Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 717 ggr
Solaika
0

Eländes elände - paus!

Casper är död.
Tova fick urinvägsinfektion och höll på att stryka med.
Vi har hittat en tumör även på Nina.
Tova har tappat/brutit en tand.
Nu får det vara bra! Jag orkar inte och vill inte ha mer sjuka djur. Tova är mycket bättre tack o lov. Vi hoppas innerligt att Ninas tumör försvinner, även om vi inte tror det för den är rätt stor. :( Tova kan äta trots att hon saknar en tand.. men nu får det sannerligen vara nog!

Jag tar en paus.. från allt. Imornbitti åker jag till England med mamma. Åter i Sverige på söndagkväll.. Hoppas på en lång, skön helg och bra väder :)

Ha det riktigt bra här hemma!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Jenahbella
0

massa kramar till dej :) ibland behöver man verkligen en paus! jag går på semester i nästa vecka! de behövs känner ja!

Angelclaw
0

Kramar om i massa *kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam* och håller tummarna för alla dina små söton!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Alex
0

Kramar om jag med. Vet hur det känns när det inte går bra med djuren… Har en häst som har ont för tillfället, men som inte visar nånting förutom vid belastning (=ridning). Så ja, exakt vart det sitter eller vad det är vet jag inte än…

Men hoppas du hade det bra i England!! Vill också dit..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Tassy]
0

kan meddela att Tova är så gott som frisk nu :)

Faxlin
0

Usch vilken jobbig sitts du har solaika. Tänker på dig.

Skönt att höra om Tova Tassy.

Alex, vad trist att inte veta vad felet är. Har du testat med massage och allt sådant. Så det inte är något som hakar upp sig vid belastning.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

#5 Nja, jag har klämt rejält överallt för att kolla om hon ömmar nånstans, men hon visar absolut ingenting. Lyfta upp hovarna är inga problem heller. Men det kommer ut en equiterapeut på onsdag och kollar på henne, så förhoppningsvis hittar väl hon nåt. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Låter bra det. Är inte skojigt när de har ont. Hur blir hon när du gör ett böjprov då?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Har inte gjort nåt sånt. Med tanke på att jag har anat sträckning känns det dumt att utsätta henne för sånt som kan göra det värre… Så nu har hon bara fått vila, så får vi se vad hon säger på onsdag. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Solaika
0

Jag är här.. liiiite.. jag är sjukt trött och jobbar arslet av mig känns det som.. tycker inte jag gör annat än jobbar o sover. Orkar inte mycket mer just nu..

Ni ska ha stort tack för alla kramar. Tova mår jättebra nu. Ninas tumör har dock växt liite vad jag kan se, så vi får se hur länge hon hänger i.. jag vägrar sluta hoppas att den ska gå tillbaka o försvinna.. även om jag egentligen inte tror på det..

Alex.. hoppas det har gått bra idag :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida