Fredag .
Underbara fredag..
Vad händer inatt då ??? en annan lär vara vaken ett tag till.. tänkte låta min mage vila sig lite innan sängen, + att knät värker för mkt för min del :(

Usch ditt knä är inte snällt mot dig. Skäll på det från mig.
ja vad händer här en fredag då. Absolut ingenting. Jag har 7 illrar ligger däckad runt om i huset. Ingen är vaken och busig fast matte försöker få igång dem.
Större delen av familjen sover med andra ord. Och i morgon ska jag upp tidigt för vi måste få ut hästarna inna jag ska följa med dottern till skolan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#1 - Nää är ganska så irriterad på det, min kompis påpeka att mitt ben va mer snet än jag trodde idag :'( … Så får se va läkarn säger på måndag.. Läste lite om just knät och så där, ååh man ska kunna gå på benet efter max 2 veckor, för mig är de 3 veckor sen på månda. :'( .. åh jag kan inte ens få benet rakt :( ..
Aww vad gulligt ;D ..
Ska hon till skolan en lördag ?

Ja de har något påfund här att de har en skollördag per år. Då går barnen i skolan en lördag. Och får istället vara ledig på måndagen.
Så i morgon är det en helt vanlig lördag. Ett sätt för alla de med arbetande föräldrar så dessa kan komma till skolan och se hur det går till en vanlig skoldag.
Själv ska jag dit och ta några pojkar och ett par flickor i örat och berätt för dem att de är nära avgrundens rand om de inte slutar att jävlas med min dotter. Sedan ska jag skälla ut en lärare som inte ger min dotter hjälp eftersom hon är enda tjejen så glömmer de bort henne. Och så ska jag kräva ut en laptop till dottern att använda i skolan när hon gör sitt skolarbete. Så det blir till att tala med rektorn med.
Audiatur et altera pars

OJ Oj , det där låter spännande, va effektivt egentligen ;D .. smart gjort.. :D …
Imorgon skulle nog inte jag vilja vara dom barnen ! :O .. Aaah det rär bra att du sätter upp hur det ska vara

Nej i morgon blir det inte skojigt för barn och vissa lärare. Men de har ansvar för min dotters skolgång. Och då ska de f*n ta det ansvaret också.
Audiatur et altera pars

Nej tyvärr så är det mycket mjäkande. Men nu mår min dotter jätte dåligt och det tillåter jag inte. Hon kan vara en riktig pestbobba ibland. Eller okej rätt ofta, men hon ska inte behöva gå och m skit på skolan för det. Kan tillägga att det bara är mot mig hon är pest mot så det är inget som drabbar dem i skolan.
Audiatur et altera pars

Ja exakt. Hon är rädd på skolan och springer mellan bygnaderna och kastar sig upp i trappuppgångar för att inte hamna i bråk. Och så här tillåter jag inte att hon har det.
De har pratat med de som är bråkiga. Men dessa bara skrattar lärarna i ansiktet och går direkt från dessa möten ut och attackerar min dotter.
Audiatur et altera pars

Exakt. Sedan ä'r jag rätt välkänd på den här skolan av både lärare och rektor. de vet at jag är en rätt jobbig mamma. Jag tillåter inte några dumheter och vet exakt vilka lagar skolan har att rätta sig efter. Så de brukar numera se på mig redan direkt om jag är på krigsstigen. och så brukar det ge sig snabbt.
Audiatur et altera pars

uschi, det låter inte roligt. jo men alla döttrar är nog jobbiga mot sina mammor, fråga min ;P hon har 4 döttrar ;P varav 3 bor kvar hemma .. 2 som fyller 15 och 1 som fyller 13 ;P .. Så där hemma äre livat ;P haha …
neeh jag skulle bli oxtokig om nån va dum mot mina syskon.. så vill inte veta vad man är som förälder ;P

haha, men den är dottern är lite värre mot sin mamma än vad som är brukligt. Vi har haft socv inkopplad och allt. för hon vill verkligen bort från sin hjärndöda mamma.
Eller ville ska jag väl säga. Hon hade själv ett möte med handläggaren på soc tidigare i veckan. Och då hade tydligen socialassistenetn förklarat för dottern att hon har det ruskigt bra och att det kan bli så mycket bättre om hon ändrar sig. Och då hon redan hade testat det sättet en vecka innan och märkt att om hon skötte sig var jag också snäll så hade hon inte så mycket att säga om det hela.
Men som sagt var oavsett hur bråkiga och jobbigfa de är så är det ens barn och man älskar dem. Och ingen får skada dem.
Audiatur et altera pars

Hon fyller 14 den sista april.
Audiatur et altera pars

Okej! men då är det lite "den åldern" också, dessutom är ju tonårstjejer känsliga. Tycker skolan borde ta hänsyn till sånt men icket, pojkar kan ofta löpa amok, det är "normalt" men tjejer ska sitta tyst och stilla… normativt tänkande är inte bra i den formen.

hehe aaah .. men min mammas små änglar har dolda horn ;p om man säger som så ;P ..
men allt kommer bli bra ska ud se

Så har jag varit i skolan. Damerna som bråkar med dottern höll sig därifrån. Se de var lite smarta i alla fall töserna.
Men jag har pratat med deras klassföreståndare och gjort klart för honom att på tisdag när skolan börjar bör han ta ett snack med dem och berätta om Malins elaka mamma. För den elaka mamman kommer att polisanmäla detta om det inte slutar. Trakaserier är inte tillåtna. Och även om de inte fyllt femton ännu så kommer det att leda vidare till de sociala myndigheterna.
Kanske kan detta få damerna att inse att jag och Malin ser mycket allvarligare på detta än vad de gör.
Har också tagit ett ordentligt snack med lärare och rektor. Så nu får vi se vad som händer.
Audiatur et altera pars

You go Åsa ;D … Jag tycker du är en super morsa ;D. Vart har du varit hela mitt liv ?

#19: Det löser sig säkert. De vet vad jag är för mamma redan på skolan. Har fler barn där så jag är redan känd som den pestiga mamman som kan alla rättigheter och skyldigheter från båda håll :-)
#20: haha, jag har väl varit här. :-)
Audiatur et altera pars

#21 - hahha aah du har väl de ;P HAHA
Får verkligen hoppas att det blir bättre Åsa!
Är fördj*vligt att lärare är så blinda, eller bara ignorerar det trots att de ser och vet..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja blir det inte bättre behåller jag henne hemma.
Audiatur et altera pars
Jo kan förstå det.. :/
Det finns ingen annan skola i närheten som skulle funka annars?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Vi har en friskola visserligen. Men där är det fullt. Annars är det svårt. Sedan anser jag att om vi ska få förändringar på skolorna så måste föräldrarna stampa ner foten och inte flytta på de barn som mår dåligt. Utan kräva av skolan att de fixar en miljö där barnen mår bra.
Audiatur et altera pars
Jo det är ju sant, absolut! Men tänkte bara som en sista utväg, om det inte händer nåt tillräckligt snabbt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja då är det en utväg. Om det hade funnits plats där vill säga. Annars får hon resa tre mil till skolan vilket inte heller känns så bra.
Audiatur et altera pars
Nää det förstår jag. :/
Mvh Alex
Värd för Ridsport