Påsk
Ja snart är det påsk. Nån som firar det på nåt speciellt sätt? Eller med nån speciell? Eller bara pyntar och gör fint? :)
Själv är jag så illa tvungen till att städa (en stor nackdel med att fortfarande bo hemma..!) men längre än så sträcker jag mig inte. :P Men ni ska bara veta hur duktig jag har vart idag… Rensat garderober och grejer! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Är fattigare än en kyrkråtta fram till den 25:e så påsken firas genom att sitta hemma, se film, sitta vid datorn, pyssla med djuren och annat vardagligt. Däremot så kommer min äldsta systerson (8år) och hälsar på några dagar efter påsk =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Detta blir min första påsk utan :
Alkohol stoooort + ;) men de jag kommer sakna mest är nog påskmaten hemma hos mamma, för mamma är högtider något stort.. ååh kommer inte bli nå påskmat iår där :(, min påsk är förstörd :( ..
Jag tycker om att vara hemma och äta påskmat. Men jag måste äta det som är glutenfri mat

Vad brukar ni räkna som påskmat?
Då jag var liten så var påskmaten ungefär samma som julmaten + att man käkade mängder med ägg och påskgodis
_**/Mvh Anne
#2 Nää inte förstörd! Bara lite annorlunda…
Påskmat brukar väl vara samma som julmat ungefär? I alla fall enligt de skolor jag har gått i ^^
Sen så ägg då, kokt, vilket inte jag äter :P
Men godis ska det ju vara! :D Har alltid haft en tradition här hemma där jag och syrran fått leta påskägg i trädgården på morgonen ;) Fast när hunden kom in i bilden fick han ta över :P Får väl se om han får leta reda på nåt i år eller om vi skippar det för första gången ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ja men i köttbullar finns det ströbröd som är gjort på vete.
Jag får inte äta dom fyra sädeslagen för läkarn

#5 - Jo tyvärr så är den de.. Alla är deppiga och ingen vill ens nämna påsken i min släkt nu :( .. *suck*
Vi äter påskmat i roliga färger ;P Mamma brukar alltid färgamaten för att den ska bli så glad som möjligt typ ;P haha ..
Påskägg är bäääst ;) ääälskar ;D ..
Hihi karamellfärg är kul ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#6 man kan ju göra hemmagjorda köttbullar utan ströbröd
_**/Mvh Anne

#8 - Aaah vill jag lova, ni ska se mammas hallowen bord, shit pompes säger jag bara, där kan man tro att man är i USA och spelar in en film eller något ;P
#10 Haha sånt har vi också gjort i alla år. Grön spagetti (=maskar) som ströddes ut på bordet bl.a… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#7 jag tycker oxå om bara påskägg med mycket godis och pengar

#11 - haha tänk dig min familj tillsammans med din, då skulle de flödas fantasier ;P

#4 Som du säger Anne så är det som julbordet och äggen brukar vi äta på morgonen. På påskbordet har vi ägghalvor med räkor och majonäs =)
Påskägg skippar vi iaf dom med godis, mina tjejer får pengar istället.
Vi brukar inte fira påsk på något speciellt sätt mer en maten och plocka in lite ris och sätta lite fjädrar i det. Barnen är så stora nu så det känns lite onödigt med en massa kycklingar och påsk-kärringar dinglandes överallt ;)
#13 Haha jaaa ^^
#14 Vaddå onödigt, trodde du skulle starta kycklingfarm? :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Här kan vi inte ha påskris… katterna stjäl fjädrarna och gnager av riset =(
_**/Mvh Anne
Hihi med katterna måste väl också få ha lite påsk-skoj? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jo visst =) Kommer du och städar här sen då???
_**/Mvh Anne
Haha nääääää :P Men jag kan ta bilder och skratta ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Här hemma blire inte heller påskpynt, om inte f´s mamma kommer hitt som vanligt och ska dekorera :@
Ska inte fira på något speciellt sätt i år. Mitt bonusbarn far till sin mamma och firar påsk. Bilen ska besiktas på torsdag. Min sambo planerar att hjälpa en kompis att konstruera en hemsida. Själv ska jag stå på scenen, har teaterprämiär påsksöndag.

oooh lycka till på sönda : ) .. vad äre för teater pjäs ?

¤15 *fnyser* Vadå vill du köpa kyckling eller? Matar du dom däringa blackmusade islänningarna med spillningen från dom eller 
#21 Vad roligt, lycka till! :)
#23 Nää… Tänkte bara att du kunde få lite kompisar ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#24 Tssss…. har tillräckligt, vill inte ha sånna hackandes i röven och jag tror inte Skorpan och Doris tycker dom är speciellt trevliga heller 
Skorpan kommer ääääälska dem!
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hehe möjligtvis om hon får jaga dom….lite =)
Jaga och bita så du tvingas att ta upp dem i knät för att skydda dem ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tänk på att dom blir otäcka tuppar och hönor så småningom, har otäcka erfarenheter av sånna odjur *ryser*
Nää det tänker jag inte på alls ^_^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Har du någonsinn blivit jagad av en elak tupp, dom är inte att leka med kan jag säga…riktigt stygga saker 
För att inte tala om idioter som har hönor som husdjur INNE….och dom äckliga djuren flaxar runt och vill sitta både här och där på en *ryser efter hela kroppen*
Hahahaha jag kan riktigt se en vettskrämd Lotta försöka fly ifrån fjädrarna ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hihi vi hade en tupp som alla var rädda för och sa att han var ilsken, grejen var bara den att folk sprang så fort han kom mot dem om man ist satte sig ner så kom han och ville sitta i knät och bara mysa =)
_**/Mvh Anne
Haha vad mysigt! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jepp han var jätte mysig om man inte var rädd, men då folk sprang tyckte han det var skoj att jaga dem =P
_**/Mvh Anne
Haha jamen det är klart ;) Man får ju passa på när man kan känna stor och tuff ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Haha absolut =)
_**/Mvh Anne

Haha ungefär som alla ponnyer jag någonsin träffat då =)
Fast shettisen jag fick då jag var 8år var folkilsken så enda som inte hade vett att vara rädd var jag för jag var snäppet tjurigare och listigare
_**/Mvh Anne

Så är jag ;D

Ohh, ni kan få komma och hälsa på Dixi om ni vill. Den damen har personlighet som en tusenfoting med nageltrång.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hihi de är sååå söta de små busarna
_**/Mvh Anne

Ååååh Åsa jag börjar gå nu… möter du mig efter halva vägen då?
_**/Mvh Anne

jag kaaaaaaaaaan ;D

Ja men ärligt hon är speciell den här damen. Hon kom till oss akut som foderhäst. Vi skulle ha sällskap till min häst som jag lånat. Så visade det sig att de sa att hon var:
Osocial, lite sur, vägrade låta någon röra hovarna, kastade av folk, stegrade, och sparkade efter folk i hagen och i stallgången och i boxen. Men hon sparkade bara emot folk aldrig att hon sparkade någon. Sedan visade det sig att hon högg när hon fick chansen.
Så vi fick jobba en hel del med den damen. Ändå köpte vi lös henne sedan.
Audiatur et altera pars

Låter som en häst i min smak =)
_**/Mvh Anne

Hade en hästvan som skulle passa dem i sommarhagen då vi var på semester. Jag varnade för hur Dixi var. Men hon ser så snäll ut att ingen tror på det. Så hästvakten blev attackerad av henne i hagen. Men det löste sig då hon fann sig och sprang emot henne och sällde istället. Då lomade hon iväg. hihi
Audiatur et altera pars

haha, jag såg henne jaga ut djurskyddsinspektören ut ur hagen. Det var rätt skojigt det med då jag faktiskt varnade i förväg hur hon var. Men de vet och kan ju det här så hon givk in ändå. ;-) Fast det gick fort ut. hihi
Audiatur et altera pars

Haha det hade jag velat se =)
_**/Mvh Anne

Ja det var faktiskt värt att se. Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt när jag sa: Vad var det jag sa.
Audiatur et altera pars

Var på påskmiddag today. ;P

#32 Skratta du men dom var inte alls roliga, och tänk om dom hade skitit på mig….*ryser* och vad illa dom luktade *blä*
Fjädrarna var det minsta bekymret kan jag ju säga, tänk dom där äckliga klorna dom har….usch jag kan räkna upp hur mycket äckligt som helst om hönor och tuppar 
#33 Det kan jag säga Anne hade den tuppen jagat mig så hade jag fortfarande sprungit, eller så hade jag vänt så hade den tuppen fortfarande sprungit *urk*