låta bli att bli förälskad i henne från första stund.

Jag hoppas det blir lättare att hantera hennes bortgång efter helgen när vi har begravt hennes lilla kropp. Jag försöker verkligen tänka att det bara är kroppen som ligger i frysen. Nina själv är hos Casper. Hon fick inte träffa Jonatan men han va en lat charmknutte han oxå, precis som Casper. Så alla tre ligger säkert o jäser o mår riktigt bra nånstans bland molnen. Mina myspluppar :(

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

Ida :(

Klart det bara är skalet, lilla Nina är uppe bland molnen, hon har säkert redan hunnit träffa på Casper och Jonatan, och hunnit mumsa solrosfrön med mina änglatassar Cheech, Chong och Totte!

Det är så hemskt när de försvinner från en :( River i både hjärta och själ :(

Önskar jag kunde ge någon riktigt tröst men :(
Kram!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Solaika
0

Nina vill ha mandelspån ;) Casper oxå :) Jonatan hann jag ju tyvärr inte lära känna så bra. Men de myser säkert allihopa.. men det är ändå gräsligt tungt att ha hennes lilla näpna kropp i frysen. Jag kommer inte klara av att lägga ner henne i jorden i helgen.. men det ska bli skönt när det är gjort. Jag försöker komma på något att lägga ner med henne.. önskar jag hade en yttepytteliten nalle som kunde hålla henne sällskap..

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

När vi har begravning så lägger jag alltid med lite extra godis, och kanske favoritleksaken.

En pyttenalle hade varit fin!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Solaika
0

Hon hade ingen favoritleksak.. men mandelspån ska hon definitivt få med sig. Får se om syrran kanske kan tova ihop en liten nalle.. ska höra med henne.

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

Det skulle vara jättefint.

Lägger ni dem hos dina föräldrar?

//Tess

Sajtvärd på Motor

Solaika
0

Casper kremerades tyvärr.. Bland det svåraste jag gjort att lämna hans lilla kropp. Nu önskar jag att jag hade haft kraft att ta med honom.

Nina ska begravas hos mina föräldrar. Längst upp i skogsdungen bland blåbärsriset tänkte jag.

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

det låter som ett vackert ställe att lägga henne på!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Solaika
0

Det är fint.. Vill helst ha en sten att lägga ovanpå så inte hundarna (framför allt mitt monster) får för sig att gräva upp henne. Men vi får se vad vi hittar.

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

jag tar mig friheten att posta denna som Solika fått av mig, säg till om jag ska ta bort den.

L8sson
0

jag vet precis hur du känner dej (eller aa jag vet ej)

6 gerbil har gått bort för mej en och samma dag och jag mår så dåligt att jag bara går runt och deppar. (de hände igår)

har precis *äntligen* städat deras bur dom bodde i, va svårt men men måste komma över dom på något sätt :/

dom kommer ju alltid finnas i våra hjärtan <3

[Tassy]
0

R.I.P Hoppsan med ungar

L8sson
0

#16 gud va fint <3 :`)

Angelclaw
0

vackra bilder Tassy!

Ida: Jag lägger alltid ut sten när jag begravt ett djur, jag målar dem först och klarlackar, sedan lägger jag ut dem,

:(

//Tess

Sajtvärd på Motor

Solaika
0

#14 Du behöver absolut inte ta bort bilden! Den är underbar! Du hade turen att få träffa vår älskade mysfis. Idag går hon till sin sista vila. Vi åker snart till mor och far där Nina ska begravas :'(

#15 Jag läste om din otur :'( Vilken mardröm! Men du får absolut inte ta på dig någon skuld. Det är inte ditt fel.
Att städa ur buren förstår jag va tungt. Jag städade buren där Nina bodde dagen efter. Jag har dock fördelen att vi har Ninas kompis Tova kvar. Alltså är inte akvariet tomt. Hoppas du orkar ta dig igenom sorgen. Tillåt dig att sörja ordentligt. Det är viktigt.

#18 Jag vill ha en sten mest för att hindra hundarna från att gräva upp henne. Vi får se hur det blir. Min syster har iaf lovat att tova ihop en liten nalle att lägga med Nina. Det känns bra.

Does it become a walk?

/Ida

L8sson
0

#19 mm det är så tomt, 6 gerbiler putts veck liksom :/  de kan liksominte bli värre :/
aa hoppas de blir en fin begravning, jag drömde om Hoppsans begravning inatt, de e bättre att dröma om den än att inte ha nån alls :/
Aa du får pussa på Tova från mej. <3
Tänker på dom varje dag <3

Solaika
0

Igår begravde vi Ninas lilla kropp. Bland det svåraste jag har gjort. Det tog emot nå enormt att lägga ner henne i jorden. Liten o ensam. Jag fick tala om för mig själv att det bara är skalet av henne.

just nu sitter jag i en hängstol på altanen hos mor o far o tittar upp mot dungen där hon ligger. Det svider i hjärtat att aldrig mer få se hennes pigga nyfikna ögon när man kommer hem från en lång arbetsdag. Att aldrig mer få sitta o kramas med henne i soffan. Men hon är hos Casper som tar hand om henne så som han gjorde när de båda levde. De va varandras ögonstenar. Lixom våra ögonstenar. För alltid älskade och saknade :'(

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

:(

//Tess

Sajtvärd på Motor

L8sson
0