Ge mig!?
Ge mig ett hus med tomt
Ge mig långa dagar av sol och värme
Ge mig en näsa som tål gräs
Ge mig tid att ligga på gräsmattan vid mitt hus med tomt med min näsa som tål gräs.
Snälla? När solen skiner så härligt så är det riktigt jäkligt att behöva sitta inlåst i en lägenhet o skriva uppsats.. Save me!
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

tråkigt…. jag skulle behöva stanna inne..
Det är gräsklippning, åh björkblommining på högnivå här borta..
Så jag mår inte så bra , men jag ska till Snyggve så de kan de vara värt ;) eller :) ?
Hoppas din uppsats går bra, kan du itne skriva den ute då ?
Usch, stackare. Du får skaffa hund och/eller häst, då måste man ut ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 Än så länge är gräsklippningen ingen fara.. den blir värre framåt sommarn för min del, när gräset verkligen blommar. Pollen är jag inte allergisk mot tack o lov! =)
Mjo, nog är det värt att gå ut en stund om man ska till en snygging ;)
Jag ska nog ta o sätta mig på balkongen o skriva iaf.. Det är ju just det att jag skulle vilja kunna sätta mig på gräsmattan typ.. o slippa betongen på balkongen =P
#2 Vi har en hund.. fast han bor inte hos oss just nu. Vi har inte tid med honom o han mår inte bra i en lägenhet. Precis som matte :(
Does it become a walk?
/Ida

#3 - okej, jo samma här, men jag är skit allergisk mot gräs.. :(
Men finns de ingen park du kan sätta dig i då ?
Så kan du skriva där ?

Ja, jag kan inte ligga på gräset alls.. men jag kan gå ute så länge det inte klipps en massa. O så här års är det inte så mycket blommning så det är inte SÅ farligt. Men fortsätter det vara såhär varmt så kommer jag snart ha en fullt utblommad allergi iaf eftersom gräset kommer att gå i blom tidigare då.. mupp..
Jo, visst finns det väl parker.. men jag behöver ju datorn o det är ont om eluttag i parkerna. Så jag får snällt sitta inramad av betong på balkongen.
Does it become a walk?
/Ida

#5 - Aaaha du har samma som mig..
Jo du får lägga ut låssas gräs ;)

Haha.. ja det hade ju varit ett alternativ.. men det blir så äckligt efter ett tag. Framför allt som vi har grannar ovanpå som inte fattar att det är förbjudet att kasta/sopa ner skit från balkongen. Vi får ALLT deras äckelskit. :(
Does it become a walk?
/Ida

GROWS ! Ska jag komma och skälla på dom ?
Jag är på huget idag ;)

Ja, snälla gör det! Fast just nu är dom hemma i Polen tror jag. Men du kan få åka till Uppsala o skälla på mamma o pappas idiotgranne!
Does it become a walk?
/Ida

Ohh, jag bor nära Uppsala och jag har riktigt mycket ilska nu. Jag ka skälla :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Please do, Åsa!
Ska skriva ner allt..
Does it become a walk?
/Ida

Japp gör det :-)
Audiatur et altera pars

Mammas o pappas idiotj***l till granne har anmält dom för vanvård av hundarna. Jag är så arg så jag skakar!
Tre hundar bor i deras hus:
Pontus, familjens hund är 15 år gammal. Vilken vanvårdad hund blir så gammal? Han får allt gott att äta som man kan tänka sig för en hund. Allt annat än vanvårdad!
Isac, lillasysters hund som bor där eftersom syrran far runt världen över o bor hemma däremellan. Han är kräsen o äter lite dåligt.. Då MATAR mamma honom ur handen för att han ska få i sig mat. Nej, förstår ni, han är vanvårdad.
Tobias, mitt stora pälsmonster, bor oxå där eftersom han inte trivs som ensamhund eller i lägenhet i stan. Han är lite nervös och konflikträdd pga mitt ex som misshandlade både honom och mig när Tobias va runt 1 år. Det finns INGENSTANS där Tobias är så trygg och lugn som hos mina föräldrar. Inte ens hos mig lixom. Ja, usch så vanvårdad han är.
Dom får mat, promenader, vara ute i trädgården när dom önskar, sällskap av både varandra och människor i stort sett hela tiden. Dom får den medicin dom behöver om dom är sjuka. Tobias får sitt levaxin två gånger om dagen varje dag 365 dagar om året.
Vanvårdad.. Den karln är inte värd vatten!
Does it become a walk?
/Ida

Men Fy f*n… jag kan åka…
GAAAAH

Eller hur.. man kan ju bli galen för mindre! Man ger sig inte på min familj!!!
Does it become a walk?
/Ida

Nää säg till när du ska ditt nästa gång, följer mer än gärna med alltså!

Ohh, vad jag är lss på sådana människor. Jag tvekar inte att åka dit. Jag lovar.
Audiatur et altera pars

Åsa, du stannar hemma, så de så !

Va söta ni är! Det är inte första gången han ger sig på dem. Han ringde polisen när dom byggde staket runt sin tomt bla.. Inte på hans tomt alls. *grr*
Vi ska upp nästa helg, men jag pratade med mamma igår kväll.. o i princip skulle dom kunna sätta dit honom för både förtal, kränkning och ofredande. Men mamma o pappa har kommit fram till att han inte är värd tiden och pengarna det skulle kosta för att sätta dit honom. Och på sitt sätt kan jag förstå dem. Även om jag troligen inte skulle kunna låta det vara.
Dom ska sätta häck åt det hållet han bor, har ni nåt tips på nåt snabbväxande som blir tätt? Sen talade mamma om att han ofta har starkt ljus i sitt hus på nätterna som stör henne när hon ska sova. Så jag sa åt henne att leta rätt på en störningsjour eller nåt nästa gång.
Han verkar vara lite av en snuskgubbe.. Mamma sa att dom brukar se nån yngre kille gå i källaren.. Det behöver ju inte vara nåt.. men man funderar ju.. gubben är ensamstående o vi vet inget om några barn iaf.. men det kan ju vara en "vän" oxå..
Does it become a walk?
/Ida

Grows.. Låt oss hoppas det är en vän det sista alltså..
jag skulle nog personligen göra en anmälan så han lär sig lite hyffs den där gubben…. eftersom att inget annat verkar hjälpa.

Ja, jag håller med dig helt! Jag har försökt få mamma o pappa till det. Men dom vill inte. Det är deras granne, så det är ju dom som måste göra valet.
Does it become a walk?
/Ida

mm det är sant

Ja.. tycker så synd om mamma o pappa.. o jag blir så arg på den f*n som beter sig på det där viset. Jag vill skrämma honom så han aldrig mer vågar visa plytet utanför dörren, än mindre säga nåt.. men jag vet inte ens hur det skulle vara möjligt.. än mindre lagligt..:(
Does it become a walk?
/Ida

nja lagligt är det inte, men förstår din ilska, bästa sättet är att kontakta polisen medans han håller på..
annars kommer han aldrig att ge dig, han kankse inte har alla geterna hemma :S

Han har varken alla getter eller hästar hemma.. Hjulet snurrar men hamstern är död.
Tyvärr är han ju så ful så han går bakom ryggen hela tiden.. han säger egentligen aldrig nåt TILL mamma o pappa. Bara dummar sig o försöker förstöra. Grrrrrrrrr
Does it become a walk?
/Ida

Gaaah sådant blir man galen på !

Skoja inte! Nästa helg ska vi hjälpa mamma o plantera häck iaf. Sen ska den bara växa fort som 17 så dom slipper se honom nånsin igen!
Does it become a walk?
/Ida

får jag hjälpa :D allt för att plåga honom :P

Haha.. självklart! Ska vi plocka upp dig på vägen dit? =P
Does it become a walk?
/Ida

Absolut ! :D

Haha.. då säger vi det då =) Vi åker förmodligen på fredagkväll när Eric slutat jobbet =) Kan bli så att jag tar tåget till V-ås o han hämtar upp mig där ;)
Does it become a walk?
/Ida

meeeh åk tidigare då : ) så kan vi grepa en fika :D

Du skulle ju följa med till Uppsala o gräva häck? =P
Haha.. vi får se.. jag vet inte riktigt hur det blir.. Om gerbilerna ska med så kan jag inte åka tidigare.. annars är det ingen omöjlighet =)
Does it become a walk?
/Ida

#34 - då anser jag att dom stannar hemma ;P haha .. Men det är min åsikt ;P….
Men adda min msn så kan vi snacka mer imorgon när du är vaken och så där : )
Min msn står på min sida :)

Haha.. PMade just min mail till dig ;)
Does it become a walk?
/Ida

haha aaah ; ) fick det precis när jag posta de där inlägget, sen precis när jag skulle skriva besvara ditt PM så adda du min msn..
HHAHA

Snacka om att kuta om varandra =P
Does it become a walk?
/Ida

Vi tänker samma lika ; )
ååh vet du nå annat roligt…
Jag pratar med dig på msn nu :P

Haha.. inte nu längre ju.. du skulle ju ut o parta =P
Does it become a walk?
/Ida

Jag bor också på vägen. Eller ja nästan kanske inte. Men jag vill det. Kan också plantera häck. Och jag kan dessutom massor om idiotiska människor som är falska. Jag har nästan doctorand på folk som hugger en i ryggen och snackar skit.
Audiatur et altera pars

Hehe, du får säkert komma o hjälpa till du oxå. Fast jag har bestämt för mig att du inte ska göra så mycket sånt =P Du ska vara rädd om din värkande kropp!
Men du är go som bryr dig!
Does it become a walk?
/Ida

haha, men om jag låtsas att jag mår bra just då. ;-)
Jag kan åtminstone skälla med min värkande kropp. hihi
Audiatur et altera pars

Haha.. ja, skälla får du göra hur mycket du vill! Det där fega kräket vågar inte ens stoppa näsan utanför dörren. Vi har varit där idag, inte en skymt av eländet.. lika bra det kanske, för jag hade då inte kunnat hålla klaffen.
Does it become a walk?
/Ida

jag är onukter

Haha.. va förvånad jag blir =P
Does it become a walk?
/Ida

#44: Vad fegt att han inte kommer ut. Hmm, men vi får tälta där en hel helg, han kan inte hålla sig inne en hel helg. ;-)
Audiatur et altera pars

Haha.. jo, det kan han nog. Har han bara mat så. Äckelgubbe!
Does it become a walk?
/Ida

#47 - Jag vill tälta ;)
#48 - Men vi slänger in han i en svart sopsäck när han ska åka och handla ;)

Haha.. ja, då blir nog polisen glada på oss =P
Does it become a walk?
/Ida

#49: Jag hatar att tälta, men vad gör man ju inte för folk om behöver en näsbränna :-)
Audiatur et altera pars

Näsbränna är inte nog åt det där kräket :/
Does it become a walk?
/Ida

#51 - Åsa vi fårlösa det där, vi får ställa in din bil i ett stort tält så sover vi i den ; )
Jag får inte ens tälta…

Tälta är jobbigt. Fast jag ligger alltid på luftmadrass om jag måste tälta. Annars går min rygg sönder.
Does it become a walk?
/Ida

#54 - FUSKIS !!!!!!!!!!
Då tältar man inte, då är man så vilsen att man tror man simmar inne i ett tält :P

Men jag har ju husvagn, vi tar den :-)
Audiatur et altera pars

oooh perfekt :)

#55 Hahaha.. men jag får inte sova på liggunderlag för doktorn =P
Does it become a walk?
/Ida

#58 - men nu ska vi ju sova i husvagn ;P
Neeeh, liggunderlag är kasst att sova på

Haha.. ni kan sova i husvagn så kan jag sova i min säng hos mamma o pappa =P
Does it become a walk?
/Ida

#60 - det där såg jag inte :P du måste ju sova med oss så vi kan sitta uppe hela natten och fnittra :p

Haha.. sitta uppe o fnittra kan jag göra.. men sova kan jag göra i sängen sen =P
Does it become a walk?
/Ida

ääääsch neeeej :P du kmr somna i husvagnen ;P

ääääsch neeeej :P du kmr somna i husvagnen ;P

Haha.. näe, tror inte det =P
Nu ska jag diska sockerkaksform o baka.. sen blir det städa *djupaste sucken ni hört på länge*
Does it become a walk?
/Ida

klart du kmr ; )
uschi va tråkigt, men ha så roligt ; )