Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikett: sömn-sömnproblem
Läst 1690 ggr
Madde
0

Någon mer än jag som inte kan sova?

Ja ha. Då sitter man här och kan inte sova. Visst jag har varit hemma och varit sjuk i 3 dagar nu. Men jag har inte sovit så länge om dagarna. Idag gick jag upp 10. Men nu är jag superpigg.

Vet inte vad jag ska göra för att kunna sova. Måste upp tidigt i morgon och ringa läkaren.

Någon mer som inte kan sova?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ciiviic
0

Jajjemensan ; )

Jag vart opererad idag, så har för ont för att kunna sova : (

men kan du inte dricka lite te ? Så du kopplar av ?

Faxlin
0

Jag, men det är ju som vanligt vet du :-)

Men vad trist att du är sjuk. Blir du inte bättre heller?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja själv sitter jag här hemma utan känsel i ena handen. Tror jag har sovit på den förra veckan, börjar bli lite orolig över att det inte ska gå över snart. Var visserligen till läkaren i lördags som sa något om nerven och till tröst sa han att det kan ta en vecka, ett par månader eller år. Jippi!!

Är då rätt att bli av med mitt jobb som är rätt tungt.

Alex
0

#3 Oj, det lät läskigt! :O

Jag har suttit och spånat på hemsida och snurrat till mitt huvud totalt med alla dessa koder.. :P Och eftersom jag var yr redan innan så blir det nog sängen för mig snart faktiskt. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

usch då. Men Madde försök att tänka positivt, att det kommer inte ta ett år. Och kräv att de röntgar med kontrast röntgen, magnet röntgen vad sjutton som helst så att de kan hjälpa dig.
Tycker synd om dig.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ska som sagt se vad som händer i morgon. Men är hemma för att jag är dunderförkyld på toppen av isberget oxå haha.

Så typiskt mig.

Men som allt annat. Det går över. Brukar intala mig det. Men just när man sitter och har jobbat på ett jobb i 2 års tid och inte är fast, då känner man sig inte trygg.

#4: Vad gör du för sorts hemsida?

Faxlin
0

Dessa jäkla förkylningar som far genom hela landet. De är inte roliga.
Nej det är nackdelen när man inte har fast, man känner sig inte säker. På gubbens jobb fick 13 stycken fast anstälda sparken nu. Så det var inte säkert det heller. Så jobbigt då man vet så väl vilka de är och hur hårt de drabbar deras familjer.

Audiatur et altera pars

Alex
0

#6 Har väl inte direkt börjat göra nåt än, sitter och leker med koder mest och försöker lära mig lite mer. :P Men det ska väl förhoppningsvis en dag kunna bli till företaget som min far och hans vän har tänkt starta. Så jag ser min chans att kunna tjäna lite pengar här, genom att fixa och sköta en hemsida åt dem.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Madde
0

#6: Ja det är ju aldrig fel. =))) att lära sig göra hemsidor och tjäna lite pengar på det. =)

Alex
0

Exakt. :P Och kodning och datorer så är inte direkt helt främmande för mig heller… Har bara aldrig gjort en egen hemsida förut. :P Sen så är jag väldigt intresserad av det också, även reklam och så… Så det ska nog bli kul! :) Lite hann jag ju allt lära mig under den terminen jag gick media på gymnasiet också… Haha

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Leffe
0

Kan inte heller sova, men är inte förkyld. Har så förbaskat ont i höftet och 8.50 i morgonbitti ska de ringa från Karolinska. Så jag fördriver tiden med att få tag på fakta om Sveriges ishallar till Hockey iFokus. Kul va.

En nerv som legat i kläm kan ta allt från 1 tim till 1 månad att bli ok

Faxlin
0

Men trösta dig med att du faktiskt har en hel del ishalalr att gå igenom. Och du gör ju något nyttigt i alla fall. Själv gör jag inget nyttigt i natt. Är så less att allt jobb jag gjorde förra natten är borta.

Audiatur et altera pars

Theres
0

#11 Hittat nån fakta om Nybro ishall än då? :P

golf.ifokus.se

Madde
0

#11: ok då får vi se vad som händer. Än så länge har det gått 1 vecka. det jag inte vet är om jag bör ha något stöd när jag jobbar.

Jobbar med att köra truck och skicka allt som har med elektronik och göra. Jag packar mycket lysrör och det är inte lätt och packa om jag inte har någon kraft i min handled.

Alex
0

Och jag ska inte göra nåt mer alls inatt. Sängen kallar!

Natti natti alla, och ha en trevlig fortsatt natt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Theres
0

Och jag har ont i höften, så om jag reser mig från stolen för att ta mig till sängen så börjar jag säkert skrika och väcker alla i hela huset =/ Därför jag är vaken nu, om nån undrar :P

golf.ifokus.se

Ciiviic
0

Sov gott Alex

Faxlin
0

natti natti Alex.

Men Thessan det lät inte bra. Har du kollat upp det där?

Audiatur et altera pars

Theres
0

#17 Vad opererade du?

golf.ifokus.se

Leffe
0
Theres
0

#18 Nej, jag har haft ont i ett halvår från och till… det är typ varannan, var tredje dag sådär som jag inte kan resa mig om jag väl har satt mig, sen haltar jag som en gammal tant när jag går… Var hos en såndär naturdoktor grej… homeopat eller vad det heter… hon trodde jag skulle stretcha lite mer… men det gör jag ju varje dag…

golf.ifokus.se

Ciiviic
0

#21 - läs i tråden : Min dag !
Så får du se ; )

ushci inte bra med höften du : O

Theres
0

#22 Okej, får göra det då =)

Nope, det är riktigt illa med höften… kan inte ens stå på händer längre (de dagar jag INTE har ont i höften… eller jag har ont varje dag, men vissa dagar är det måttligt, så jag har vant mig, och då känns det som att det inte gör ont…), för det gör så ont när jag går ner igen… men det roliga är att jag kan gå ner i brygga utan att det gör ont Förvånad

golf.ifokus.se

Madde
0

Nej nu måste jag nog säga att jag börjar bli lite trött, ska titta lite på tv så får vi se vad som händer. =)

Tack för lite snack i alla fall. Slipper man känna sig helt ensam. =)

Sov gott.

Ciiviic
0

#23 - de låter ju hel skummt :O
Sitter de inte nå skit i höften då  ?
Eller en inflamation ?

Theres
0

#25 Men borde inte en inflammation gå över av sig själv efter ett halvår? :S
Ibland känns det typ som att höften går ur led, sen kan jag knäcka till det, så slutar det göra ont ett tag (eller ja, gör mindre ont ett tag)…
Och nu när jag sitter helt vanligt och lutar mig bakåt så känns det som att jag sitter på en golfboll :P

Lät illa förresten… din dag :S 

#24 Hoppas du kan somna nu då Madde =)

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Låter inte bra alls det där Thessan. Få det uppkollat ordentligt.

Natti natti Madde hoppas du somnar  sedan.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#24 - Sov gott ..

#26 - Men så där är min höft med, men de har jag fått för benet, är helt konstigt..
De kan vara som så att dina muskler har blivit svaga där.
Tycker du ska ringa din doktor igen !

Nja har haft bättre dagar alltså :P
De lovar jag dig ;P

Leffe
0

Du borde kanske se till så höften bli röntgad

Theres
0

Jag har inte tiiiid att kolla höften ;) Har massa annat… illrar, träning, packa inför spanien, råttor, ut och gå… spela golf… har inte tid :D

golf.ifokus.se

Theres
0

Jag har inte ens tid med ett jobb… tur att jag är arbetslös…

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Nej men Thessan då. Vill du inte jobba? Jag skulle kunna ge arselet och halva armen för att bli frisk nog för att jobba.

Audiatur et altera pars

Theres
0

Jo… men jag är kräsen och vill inte ha vilket jobb som helst… sen får jag aldrig något jobb heller… =/ Även om jag söker de jag inte vill ha.

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Men ge inte upp. Till slut får du ett jobb du vill ha. Det är jag säker på. Men medans man sökker det så kanske man får jobba på ett jobb man inte vill ha. Bara för att det konstigt nog alltid är lättare att få jobb om man redan har ett.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag önskar jag kunde jobba.

Pga min hand så vet jag inte ens om jag kan göra det de närmaste veckorna.

Ringde läkaren idag och fick en telefontid då de ringde upp mig.

Fick då reda på att jag kunde få en telefon tid i morgon med min läkare. Vilket jag inte vill ha.

Så jag fick till slut komma dit I morgon och träffa en läkare som inte är min. Men jag har precis flyttat hit så för min del kvittar det vem jag träffar.

Så sjukt det här samhället.

Theres
0

#34 jag har sökt jobb i 2 år och inte ens fått ett jag inte vill ha…

golf.ifokus.se

Madde
0

Jag kör truck idag. Det har jag velat göra i säkert 5 års tid. Men det tog mig 3 år att ta mig dit oxå.

Visst det är inte lätt att söka jobb. Jag var arbetslös i 1,5år innan jag fick komma ut på praktik och börja köra truck.

Fast ibland får man ta och söka jobb som inte ens vill ha. Tro mig jag har varit där.

Gav tips till en kompis idag att hon skulle ringa de hon söker jobb hos eller besöka de och visa upp sig. Det är större chans att de kommer ihåg en när man lämnar in en CV med ett personligt brev.