Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 636 ggr
Faxlin
0

Ni kommer inte tro det...

Vet ni vad jag gjort idag? Jag har spelat tennis med sådan där boll som sitter i gummiband ihop med barnen i flera timmer. Sprungit som en gris har jag gjort efter denna jävla boll. Allt för att hålla tankarna på annat än iller som måste till veterinären i kväll. Så jäkla less på sjuka djur och dräktigheter som inte går som det ska att jag snart lägger ner.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Ursäkta ? men har du sprungit????

Det är ju jätte bra Åsa ; )

men varför till veterinären :O

Faxlin
0

haha, ja jag har sprungit, jagat och hållit på i evigheter. Du skulle bara ha sett hur jag skämt ut mig här hemma :-)

Ametist får inte sina valpar så det bär av till Ultuna i kväll om de inte kommit.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

haha det hade jag nästan betalat för att se . men de är underbart att höra : ) ..

nej men nej. :O..

ska jag kolla om jag kan komma och göra dig sällskap ?

Faxlin
0

Veronica slutar 20.15 och då ska vi åka ner med henne till Ultuna. Hur det ska gå med allt vet jag inte.
Hon har varit pigg hela dagen. Men nu blrjar hon bli segig. Så det känns inte bra. Har tyvärr ingen möjlighet att ta mig ner med henne snabbare heller.
Snälla hjälp mig hålla tummaran för att hon klarar sig. Det är det viktigaste i det här.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Åsa självklart ska vi hålla tummarna .. 

Jag ska iväg med en kompis men efter 23 måste du ringa och tala om för mig hur det går : (

Faxlin
0

Har precis pratat med Veronica. Hon slutar nu sedan åker vi. det har gått fort för tösen att bli sämre. Tänk min lilla tufla biter inte ens längre.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#6 - Men gumms :(…
Lova att ringa mig ??? När du kan alltså..
vill så gärna veta hur det går..

Alex
0

Men usch, Åsa… Håller alla tummar jag kan, stenhårt!!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

Tackar, vi lär behöva det.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#9 - Åsa jag finns här för dig, nu skiter jag i bion så du kan ringa om det är något ;D
LOVA att ringa…. Om det är något..

Måste ut..

panik

kram

Faxlin
0

#10: Gulle dig. Nu är jag hemma och Ametist också. Jag är glad för min tös överlevde i alla fall. Men nu är hon kastrerad och valpisarna var döda.

Kram på er

Audiatur et altera pars

Solaika
0

Va tråkigt att valparna inte var levande. Men skönt att tösen klarade sig iaf!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Faxlin
0

Ja det är tur i oturen liksom.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Åsa : ) nu har jag iallafall pratat med dig : )

Solaika
0

#13 Hellre det än bara otur :)

Does it become a walk?

/Ida

Alex
0

Nämen det är ju helt sjukt vilken otur du har, Åsa! :( Men tur att Ametist klarade sig i alla fall, det är väl huvudsaken. :)

Får hoppas att det går bättre med Eris nu då, för hon ska väl också ha valpar snart?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Nepp Eris gick tom vilket framkom väldigt tidigt då hon gick in i brunst igen. Och sedan ur brunst igen. Men jaja inga bebisar där inte. Men jag har Ambra och Stella som väntar smått (förhoppningsvis) så vi får se vad som händer. Ni ska se med min otur står jag utan valpisar i alla fall. Men som sagt var, huvudsaken jag får behålla mina töser så är jag nöjd. Men riktigt glad skulle jag bli om jag fick en liten kull att snuffa på.

Audiatur et altera pars

Solaika
0

Hur kommer det sig att illrar är så knepiga att avla på?

Does it become a walk?

/Ida

Faxlin
0

Jag vet inte faktiskt. Men det är troligt att de är så envetet envisa att de inte visar att de är sjuka förns de äär i princip döda redan.
Sedan absorberar inte illerns kropp upp foser som det går fel med lika lätt som andra djur och inte är de lika bra på att kasta foster heller.
De är bara krångliga de små liven.

Audiatur et altera pars

Alex
0

#17 Aha okej. Men då får vi hoppas att det går bra för dem då. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Solaika
0

#19 Ja, det va verkligen bara krångel.. Gerbiler visar ju inte heller att de mår dåligt i första taget.. men deras kroppar tar ju hand om foster som dör.. har aldrig hört om att de kan kasta foster dock.. Men om de kan absorbera kanske det inte behövs heller..

Does it become a walk?

/Ida

Leffe
0

Tänk om man fått sett ÅSa spela tennis

Ciiviic
0

#22 - aaah jag hade banne mig betalat för det ;P

Leffe
0
Ciiviic
0

haha jag får försöka få henne till de igen, så filmar jag ;D

Leffe
0

Ja gör det. Sedan kan du lägga filmen på Youtube eler vad det heter

Ciiviic
0

Ja absolut ;D .. haha ..

Faxlin
0

haha, nu ska ni inte vara sådana. Jag kommer aldrig mer göra om det. Träningsvärken är hemsk. Men kanske får man skylla sig själv om man står och gör det i sammanlagt 4-5 timmar :-)
Men ja, det hade varit en obeskrivlig syn för er :-)

Audiatur et altera pars