Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 752 ggr
Faxlin
0

Natti natti

Nu säger jag god natt för i natt. Och hoppas att alla nattsuddare roar sig gott under natten så jag har mycket att läsa när jag kommer in igen.

Hoppas ni alla får en bra natt och ni får den sömn ni vill ch behöver ha.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Zaphix
0

Ska nog med sova, försöka i varje fall.

Sov gott!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Tassy]
0

natti natti

Sessan1
0

Oj det är den 21/6 nu :) Den natt som var kunde jag inte alls somna :( fast jag lade mig i hyfsad tid. Kunde inte somna förrän ca kl: 0.7.00 :( Låg och löste korsord i flera omgångar innan jag lyckades somna. Har haft väldiga problem med att somna sedan min dotter flyttade hemifrån, fast det är skönt många gånger att hon har flyttat men ändå.. Det känns så ensamt. Har ju mina fina katter som sällskap iaf :) Kan det vara åldern att man har svårt att sova tro?? Är ju ingen ungdom längre :(

/Sessan1

BitteS
0

Sessan1. jag kommer ihåg hur det var när minstingen flyttade hemifrån. Har två döttrar och när den äldsta flyttade gick det ganska bra. Men när minstingen flyttade 4 år senare blev det så TOMT!!!

Jag blev som handlingsförlamad. Man kan väl säga att jag levt genom/för mina barn sedan jag skilde mig. När de sedan for vidare så fannas inget kvar för mig. Jag hade inget eget liv.

Jag tror jag tillbringade första halvåret sittandes i tv-soffan och fundera över meningen med mitt liv. Då fick jag ta mig i kragen och så gick jag en kvällskurs i vegetarisk matlagning i brist på bättre, för att komma utanför husets väggar.

Numera, några år senare har jag inga problem med att tillfredställa mig själv. Jag gör det jag känner för och när jag har lust och känner en stor tillfredställelse över att få bestämma ganska fritt över min fritid. Jag älskar mina barn mest av allt på jorden, men njuter nu trots allt av att få rå över min tid som jag själv vill.

Leffe
0
Sessan1
0

BitteS, jag och min  dotter har ju INTE haft så bra rellationer medans hon bodde hemma och sedan hon träffade sin numera sambo, men sedan hon flyttade hemifrån så har det  blivit mycket bättre relation mellan oss. Får man säga så här på denna sait?? Det fick jag inte på: Barn iFokus : ( Där blev jag nästan baktalad eller vad det heter, det var ingen som trodde på vad jag berättade där :(( Tråkigt! Men som sagt, nu är det mycket bättre som TUR är! Hon blir så GLAD när jag ringer henne.  Nu vill hon även göra saker tillsamamns med mig vilket  hon inte ville förrut. Hon har väl växt till sig, sedan hon flyttade ihop med killen sin antar jag. Då kan hon ju INTE bete sig som en ……….    I-------------T.  Så jag hoppas det blir så framöver oxå, att vi kan bvara vänner framöver.

Tass/

Sessan1

BitteS
0

Sessan1, de flesta barn gör väl revolt i den åldern. Det hör nog till. Jag misstänker att de flesta föräldrar mer eller mindre idiotförklaras då.

Jag hade under en tid inte heller så god kontakt med mitt äldsta barn. Vi kom lite på kant med varandra pga olika anledningar. Idag har vi en jättefin relation och jag har tre härliga barnbarn som jag njuter av. Kanske tiden och livet ger dem erfarenheter så de kan förstå föräldrarnas situation bättre. Jag älskar mina barn mest på jorden och är tacksam för att de vill dela med sig av sina liv till mig. Barn är en gåva och en ständig källa till skratt.