Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 178 ggr
Alex
0

Ny högtid i Sverige?

Så mycket ståhej som det är runt melodifestivalen numer så skulle jag inte bli ett dugg förvånad om det blir en röd dag snart!

Börjar ju nästan påminna om julafton… det är snack och hysteri i flera månader, följer man det inte blir man ju nästan sedd som en idiot, åtminstone känner man sig som en för att man har inte den blekaste aning om vad folk pratar om, och kan inte hänga med i diskussioner för fem öre… För några andra samtalsämnen existerar ju knappt nu!

Jag tyckte det hade gått överstyr redan för längesen, alla deltävlingar, med dubbla röstningar och nån himla "turnering" i andra chansen… Men det fick jag för det, när jag hörde på radion att de ska pynta i Stockholm med melodifestivalens färger! Förvånad

Julafton, släng dig i väggen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AnneN
0

Nu mer så ser jag bara finalen, tycker det blir för tjatigt med alla deltävlingar. Men de tjänar säkert en massa pengar på allt detta tjatiga.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alex
0

Jo det är väl det de gör, tyvärr…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

ChristinaSylejmani
0

Jag är en stor musikälskare och har sett melodifestivalen i många, många år. Som det är nu tycker jag att programmet lika gärna kan läggas ned;det är inte som det en gång har varit. Visst, programmet fyller säkert en funktion på ett eller annat sätt men jag tycker nog att det var "bättre förr". Låtarna från förr kommer man (jag i alla fall) ihåg och det var mer en musiktävling, nu är det nästan mer en showtävling…Tycker jag.

Personligen tycker jag att årets upplaga av låtar var inte så där jätte bra, det fanns några som höll måttet (något så när). Men vad jag tycker är bra kanske någon annan ratar och tvärtom. Men visst är melodifestvalen kanske ett bra sätt för nya/nyare artister att slå igenom och komma fram. Men det finns ju artister som slagit utomlands även utan att ha medverkat i melodifestivalen (som till exempel Roxette, Ace of Base..).Ser man internationellt så är det väl bara ABBA och Celine Dion som slagit igenom internationellt efter vinsten i ESC. Men Celine Dion fick ju mer sitt stora internationella genombrott efter filmlåten "My heart will go on".

Alex
0

#3 Väldigt sant. Och jag håller med dig, en tävling räcker gott och väl…

Och jag tycker inte de verkar gå efter bästa bidragen längre, utan konstigaste…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

ChristinaSylejmani
0

#4. Nog ligger det mycket i det att de mer "konstiga" bidragen verkar det gå bättre för än de som är bättre rent musikaliskt.

Alex
0

#5 Precis, och de flesta svenskar verka tro att det ska funka att skicka såna bidrag till finalen… 'Men den sticker ut och är rolig'. Visst, övriga världen sitter väl och funderar vad f*n det är för fel på oss.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

ChristinaSylejmani
0

Man kan ju fundera på om varför det är lite "konstiga" bidrag med (då menar jag inte bara i Sverige utan tänker mer internationellt) nu, är att kanske detta med att vinna. Det börjar ju bli dyrare och dyrare att vinna (kan jag tänka mig), för det land som vinner vill kanske överglänsa förra årets vinnare som värdland. Nu kanske jag är lite ute och cyklar men det var bara en hypotes. Ta bara Sverige och ABBA; folk ute i Europa är nog ganska så less att vi skickar låtar som påminner om ABBA och dess sound. Men det finns ju andra länder som har lite utav ABBA-sound över sig också.

Alex
0

Jo det kan nog stämma bra. Det krävs ju nåt nytt varje år nu. Som när Lordi vann, året efter var det ju en hel del rock/hårdrock… Och förra året när de där blaha-nissarna tog guldet, så verkar alla tro att det ska funka med fjanterier i år…

De verkar inte riktigt förstå att det måste komma nåt nytt för att det ska funka. Annars ses de ju bara som en kopia av nån annan…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

ChristinaSylejmani
0

Ja, förra årets vinnarlåt var absolut ingen höjdare alls. Min man kommer ju från forna Jugoslavien (dock inte från just Serbien) och han gillade inte alls vad som vanns förra året. Han gillade inte alls låten och inte jag heller. Precis som Du skriver;det är ju bara kopior av förra årets (vinnar)låt… Man vill ju höra något nytt och inte repriser från förgående års festival. Men detta med att tävla i musik; vissa tycker att det går andra tycker det inte. Jag har ju sett programmet i tid och evighet och det har ju med att göra att jag älskar just musiken. Det är ju den som är viktigast. Det är ju med musik som med en del annat; vad jag gillar kanske någon annan ratar och tvärtom, så det kanske skulle behövas något annat alternativ till melodifestivalen. Ja, jag vet inte. Det är lite grann som en slags hatkärlek över programmet ändå. Melodifestivalen engarerar, det kan man lugnt konstatera. Men vi får hoppas att det inte blir en ny högtidadag av det. Skulle jag missa (melodifestivalen) det nu så skulle jag inte bli ledsen för det.

Ciiviic
0

När melodifestivalen va här i stan så på bussaran där fram på skylten så ändrades den så det stog Meldifestiveln med 2 hjärtan , sen ändrades de tillbaka vart den gick, höll på så ;p sen på mackarna  kunde man trycka på en knapp när man tanka så spela dom en låt från meldoifestivlen !

dom better sig som om det är värsta grejjen, inte ens kungen får så här mkt ståhej på sin dag. undrar jag om kungen är avvis ?

Alex
0

Införa jury igen är väl enda sättet egentligen… Men det lär ju aldrig hända, för då förlorar de väl pengar :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

#10 Hahaha det var bland det värsta jag hört faktiskt..! :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

ChristinaSylejmani
0

#11.Ja, jag satt just och  tänkte på det om att införa jury igen, hälften "förstå-sig-påare" och hälften "vanligt folk".

Ciiviic
0

#12 - aaah det va helt sjukt… ville inte gå  ut ;P .. för att inte snacka om  tidningen.. neeeh uschi hoppas dom inte kmr tillbaka nästa år .. till och med puben på hotellet dom sov på hade fått tillstånd att hålla öppet 1 timme längre för deras skull, inte håller dom puben öppe längre när jag åker till en annan stad !

Alex
0

#14 Hahaha ^^

Ställ upp i melodifestivalen så kanske de gör det sen ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

#15  aaah ser du en lång mäniska utklädd till clown och springer över scen jagad av vakter oh sjunger jag är en astrounat jag är en austranout…….. då äre bara jag ;P

Alex
0

Hahahaha det ska jag se till att få dig att göra nån dag! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

HAHA ge mig 3 öl sen är jag på ;P HAHAHAHAHAH

Alex
0

Haha bara tre? :P Det lät billigt och bra, fixar vi lätt! ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

HAHA aaah efter 3 öl så brukar jag vara ganska lätt att få saker gjorda som folk ber mig om ;P .. AHAH jag tål nte alkohol. för att inte snacka om vin ! Pust

Alex
0

Men vin är livsfarligt, det dör man ju nästan av! :O

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

HAha aaah en gång drack jag 2 glas vin och 2 öl ;P sen skulle vi åka taxi till en förort, den taxi resan vart inte billig, jag låg och kramade räcken på e18 några ggr ;P jag va apkalas och taxichuföören asförbannad ;P HAHAHA

Alex
0

Haha men vin och öl blandat är ju ännu farligare än bara vin :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

Mmm.. det är sant ;P HAHA .. men vin är ju gott iallafall ett specielt ; ) .. ingen aning om va det heter, men men ! ;P

Alex
0

Nä.. Vin var gott… Nu mår jag nästan illa bara av lukten.. :P Fast det börjar bli bättre i alla fall, så till sommaren kanske jag klarar av att dricka det igen ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

jaaa vin och fanta på sommaren.. mummmmmma ; )

Alex
0

Haha vin och fanta? Blandat? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

jaa ;P de är as gott :D

Alex
0

Hmm… Tror jag inte på :P Man kan inte blanda vin med saker!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

Jodå ; ) .. Den dagen vi ses , om vi nu gör det, då ska du få smaka på Liindas drinkar ; )

Alex
0

Vågar jag det? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

haha, ni är inte sluga. Men det visste vi redan. Håller dock med om allt om meldifestivalen. Jag tittar inte alls längre. Det var bättre förr. Så fick man känna sig gammal igen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Klart du vågar, ingen som klagat innan ; ) ..

Åsa :O .. vi är ju bäst ;D .. blir bättre när du ser mig på tv ;P

Faxlin
0

hehe, okej om du är med, då ska jag kika. Men inte annars.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

HAha aaah jag ska springa igenom utklädd till clown och sjunga jag är en astrounat , med vakterna efter mig  ; )

Faxlin
0

haha, skvallra om när bara. ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Mwahaha jag ser verkligen fram emot det ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Det gör jag med måste jag erkänna.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Hahah jag med ;P .. sen ska jag skrika : de va Åsa och alex på nattsudd som gjort att jag gjorde detta ;P

Alex
0

Jaaa gratis reklam för Nattsudd! Skrattande I TV och allt..!!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

haha, bättre reklam kan vi inte få. Snacka om att det kommer välla in folk hit. Glöm inte att säga iFokus också. ;-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Nää då skippar jag den delen ;P AHHHAHAH Ni ska inte få de bra när jag får sitta på kåken ;P HAHAH

Alex
0

Men tänk om du får en dator där?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

exakt, då kan du live chatta med alla dina fans genom nattsudd.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

det tror jag inte att jag får ;P men försvinner jag en väldigt lång tid där sen så vet ni ! jag lär ju stå på alla tidningar ;P jag blir kändis ;D

Faxlin
0

Jag smugglar in min laptop till dig då. Jag lovar. Så kan du surfa i smyg.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Jaaa precis! :D Så nu ser du till att fixa reklam, Liinda! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

HAHA okej , men bara om du Alex åker till åsa samtidigt som mig ;P HAHAHA

Alex
0

Ja okej då! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

HAHA aah när åker vi då ?

Alex
0

Snart!!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

Okidoki ;D .. kom till västerås först då kirrar jag skjuss .. jag trodde hon bodde längre bort än hon gjorde hahaha

Faxlin
0

haha, ja du ser vad vilset det kan bli. Jag kan lova att hade jag vetat om vart du bodde och haft ditt nummer. Då hade du fått besök ett par gånger redan av mig.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

:O meeeeh ! .. va tusan… meeeh… nu vart jag lite besviken på mig själv ;P men nu när man vet hur nära du bor så kan man ju kanske komma snart då ;P .. Så får jag leka med barn och illrar och snacka massa goja om Alex utan att hon ser ;P

Faxlin
0

haha, klart du kan komma.
Sedan kan det kanske vara bra om jag får ditt mobilnummer med så kan jag faktiskt höra av mig när jag landar i Västerås nästa gång. Verkar ju hända rätt ofta av någon anledning.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

ja men självklart ;D .. skickar det i ett PM ; ) .. haha

Faxlin
0

Vad bra. Då ska jag lägga in det i telefonen så det inte kommer bort :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Hahaha snacka utan att jag ser?`Det går bra, jag kan höra istället ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

HAHAHA ! men Alex, jag kan komma och hälsa på dig också ;D ..

Alex
0

Eller så följer jag med till Åsa ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Exakt, följ med till Åsa. Det tycker Åsa låter jättebra. Skulle vara så roligt att träffa er båda.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Aaaah jag är på :] .. Säg till när :) men som sagt. Åsa bor så nära, jag kan när som ; ) ..

Nu blire sov försök här hemma, ska bort till skolan imorgon,,

sov gott med er : ) natt natt

Faxlin
0

Ja försök sova nu. Så hörs vi här pigga och alerta i morgon.

Audiatur et altera pars

Alex
0

#63 Tänkte faktiskt försöka jag med. Eller ja, jag ska samtala med pojkvännen ett tag först. Och han brukar tycka jag är osocial när jag sitter vid datorn av nån konstig anledning… :P

Men ha en trevlig natt så hörs vi imorgon (fast nattetid blir det väl inget prat för min del förrän söndag igen, så ni får ha trevliga helgnätter nu också!) Natti natti

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Natti Natti Alex. Då går jag och sätter mig vid tvn. Låter inte så roligt att prata med mig själv :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Åsa du måste  ju hålla statusen igång även om jag och alex inte sitter här ;P

Alex
0

Haha exakt, leka lite schizofren ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

hehe, klat jag inte tänker sitta och uggla för mig själv. Det är inte så roligt. Fanns roligare saker att göra. Man kunde ju väcka sambon :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Nääää erkänn du tycker om att prata med dig själv ;P

Faxlin
0

#70: Måste erkänna att det var bra mycket trevligare att väcka sambon :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

hehe de kan jag förstå ;)