Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 660 ggr
Faxlin
0

Något gulligt

Idag hände det en rätt gullig sak. Jag vart uppringd av en tjej som ville komma med sin sambo och kika på mina illrar och få träffa lite iller irl. De hade varit och träffat Veronicas illrar igår men ville träffa flera så då hade Veronica tipsat om mig. Så de frågade när det passade att de fick komma. Och jag sa att det passade när som helst förrutom den 26:e då jag ska in och kastrera pojkarna på morgonen.
Så vi gjorde upp att de skulle komma redan ikväll. Och de kom och var jätte trevliga. Och med sig hade de ett påskägg till mig fyllt med godis som tack för att de fick komma. Jag vart riktigt glad och rörd över deras fina gest. Inget jag hade räknat med för fem öre liksom.
Sedan vart de kvar rätt länge och de fick bekanta sig med alla mina töser. Trevliga människor båda två och med massor med bra frågor. Ser faktiskt fram emot att träffa dem igen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

åååh vad härligt Åsa ;D. såna människor tycker vi om ;D ..

AnneN
0

Vad kul att folk visar intresse =)

Har träffat 3 illrar i mitt liv. 2st då jag jobbade på djurklinik och de skulle kastreras, ägaren sa att ena var folkilsk och att den andra var mysig, men jag lyckades glömma vilken som var vad… Slutade med att då ägaren kom för att hämta dem på eftermiddagen så satt jag och gosa med den folkilskna och hade blivit rejält biten av den som skulle vara mysig och snäll.
Den 3:e illern var mitt ex som han skaffade efter vi flyttat isär, den illern var snäll med ALLA utom mig för mig skulle man minsann bita hela tiden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

#1: Visst tycker vi om sådana. De sprider lite extra vardags glädje liksom.

#2: haha så det kn bli. men det är så mycket hänger på personkemin. Kändes lite som om jag var rätt dålig iller värd i alla fall. För de frågade eller ja sambon frågade en massa då det var han som var tveksam, hon hade haft iller förrut. Och det kändes som om jag i princip svarade att det är individuellt på de flesta frågor. hihi
Till slut kunde han nästan svara på frågorna själv. hihi

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

jag får snart goooosa med illrar ;D

Faxlin
0

haha, japp bara du tar dig hit någon gång så. De hade till och med Doris sovande hos sig. Hon sköter sig så bra den tösen. Fast okej, de vart faktiskt inte bitna av någon så de skötte sig bra alla töserna.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

bra bra :) dom får inte bitas ;P

åsa, har du bara iller och katt ?  hemma i huset alltså

Faxlin
0

Japp jag har bara iller och katt hemma i huset. Hästarna sa att de föredrog hagen av någon anledning.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ohh, glömde. Men snart har jag ett tjog sällskapsdjur till här hemma.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

okej : ) thats good : )

:O neeh inte en sån där farlig vovve :O har den hunnit komma när jag kommer ??????

Faxlin
0

hmm, vet du vad en sådan vovve kostar? Jag lär aldrig få råd eller tid att köpa en ett tjog av dem :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Nääää, hoppas dom är jätte dyra så ingen i hela världen kommer ha råd ;P HAAH .. vad ska du få hem då :O

Faxlin
0

Ser denna farlig ut? Om/när jag får hem en sådan kan du omöjligt vara rädd för den.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Hallå !!! Kolla munnen det skriker , mohaha Liinda dig ska jag äta upp !!!!

AnneN
0

Men fy Åsa du får inte visa så söta bilder!!! Jag blir ju valpsjuk!

_**/Mvh Anne

Faxlin
0

Visst är den söt Anne. Man kan bli sjuk för mindre. ;-)

Liinda, den vill inte äta dig. den vill pussa dig ser du väl.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Anne dom är inte söta :O:O:O

Faxlin
0

Ja jusst ja kan du tänka dig något annat som man kan få hem ett tjog av? Alltså inte rottis valpar á 12.000:- styck.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Illrar ???? jag kommer inte på något !!!!!  en mördar hund för så mkt driver du med mig :O

AnneN
0

Jag vet, jag vet! *räcker upp handen*

_**/Mvh Anne

Faxlin
0

haha, nej det är ett gäng fiskar. Ska få mig ett akvarium.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Anne - det är vid såna tillfällen du ska skicka PM och informera så man inte verkar vara så trög ;P

Åsa - Gulligt ;D . vill med ha fiskar, men inte med alla huliganer jag har hemma : )

Faxlin
0

haha, det är fusk Anne har kikat på andra iFokus sidor. hihi

Audiatur et altera pars

AnneN
0

jepp jag läser dagligen på godanyheter

_**/Mvh Anne

Faxlin
0

Det glädjer mig så att du kommer in dit varje dag Anne.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

:O vaaa ? åsa,, ååh jag som trodde vi fick veta först :(

Faxlin
0

haha, självklart jag måste jag skvallra på min egen sajt först. hihi

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

*snyft*

Faxlin
0

haha, ja inte är det lätt inte. ;-)

Men nu ska jag testa att lägga mig igen. Ska ta ett par värktabletter och kolla på Wallander och hoppas att jag somnar.
Hoppas ni alla får en bra natt.

Kram på er

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

yees jag ska med sova nu : ) ska till doktorn imorgon IGEN!!! usch tvi och bläää ! men men, hoppas du får sova Åsa. ;D ååh imorgon får vi hoppas du kommer in lite tidigare,, puss och kram

Faxlin
0

Ja vad ska man säga. Wallander var bra i alla fall :-)
Men sovandet gick det både si och så med. Nu ska jag leta reda på en bra bok så kanske jag kan somna.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#30 - åsa åsa åsa… manska kolla på dåliga filmer om man vills ova

Alex
0

Oh vad mysigt! Såna människor blir man glad av :)

Och klart att du ska skaffa en liten hulligan ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

hhaa, ja men dåliga filmer somnar jag inte av heller. Jag är nog bara hopplös tror jag.

Visst ska jag skaffa en huligan Alex. Så kan ni få gosa med henne sedan. Så kan jag ta med henne till Västerås och visa Liinda att hon inte äter Liindor.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Jaaaa :D

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Angelclaw
0

Ååh vad kul :)

Och oooooh, jag vill ju också ha en sån liten söt vovsing *valpsjuk*, och en iller också… *djursjuk??*

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Faxlin
0

hehe, ja det är lätt att bli lite djursjuk.

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

Jo, tänk om man kunde ha alla djur :)

Jag vill ha en minigiraff…finns det tror ni? ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

haha, nej minigiraffer har jag aldrig hört talas om. Men de går säkert att få tag i de med om några år. Så som människan håller på och leker med olika dnan.

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

Men det skulle ju vara fränt, en minigiraff i koppel? eller nää vissa djur ska få bo kvar på savannen :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Alex
0

Sjukt djursjuk är jag med. Och fölsjuk. Vilket inte blir mindre när jag har kompisar som fixar både den praktiska och ekonomiska biten åt mig så allt blir mycket enklare… :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Wiizy
0

Haha, Åsa… vill du inte ha 2 marsvin till då? ;)  Du hade ju en skrutt hemma hoss dig förra(?) året, som din dotter vackert fick hem. ;)

Faxlin
0

#41: Nehe, vill inte ha marsvin. Nemo var en ren skär räddnings auktion. Och han flyttade så snart jag hittade ett bra hem åt honom :-)

Audiatur et altera pars

Wiizy
0

#42 - ja, det vet jag väl. ;) Jag har läst din Nemo tråd många gånger. ^^   Nu kan jag ungefär 3 marsvinshistorier, och 5-7 om haft marsvin här på iFokus… känner mig som en marsvins magnet. :/

Btw, du kan alltid komma hit och hälsa på mina,. :-) Då bliru nog fast. ;-) Haha!! xD Malin (?) kan ju alltid komma hit annars. ;-)

Faxlin
0

Hmm, inte locka Malin till dig. Hon är som en stor djurmagnet den ungen. Hon är bara såååå lik sin mamma.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Jag vill ha en iller, dom är söta^^ (Sämst argument, jag vet, men dom är ju det)

Helena

Romana_12
0

Vill också ha påsk ägg *kommer och snor ditt* vad fanns det i de påskägget då? (A)

Faxlin
0

#45: Att du tycker de är söta är en rätt bra början. Sällan man börjar intressera sig för et djur för att de är fula. Sedan bör man ha lite mer kunskap än att man tycker de är söta inna man skaffar en. men det kommer med tiden :-)

#46: Ohh, det var massor blandat. Allt från choklad till surt, sött salt. En blandad kompott.

Audiatur et altera pars

Romana_12
0

#47 Sånt vill jag också ha!

paronskrutten
0

Haha, ja, det tycker jag med, att det är en bra början alltså^^ Känner dock att jag inte riktigt har tid med en iller då jag går i skolan och så, samt rider. Men när jag blir sjukpensionär ska jag skaffa iller, tax och hästar x) *ironisk*

Helena

Faxlin
0

haha, påminn mig att inte hälsa på dig när du blir sjukpensionär.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Deal! ^^

Helena

Faxlin
0

Bra jag har ju fobi mot taxar så den biten hade blivit lite jobbig.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Fobi mot taxar?! Vafalls?! Hur kan du ha fobi mot underbara taxar? Fobi mot.. kräftor vore mer rimligt

Helena

Faxlin
0

Meehh, jag har fobi mot taxar. Alla säger de är så underbara. Men jag träffar då inga underbara taxar. Tror alla taxar känner min maniska rädsla så de förvandlas till grizzlybjörnar när jag kommer och vill vlita mig i stycken. Och så är de så små de fanstygen att jag inte ens kan få tag i dem och tillrättavisa dem och därav min fobi tror jag.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Hmm, vad hemskt, dom är ju underbara ju :D Hoppas du kommer över din fobi^^

Helena

Faxlin
0

Det lär bli svårt då jag fryser till is när de kommer för nära. Men visst vore det skönt att bli av med den. Att ha fobi är hemskt. Man kan inte inverka själv på att man fryser till is och att man slutar andas. Höll på att bli överkörd av en stadsbuss för att jag backade från en tax inne i stan. Dock kom taxen så nära att jag frös fast till slut eftersom matte och husse inte såg vart taxen gick i sitt långa koppel. Så jag frös fast mitt i gatan. Och stadsbussen tvärnitade och tuttade på mig. Jga hörde allt som i en tunnel. Riktigt långt borta. Men kunde inte flytta mig. Dock fick bussens tutande matten att reagera på vad som hände. Så hon dunkade till sin man som höll i kopplet. Hans svar var: Hur kan någon vara rädd för en sådan liten hund? När jag kunde börja röra mig igen skyndade jag in på trottoaren och kunde på långt håll höra hur karln fick utskällning av sin fru för att han var dum och trångsynt.

Men det är nästan värre när man var på brukshundsklubben med hundarna och det kom folk med taxar för då hade de ingen förståelse alls.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Oj, är det så illa, vad hemskt.hur är det med liknande hundar, typ drever?

Helena

Faxlin
0

Det är enbart taxar faktiskt. Så det gör väl det hela svårare för folk att förstå.
Om man dessutom föder upp schäfer och kommer med tre sådana till brukshundsklubben så blir responsen ruskigt dålig.

Hade ett par taxägare som gjorde det till sport hur nära de kunde smyga på mig utan att jag såg för att sedan få mig att se dem och hunden så jag blev skiträdd. De slutade inte förns jag hotade med att bussa hundarna på deras hundar och äta upp dem. Även om mina inte hade gjort det, men det visste ju inte dem. för när jag sa bussa så började mina att morra och visa tänderna. Sedna att det stannade med det behöver man inte säga en sådan gång.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Jo, det är inte kul när folk gör saker dom vet man hatar. Härligt att föda upp schäfrar, hundvalpar är bland det sötaste som finns. Är det mycket som kan gå fel med tiken?
Jag har ju en himla massa marsvin ;P Har tagit en kull, blev två bebisar., och guud så söta :)

Helena

Faxlin
0

Det är inte så mycket som går fel med schäfrar faktiskt. Inga sådana problem som är utbrett för rasen. Men det finns andra raser med mera problem när det gäller förlossningar.
Men annars är det självklart alltid en risk att saker kan gå fel.
Nu fungerade inte min sista tik som avelstik så jag lade uppfödningen på hyllan. Och nytt avelsmaterial är inte lätt att hitta om man har höga krav.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Okej, vad skönt :) Kan dom få havandeskapsförgiftning eller nåt liknande?

Man ska ha höga krav och vara seriös som uppfödare..synd att inte alla fattar det, tråkigt att mycket handlar om pengar.

Helena

Faxlin
0

Ja havandeskapsförgiftning är en av sakerna som kan hända. Sedan kan  det bli andra komplikationer. Valpar som ligger fel och sådant. Jag har själv fått trycka in och vända på en avlp en gång. Då gick det bra att fixa själv. Men har man otur behövs det kejarsnitt och har man riktigt otur stryker tiken med. Så allt är en cansning.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Jo, det är rätt klurigt med avel, men roligt :)

Helena

Faxlin
0

Ja det är ju det.

Audiatur et altera pars

maria_k1992
0

#64 jag tyckte den var söt lilla hunden och den ser inte ut att vara farlig

Faxlin
0

#65: Nej inte ser den ut att vara farlig inte :-)

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

#53 jag är också rädd för taxar :S

//Tess

Sajtvärd på Motor

AnneN
0

#53 & 67 även jag är lite rädd för en del taxar, strävhåriga & släthåriga, har dock inga problem med lånhåriga taxar. Min rädsla för dem sitter i sedan jag var liten och en bekant till mamma hade tax som var allt annat än snäll med barn

_**/Mvh Anne

paronskrutten
0

Men fy, vad hemskt, taxar är ju helt underbara :)

Helena

Angelclaw
0

Taxar är ettriga ondsinta djur :S Haha!

//Tess

Sajtvärd på Motor

paronskrutten
0

Inte då, dom är små, envsa och söta^^ Jag ska så gå på agility med min x)

Helena

Angelclaw
0

Dåliga erfarenheter!

Men de är väl individer de med som alla andra :D finns säkert snälla också!

//Tess

Sajtvärd på Motor

paronskrutten
0

Haha, ja, precis, härlig inställning du har :)

Helena

Angelclaw
0

Haha, tack tack!

men det är knäppt. Jag är inte hundrädd (egentligen inte rädd för taxar heller faktiskt :P ) men jag har mer reservationer för små hundar än stora..

//Tess

Sajtvärd på Motor

paronskrutten
0

Jag gillar inte andra små hundar, bara taxar :) Eurasier är härliga, mellan- och stora schnauzrar

Helena

Angelclaw
0

Jag vill ha stooora hundar!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

paronskrutten
0

det finns stooora hundar som ser ut som lejon typ, mycket och tjock päls.. dom är lite härliga^^

Helena

Angelclaw
0

Jo, det finns alla sorter!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

Underbart att höra att jag inte är ensam. Även om ingen verkar ha den fobi som jag har. Fast den önskar jag ingen heller.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Nej, det är tråkigt med fobier, jag har väl ingen riktig fobi sådär, jag är bara allmänt halvfobisk mot det mesta :P

Helena

Angelclaw
0

Jag har fobi mot att vakna tidigt :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Faxlin
0

#80: Att vara halvfobisk mot mycket lät väldigt jobbigt det med.

#81: det är nog jag också. Eller lat :-)

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Mja, det är det att jag är lite paranoid bara, kommer från stockholm, you know ;)

Helena

Faxlin
0

haha, ja jag var nog också lite paranoid när jag bodde där.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Jo, man blir påverkad, även fast jag inte bor i innerstan utan i en förort^^

Helena

Faxlin
0

Japp jagbodde i Stuvsta och jag vart paranoid av det också.

Audiatur et altera pars

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.