Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 861 ggr
ChristinaSylejmani
2008-03-12 12:24
0

Hårinpackning.

Jag vet inte om detta hör hemma här på Nattsudd iFokus men i så fall går det ju att ta bort.

Har ett recept på hårinpackning (har även postat det på en annan iFokussajt) som jag fick av en före detta kollega för några år sedan och som jag tycker är bra.

* 3 äggulor (ej vitan)

* 1 1/2 dl olivolja

* 2 msk citronsaft (som Du pressar själv från citronen)

Blanda ingredienserna.

Låt verka 1 timme (och gör var 14:e dag).

(Jag har lite kortare hår så jag brukar ta en aningen mindre olivolja men följer receptet i övrigt).

Det blir väldigt kladdigt så jag brukar lägga en handduk runt axlarna och ha papper i beredskap och så brukar jag vira alminiumfolie (plastfolie om jag har slut på aliminiumfolie) runt håret.

Jag har testat i både torrt och blött hår och tycker att det blir "bättre resultat" om man har blött håret före men det blir mindre kladdigt tycker jag om man tar det i torrt hår.

Sen är det bara att skölja ur och tvätta håret…!

AnneN
2008-03-12 17:12
0

Tack för tipset =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alex
2008-03-12 17:15
0

Bra tips! :)

Och det hör absolut hemma på Nattsudd, finns inte mycket som inte gör det :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ChristinaSylejmani
2008-03-12 17:33
0

Ja, jag är själv jättenöjd med denna hårinpackning och så vet man ju vad man her i håret…

Nu är det liiite väl länge sedan som jag hade hårinpackninge så jag får väl rycka upp mig! :)

För något år sedan så var jag slarvig med att klippa håret (det hade säkert gått mer än 6-8 månader kanske) och jag tänkte att nu är mitt hår alldeles torrt och risigt Ledsen och jag hade gjort denna hårinpackning regelbundet (varannan vecka) under kanske ett års tid och frissan sa att mitt hår var hur bra son helst Förvånad. Det enda vara att topparna var liiite spörda.

Gången efter man har gjort inpackningen så kan håret kanske verka lite "tungt" men det kan ju kanske bero på att det kan bero på olivoljan men det "tunga" försvinner  när man tvättat håret gången efter man haft inpackningen.

Om ni prövar inpackningen så tvätta gärna håret kanske två-tre ggr för att få bort den ordentligt, så att säga.

Hirit
2008-03-14 00:21
0

Tackar för tipset Christina,jag hade slarvat bort det jag hade,Generadmen nu ska jag skriva ut det.

ChristinaSylejmani
2008-03-14 00:24
0

Ja, då passar det ju bra att du skriver ut det. Jag har ju varit lite lat med att göra inpackningen nu på ett tag men tänkte jag skulle göra det så snart som möjligt, för det behövs. Mitt hår blir så bra av hårinpackningen.

blombuketten
2008-03-14 23:52
0

#5. Ja just det, är det den inpackningen jag fick receptet på för…..låt se, ett par år sedan och ännu inte prövat Generad? Jag som verkligen skulle behöva det med mitt rishår.

Inte klippt dig på några månader………jag har inte klippt mig på längre än så. Usch vad slarvig jag är och skulle förmodligen behöva den där hårinpackningen väl.

Faxlin
2008-03-15 00:34
0

#6: Säger som dig. Inte klippt sig på några månader. Här är det bra mycket längre tid än så sedan jag klippte mig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

blombuketten
2008-03-15 01:31
0

#7. Vad skönt. En till som är slarvig med klippningen Glad. Då kanske både du och jag behöver hårinpackningen. Vad jag förstod av ChristinaSylejmanis inlägg så hade hennes hårfrisörska sett att håret var fint trots att det gått lång tid utan klippning och att det kunde bero på inpackningen. Kanske värt att pröva.

Faxlin
2008-03-15 01:57
0

38: Frågan om det kan rädda mitt som varit utan en hårfrisörska så länge. Sedan är frågan om hur lång tid det tar att få ut denna inpackning ur mitt hår. Det är ju liksom mer hästlikt det jag har.

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
2008-03-15 02:34
0

#9. Hon jag fick receptet av har väldigt långt och tjockt hår (och ändå hade hon, av vad jag förstod, ännu tjockare hår innan hon kom till Sverige) och hon nämde inget av att hon hade problem med att få ur inpackningen ur håret (nu vet jag ju inte hur ofta hon klipper sig). Jag har ju mer baby/änglahår Ledsen och jag brukar tvätta ur inpackningen från  håret kanske två-tre ggr med schampoo… Jag såg ju resultatet på min hårkvalité bli bättre när jag använt inpackningen ett par ggr.

Faxlin
2008-03-15 03:23
0

Ska helt klart testa den. Kan ju inte vara värre än att jag får tillbringa en månad i dusche .-)

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
2008-03-15 03:26
0

Om du testar den så berätta gärna vad du tycker sen. Det är ju inga konstigheter bland ingredienserna heller.

Faxlin
2008-03-15 03:38
0

Det ska jag göra. Nackdelen med mig är mitt otroligt taskiga minne så risken finns att jag glömmer att testa det. ;-.)

Audiatur et altera pars