Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikett: allmänt
Läst 1278 ggr
Leffe
0

Vad gör du på Sveriges Nationaldag?

I morgon är det  Sveriges Nationaldag. Vad gör du på nationaldagen? Firar, inget speciellt, kollar något arrangemang? Ja, vad gör du?

Angelclaw
0

Jobbar förmiddag, sen firar min mor som fyller år :)

Lördag ska det också jobbas, och sedan på firmafest :P

Myycket fester för en som inte festar!

Vad ska du göra då Leffe?

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Faxlin
0

Jag ska inte göra något. Jag ska bara vara, ha ut illrisarna som vanligt. Försöka undvika solsting och sedan fortsätta med gillestugan. Vill så gärna ha den klar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Leffe
0

Jag ska inte göra något speciellt. Kanske en kall öl i handen

Alex
0

Jaa här blir det väl inget heller mer än det vanliga…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det enda vi gör är o hänga upp vår STOOORA sverigeflagga rätt över hela balkongenSkrattande ska bli lite roligt o se hur grannarna reagerar,vi bodde 2 gator bort förra sommaren.här är vi typ 2-3 svenska familjer….men j tror grannarna faktiskt gillar det…dom är själva stolta över sitt hemlands flagga så…

S*Winsnes Wilda

Ciiviic
0

Jag ska fira min katts födelse dag. Sen ska jag leta efter min andra katt som är på rymmen sen ska jag må allmänt tycka synd om mig själv

Faxlin
0

Jag ska hålla mig undan för Tobbe har bjudit in folk jag inte tycker om hit på fika.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

vaaaa vilka då  ??

Men han kan väl inte bara bjuda in massa folk utan att kolla med er ?

Leffe
0
Faxlin
0

#8: Hans mamma ju :-)

#9: haha ja fika, han fyllde igår. Så jag håller mig undan. ;-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#10 - Just ja.. Du får rymma hitt..
Men jag lovar ingen säkerhet

Faxlin
0

#11: Men hon kommer ju om en timme. Inte kan jag ta mig till er då.
Nu har Kalle hämtat hans mormor och morfar i alla fall. Och de är rätt trevliga sedan jag gjorde klart för dem hur jag tyckte och tänkte och låter resten vara. Lite respekt för de äldre trotts allt :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#12 - Vart ska du ta vägen då ?????

Leffe
0
Angelclaw
0

haha mysvrå i källaren kanske :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

Japp nu är dom här. Och gissa vart jag är :-) Exakt, ni är sååå duktiga. Källaren så klart. hihi

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

Haha har du en mysvrå i källaren? :O

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

Japp jag har ju min dator där och mina illrar. Så det kan inte bli mer mysigt än så. Om vi bara får i ordning på gillestgan som vi hålelr på med nu också så har jag snart allt jag behöver här nere :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

haha Åsa då ;D

Angelclaw
0

åhå :D Mysigt :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

Ja men vad fan. de är ju kvar än. Gahhh, utan kaffe vart jag också. Fick tjatat på Mattias så han gick ut och hämtade perkulatorn åt mig. Så kommer han in med den, tom.
Ingen av varken Tobbe eller Kalle hade sagt åt Mattias och Andreas att det var tårta. Så de höll på att bli utan. Liiite dåligt måste jag säga då det var jag som gjorde tårtjäveln utan att få så mycket som ett tack av Tobbe. Bara ett fnysande om att han faktiskt tänker köpa fikabröd samma dag.
Gahhh, förlåt, nu låter jag gnällig. Är inte meningen men känner mig som något som katten släpat in och spytt upp igen för att den inte ville ha den.

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

:( men Åsa då, jag tror nog att de uppskattar dig, även om jag förstår att det känns otacksamt.

Här uppskattar vi dig iallafall!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

Ja jag vet att Kalle uppskattar mig och jag vet att min kära svärmor uppskattar det jaggjort också eftersom hon vet att jag inte kan förlåta Tobbes mamma det hon gjort mot Tobbe. Så det känns bra. Men det känns inte bra att han tar mig förgivet och bara fräser åt en. Jag begär inte att han ska tacka tuden gånger om eller dyrka marken jag går på. Men ett vanligt jävla tack hade varit bra. Hade tänkt bakat lite mer i går också men sket i det då han konstaterade att han minsann skulle handla. Och tror ni han handlade? Nepp, det gjorde han inte. Så det vart till att bjuda på de två ynka sorterna som fanns här hemma och en tårta. Undrar vad de fått om jag inte hade haft det hemma? En slät kopp kaffe. Men ja tacka det är svårt.

haha, usch vad jag gnäller. Hör mig själv. Men jag bara måste få ur mig detta. Annars komemr jag bli sur hela dagen. Och det vill jag inte. Jag är nog mest ledsen liksom. Jag tycker det hör till god uppfostran att tacka. Så jag lär ha misslyckats med uppfostran på Tobbe. Lite skönt att jag inte behöver ta på mig hela ansvaret av hans uppfostran på mig i alla fall.

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

Haha gnäll på ;) det är lungt!

Hur gammal var han nu igen? Tonåring va?

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

Han är 22 år. *morr*

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Åsa nu får du faen ursäkta mig , men va i helvete är det för stil ?
OJ OJ.. Glad att jag inte va där.. Otacksam är vad han är !!!!

Faxlin
0

#26: Jag har morrat av mig lite nu :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

aaaah åh jag irriterda ! ;@

Faxlin
0

haha, va? Vaddå? Hursa??

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

På Tobbe

Faxlin
0

haha, det ska du inte vara. Räcker att jag är det :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Neeh jag blir det.. Sånt där är de värsta jag vet..
Flåt !!! Det är äckligt ohyffsat !!!

flåt Åsa men de där är liksom en självklarhet i min värld !

Faxlin
0

haha, jadu i min med, men nu vart det som det blev och jag kommer inte göra om det i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Nej de förstår jag oxå !! Gör jag verkligen !

Nu måste jag göra mig iordning..
Ska iväg med Fredrik och festa med hans kompisar.
Inte träffat dom på 1 år, vill inte träffa dom.
Men lär ju göra det nån gång. !

Önska mig lycka till !

Faxlin
0

Lycka till och ha det så roligt nu. Drick inte för mycket. Tänk på att ni ska nyktra till så ni kommer på söndag. hihi

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Jag ska vara nykter :(…. åååh ja ;P HAHA ;P

aaah får se om vi kan komma då. Beror på om F fixar bil.
Vi liksom har ingen just nu ;P

Faxlin
0

Ja jusst fan. Bilen ja. ;-)
Men duuu, hur blir det då med den 9:e?? Du skulle ju vara moraliskt stöd för mig då.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Tåg ;P vi får prata om det imorgon, jag har inte glömt dig iallafall ;D

Leffe
0

Hej efter en whiskey och typ två öl, hickl

Faxlin
0

#38: *suckar ut* Blev lite rädder där. Jag är ju sååå jäkla nervös att hälften vore nog.

#39: hick på dig med. Vad lugnt och avslappmat det lät. ;-)

Audiatur et altera pars

Leffe
0
Faxlin
0

hehe, inte bli upprörda över dem nu inte. De är som de är. ;-)

Audiatur et altera pars

Leffe
0
Faxlin
0

mm, jag förstår dig på sätt och vis. Det är otroligt lågt av dem. Men har du pratat med dem om åtminstone cornish då? för det måste väl vara en otroligt relevant sida för dem som är intresserad.

Audiatur et altera pars

Leffe
0

Jodo jag la in den igen samtidigt  som jag skickade ett mail. Den är borttagen igen och jag är tydligen varnad. De har även tagit bort den största rexrasringen men låtit den mindre som knappt har något om Cornish vara kvar. Verkar vara blaha med kunskap i Wikipedia

paronskrutten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänker lite på mina marsvinbebisar som fyller 1 år idag, grattis Chili och Ahlberg :)

Helena

Leffe
0
paronskrutten
0

Det ska jag göra när jag ser dom :) Tackar åt deras vägnar redan nu :)

Helena

Faxlin
0

#45: Gud så dåligt skött av dem.

#46: Grattis till ett åringarna.

Audiatur et altera pars

Leffe
0

Nä nu tar vi en öl till och går ut på balkongen. Snart kan jag skriva j  äteee m i kk it

Solaika
0

Det där va lika bra svenska på slutet som Liinda brukar skriva när hon har fått i sig ett par öl ;)

Idag har jag inte gjort så mycket.. eller ja.. körde in mamma till stan imorse så hon kunde hämta hyrminibussen. Tillbaka till mor o far o vinka av sambon som åkte hem. Vinka av mor o systrar o annat löst folk ;) som åkte till Göteborg. In till stan själv för att handla både tårtprylar, hundmat o annan mat. Även köpa dop-present till sötaste lilla Isabelle som ska döpas imorn. Hem igen bara för att upptäcka att jag glömt kassen med presenter i förvaringen på köpcentrat. Äta, fixa tårtfyllningar o sätta första bottnen i ugnen.. tillbaka in till stan för att hämta presenter och tanka bilen. Tillbaka till mor o far igen lagom till bottnen va klar i ugnen.. hänga tvätt. Vara social med besök. Mera tårtbotten. Hundrastning.. jaa.. jag ska fylla bottnarna oxå, sen är sysslorna för idag slut.. men jag orkar inte just nu..
Dumma blommande gräs gör mig allergisk :(

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Leffe
0

Nu är jag tillbaka och en öl fattigare.
#51 Vad jag tycker synd om er som är allergiska på sommaren. Ni får ju inte njuta av sommaren som vi andra

Solaika
0

Ja, kul är det inte.. men det varierar från sommar till sommar faktiskt.. har jag bara medicin så klarar jag mig hyggligt dock..

Does it become a walk?

/Ida

Leffe
0

Men det måste ju vara en press. En annan uppskattar och ser fram mot sommaren

Solaika
0

både och.. jag gillar ju värmen o mina leder mår mycket bättre.. men gräset är ju en nackdel.. men oftast går det hyggligt bra så länge jag inte sitter i gräset.

Does it become a walk?

/Ida

paronskrutten
0

Om jag ligger och solar i typ bikini på gräs så får jag röda, kliande utslag :( Tråkigt, måste ha en filt under mig eller något.

Helena

Solaika
0

Du kan iaf ligga med filt.. jag kan NÄSTAN ligga om jag har en solstol som tar mig minst en halvmeter ovanför gräset.

Does it become a walk?

/Ida

paronskrutten
0

Oj, underligt. Jag tror det funkar med filt iaf ;P Är inte hundra dock, då jag oftast har långbyxor på somrarna :P Fast du kan kanske inte sitta med långbyxor heller?

Helena

Solaika
0

Jag har oxå oftast långbyxor.. jag är inte så bekväm i korta eller kjol.. men näe, jag kan inte sitta i gräset med långbyxor heller.. kan inte sitta i gräset alls om jag inte har en stol att sitta på

Does it become a walk?

/Ida

paronskrutten
0

Usch då, men stol är nice det med :)

Helena

Ciiviic
0

#59 - Förstår dig :(… MEN iår har jag trottsat allt och lagt mig i gräset, eller flåt satt mig i gräset flera ggr..
OM jag vart dålig om nätterna.. Hua mig

Solaika
0

#60 Jo.. synd bara att det ser så skönt ut att ligga i halvsova i gräset..

#61 Men hörru, det är väl himla dumt!

Does it become a walk?

/Ida

Ciiviic
0

#62 - Jaaa mn de är inte roligt att sitta inne hela tiden,,

Solaika
0

Nej.. det suger att sitta inne hela dagar.

Does it become a walk?

/Ida