gnäll.. såra mig bara!
såg Solaika's tråd, men ville inte "sno" den… btw, ni kan sluta & läsa här, för jag tänker gnälla massor om ointressanta saker ingen jävel bryr sig om…
såra mig bara då, jag är ju tydligen inte värd mer än såhär!
vänner slutar ringa & höra av sig, och kallar det för mitt fel, inte mitt fel att jag lider av ångest & inte klarar att komma upp ur sängen alla dagar… sen blir man sårad igen… av just DU, det var mer än jag klarade!
kärlek gör ont!
Men Wiizy… :( *kramar om*
Vet lite hur det känns, då jag själv lider av ångest och är sämst på att hålla kontakten med folk och ta tag i saker… Dock har de aldrig anklagat mig för det, men har inte kontakt med många vänner längre.
Men du får skriva av dig precis hur mycket du vill, och jag ska göra mitt bästa för att lyssna och försöka hjälpa, peppa och trösta… Även om jag inte alltid är så bra på de tre sista. Men jag hoppas verkligen att det löser sig… Gör du något mot din ångest, samtalsterapi, annan terapi eller nåt annat?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Klart vi läser. Och det är bra att du känner att du kan skriva av dig här. Vi lyssnar och bryr oss. Även om det inte gör så stor skillnad för dig just nu. Så ska du veta att jag finns här om du behöver mig.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Håller med Åsa o Alex. Hang in there! *krama*
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

aww, tack tjejer. jag har ju internetvänner som stöttar mig enormt också. men jag saknar verkligen dom IRL…
"kommer du till skolan eller?"
"kanske"
"Men du är ju aldrig där!"
NÄ men herregud, mår man inte bra så mår man inge bra!!
visst, mina vänner finns, iaf några i klassen o några utanför (<3) men jag saknar att nite kunna ha mycket vänner pga detta.
men som Totxie (min kompis) alltid säger "Man ska inte räkna hur många vänner man har, huvudsaken är att man har någon".

Hellre en riktig vän än flera halvtaskiga brukar jag säga.
en riktig vän kan du ringa mitt i natten. En riktig vän stöttar dig och finns där även om du mår skit. En riktig vän kan förlåta om ni blir osams. En riktig vän… de är sällsynta.
Audiatur et altera pars

EN RIKTIG VÄN ÄR ÅSA !

Naw, nu var du lite söt Liinda.
Audiatur et altera pars

men det är ju sant… Du är det…. så mkt som du ställer upp är helt galet

#8: Meehh, jag har ju inte gjort något. ;-)
Audiatur et altera pars

INTE GJORT NÅGOT ????
INTE GJORT NÅGOT ???????
KOM med en bättre LÖGN!

haha, det är ingen lögn.
Men nu ska vi inte stjäla stackars Wiizys tråd med tok.
Audiatur et altera pars

Hrm… ta min tråd va! :P FYYYYY

Förlåt sååå mycket Wiizy. Du ser jag är inte så bra på det där med att hålla trådarna. Ber om ursäkt.
Audiatur et altera pars

Kram…
kände mig bara så värdelös just då…
Och nu känner jag mig värdelös för att jag inte var i skolan idag heller *suck* Hur förklarar man för folk som inte förstår, eller lyssnar? Visst, ajag kan snäsa av dom med "en tegelsten förstår ju mer än er!" men fyfan vad vänner man har kvar om man blir otrevlig…
nä, suck säger jag bara…

säg att du inte mår bra…
att de är ngt som gör dig illamående..
säg att det är som feber men endå inte ;P

#15: Det där med att f¨skuldkänslor för att man inte mår bra och sedan behöva stå upp och försvara det. Det är grymt jobbigt. Och även om det inte hjälper dig så kan jag säga att du är inte ensam.
Tänker massor på dig gumman.
Kramar om
Audiatur et altera pars

Men grejen är att jag säger ju att jag mår dåligt psysiskt och inte pallar skolan så mycket. Iaf. till tjejenra… men ändå! ;7
har ångest för att jag sitter ot ycker synd om mig själv här nu också, najs..

Men inte ångest för att du tycker synd om dig. Det har man rätt till ibland. Och du är inte ensam att tycka synd om dig själv så då är det således synd om dig så då finns ingen anledning till ångest :-)
Kram
Audiatur et altera pars

Ibland? ska vi ropa in ett vittne på att jag är självisk jämt? 

Det vet jag att du inte är. Dutänker ofta på andra.
Audiatur et altera pars

Först och främst ska du inte alls ha dåligt samvete, varesig för att du inte orkar med skolan eller för att du tycker synd om dig själv.
Att må dåligt psykiskt är precis lika mycket värt som om det vore en fysisk åkomma. Man har faktiskt rätt att få må dåligt ibland. Du ska inte ens behöva försvara varför du mår dåligt.
och du tänker visst ofta på andra!!
Känner igen det där med skolan.. När man väl kommer dit vill man bara ha stöd, inga frågor om varför man nästan aldrig är där. Känn dig inte värdelös för att du inte klarar av att gå till skolan, det gör allt bara värre. Känn dig JÄTTEBRA när du väl går dit, dom dagar man orkar ska man ta vara på. Lycka till, vännen, ta hand om dig!
Helena
För övrigt är du välkommen till Ångestsjukdomar om du vill prata, me love dom människorna som är där. Den dolda gruppen kan du få tillgång till om du vill.
Kram
Helena

#22 - tack <3 jo, men det känns så dumt att inte kunna vara den vän dom behöver pga mina egna problem om dom mår dåligt… jag orkar bara inte det. :(
#23 - *kram gumman* <3 nej, jag vet. ma vill verkligen bara ha stöd då, är dock tacksam för att vissa vet det och kan tysta ner dom andra innan allt blir för jobbigt för mig, men ändå… =/
Tack Teck <3. ska kika in. vart inne o smygläst o svarat lite där ibland så kan ju lika vl skriva där med;)