Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 1197 ggr
Maja
2008-02-24 01:25
0

Någon här?

Ja, är det någon nattsuddare uppe? :P

Jjohaanna
2008-02-24 01:42
0

Jag är uppe, Jag orkar inte gå och lägga mig ;)

Maja
2008-02-24 01:48
0

Trevligt, trevligt!! ;) Vad har du för dig då? :P

Faxlin
2008-02-24 01:59
0

Jag är här, men inte så länge till. Är bara ledsen och arg nu.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Maja
2008-02-24 02:05
0

Usch, Åsa.. Ska jag få dig på bättre humör? =)

Faxlin
2008-02-24 02:14
0

#4: Jaaaa, gärna!

Audiatur et altera pars

Maja
2008-02-24 02:16
0

Hihi, skoj.. Jag har suttit med filosofi-uppgiften lääänge nu, orkar inte mer.. :P Hur mår illrarna idag? :D

Faxlin
2008-02-24 02:18
0

Mina buspälsar mår bara bra. Har två brunstiga hanar som tävlar med varandra varje dag. Jag är övertygad om att de slår vad med varandra om vem som kan grisa ner värst och vara äckligast av dem. Jag som brukar ha rumsrena illrar.

Audiatur et altera pars

Maja
2008-02-24 02:20
0

Hihi, ett sådant liv!! :P Hmm, jag vet inte så mycket om illrar.. Har bara klappat en någon gång på någon mässa.. :P Spännande djur det där.. :)

Faxlin
2008-02-24 02:25
0

Japp de är störthäftiga. Man har inte tråkigt med iller hemma. Men man måste välja lite vad man älskar mest, ett hem fullt med vackra blommor och dukar på borden och sådant eller en störtbusig iller. Allt måste iller säkras för att de inte ska skada sig då de far fram.

Audiatur et altera pars

Maja
2008-02-24 02:27
0

Hihi, eller så gör man som en familj jag känner.. När de köpte valp (hundvalp dock ;)) så fick de limma fast alla krukor på fönsterbrädan för att hunden inte skulle välta ner dem.. ;)

Hur många illrar har du nu? :) Hur stora blir dem? :)

Faxlin
2008-02-24 02:32
0

haha, limma fast krukorn. Det kan nog hjälpa på en hund. Men problemet med illern är att de gräver ur krukorna så det hjälper inte där :-)

Jag har tio stycken små terrorister här hemma just nu. Storleken skiljer sig på illrar, allt ifrån att väga ½-3½kilo. Så det finns stora marginaler. Man vet aldrig vad man får. Men det är klart, köper man valpar efter en stor hona är det större chans för en stor iller. Mina väger mellan 1-2,3 kilo

Audiatur et altera pars

Maja
2008-02-24 02:36
0

Då får det stå tomma, fastlimmade krukor där då.. ;) De kom dock på att det inte var en så bra idé sedan, när de insåg att de hade limmat fast julkrukorna.. :P

Hihi, oj.. Trodde att de skulle vara mindre!! :D Är de snabba då? :P Hihi, men har ni de fria i huset då? Tänk om de skulle springa och gömma sig så att man inte hittade dem.. :P

Faxlin
2008-02-24 02:52
0

haha, ja det är klart man kan ha tomma fastlimmade krukor :-)

Hmm, kan förstå att det inte var en hit med julkrukor året runt. Hur löste de det?

Japp de är fria i huset. men jag får skifta gäng för de går inte ihop allihopa. Just nu har jag Beldin för sig själv eftersom han är brunstig hane vill han döda min andra hane och sätta på mina honor. Och Nemo min andra brunstiga hane måste också vara själv av samma skäl som Beldin. Sedan har jag Ambra som lever inne hos älsta sonen, hon tror hon är drottningen av Saba allra minst. För hon funkar inte med någon iller annat än när hon är brunstig och tycker att hon kan få träff med en stilig pojke. Dessutom har jag de restrerande töserna uppdelade på två gäng. Men dessa två gäng ska jag ta itu med och jobba stenhårt för att få ihop efter utställningen. Vill inte att de tuggar sönder varandra nu innan.

Audiatur et altera pars

Maja
2008-02-24 02:58
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De fick nog byta ut fönsterbrädan.. Eller måla om krukorna.. ;) Haha.. Nejdå, de lät krukorna sitta kvar, nu lär de nog ha tagit bort dem, det var ett tag sedan jag hörde nått ifrån dem.. :P Min hund var så störtförälskad i deras tik.. ;) Min sötnos på bild!! =)

Hihi, oj, vilket jobb det lät som.. :P Oooh, utställning låter skoj!! =) Jadu, de kommer nog att fungera någon dag.. :) Jag ska hålla tummarna!! :D

Faxlin
2008-02-24 03:00
0

Naw han är så söt din kille.
Saknar hund lite jag med faktiskt. Nu när jag har börjat få distans till allt tråkigt förra året.

Det är ett jäkla jobb att skifta mellan de olika lägrena. men skam den som ger sig :-)

Audiatur et altera pars

Maja
2008-02-24 03:13
0

Hihi, ja, han är jättetrevlig.. ;) Jag tycker mest att han ser knasig ut.. ;) Han kan aldrig bestämma sig för om han ska ha öronen som han har på höger eller vänster öra på bilden (flip-öron).. :P Därför kallar jag honom "Flip-flop-knas-hund" ibland.. ;) Då kan han få knäppar och springa runt, runt mig.. :P Han är lite knasig den där pojken.. ;)

Som idag t.ex. när jag satt i fåtöljen så kom han med sin boll och lade den i mitt knä. Jag lade ner den på golvet och sa "Nej matte vill inte leka", då tog han upp den i munnen, lade den i mitt knä, sedan puttade han ner den på golvet själv med nosen.. ;) Så lekte han ett tag, gjorde samma sak om och om igen.. ;) Sedan gick han till mamma som satt i andra fåtöljen och gjorde likadant där ett tag.. ;) Hahaha..

Annars är han jätteduktig på att hjälpa mamma med att tvätta smutstvätten.. ;) Han ger sig inte om han inte får bära en strumpa i munnen till tvättmaskinen, det är det bästa han vet!! =) Han kan bära omkring på strumpor hela dagen lång, bara sitta still och ha en strumpa i munnen, det är bäst!! :D

Haha, en gång så hade jag min byrålåda utdragen och där låg mina rena och tvättade underkläder. Då gick han dit, plockade upp en strumpa i munnen och kom fram till mig med den.. "Titta matte vad jag hittade!! Den försökte rymma tror jag visst!!" ;)

Han är lite knasig, vår hund.. ;) Just nu är han ett och ett halvt år, men har redan modersinstinkt (ehm, ja, han är en hade då.. :P) för när han hade bott hos oss i några månader så kunde han ibland komma in efter att ha lekt på tomten och så märkte vi att han hade något i munnen.. "Öppna munnen" sa vi och ut hoppade det olika saker.. Några gånger var det en fågelunge, en annan gång var det en näbbmus.. ;) Varje gång var det när det regnade ute också.. Han bar dem jätteförsiktigt i munnen, ville nog bara "rädda" dem från regnet.. ;) Hihi, lilla tokstollen min.. ;)

Haha.. Jaa, jag tror att det kommer gå bra med illrarna!! :D

Faxlin
2008-02-24 03:15
0

Ohh, inte blev jag mindre sugen på hund efter att ha läst det här precis.

Vilken gospropp du har. Sådär lite halvknäpp som jag bara älskar att de är. ;-)

Audiatur et altera pars

Maja
2008-02-24 03:22
0

Haha, han är inte halvknäpp, han är helknasig.. ;)

Nej Åsa, nu tror jag att jag måste sova lite.. Konstigt, jag har sovit nästan hela veckan (har lov), men är ändå trött.. :P Fast å andra sidan har ju varit sjuk varje dag så.. ;)

God natt!! =) Hoppas det löser sig med sonens dator!! :D

Faxlin
2008-02-24 03:32
0

Natti natti, hoppas du kryar på dig. Inte konstigt att du sover mycket och är trött om du är dålig. Ska traska och lägga mig framför en film en sväng och se om jag kommer på någon bra lösning angående datorn och sonen. Känns så jäkligt som om jag svikit honom. Nu då han vart så glad.

Audiatur et altera pars

Alex
2008-02-28 11:04
0

Nero är mer än lite knäpp Åsa, tro mig. ;) Han är väl nästan på gränsen till knäppare än Mexx :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
2008-03-01 16:06
0

#20 - Mwahaha.. Jag undrar om inte de ligger på samma nivå.. ;) Men Mexx brukar kanske inte äta ostsmörgåsar? ;)

Maja
2008-03-01 16:10
0

Gammal bild, taskiga färger, men Nero är det garanterat!! ;) Runt 3 månader skulle jag tro.. :P

Alex
2008-03-02 19:54
0

#21 Ost älskar han, men hela smörgåsar brukar han inte få.. Skulle garanterat inte tacka nej till en dock ;)

I fredags var han så fräck och snodde en pannkaka från en talrik på bordet när jag och Elias tittade åt ett annat håll! Förvånad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
2008-03-04 19:27
0

Haha.. Men Mexx då!! :O

Alex, hjälp mig nu..

Nero har blivit kär..

..i en häst..

..som vi brukar träffa på kvällspromenaden..

..det är en fux..

..halvblod tror jag..

..med bläs!! :O

Alex
2008-03-04 21:04
0

Hahaha det finns bara ett sätt, Maja… Gör en matta av honom ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
2008-03-05 16:34
0

Oooh, det skulle bli mysigt.. :P

Alex
2008-03-05 16:44
0

Världens första matta med flippöron ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
2008-03-05 19:45
0

Haha, jaaa.. ^^ Det kanske startas en nytt mode.. ^^

Faxlin
2008-03-09 23:24
0

haha, ni är inte sluga. Jag tycker i alla fall att Nero verkar underbar. Kanske börjar hund suget bli för stort-hihi

Audiatur et altera pars

maria_k1992
2008-03-10 02:35
0

ja

Maja
2008-03-12 10:09
0

#29 - Haha, inte efter att du får höra vad han gjorde i måndags. Mamma stod i köket och skulle laga mat. När hon stod och skar kycklingfilén i mindre bitar ropade pappa på henne från övervåningen och bad henne komma, så ja, hon gick upp och kvar i köket låg en liten, oskyldig hund.. ^^

När mamma kom ner låg han på sin bädd - men en kycklingfilé mellan tassarna!! Han hade hoppat upp på bänken, tagit en filé i munnen och sedan låg han bara där på sin bädd och pussade på den.. ^^ Att äta upp den skulle han ALDRIG få för sig att göra, nejnej, kycklingfiléer ska man bara pussa på.. ;)

Faxlin
2008-03-12 10:59
0

#31: Naw vad sött. Inte fick du hundsuget att bli mindre för det inte. Jag tycker ju om de som är speciella, som kräver mycket jobb. *suckar djupt*
Vill ha en liten vovve. Siktet är inställt på en rottis tik, men det gäller att hitta en seriös uppfödare också. Med bra linjer och bra mentalitet.

Audiatur et altera pars

Maja
2008-03-12 20:51
0

Om du skulle ha frågat i måndags vid middagen hade du kunnat FÅ Nero gratis!! ;) Gäller att vara ute i rätt tid bara.. ;)

Oooh, rottisar är ju fina!! =) Jag har dock en dröm om en irländsk varghund någon dag.. :)

Alex
2008-03-12 21:11
0

#32 Rottisar är ju jättefina hundar :) Och väldigt mysiga de flesta också :) Tyvärr vet jag några stycken som inte alls funkar ihop med hästar… Trots träning :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-12 22:39
0

#33: Mehhh, du får skicka honom till mig :-)

#34: hmm, jag som stenhårt räknat med att det ska funka med både iller och häst. Så det är bara för lilla rottisdamen att inse att så ska det vara. För jag är envisare än en iller så rottisen förlorar :-)

Audiatur et altera pars

Alex
2008-03-12 22:53
0

#35 Hihi jaa det är sant ;)

Kan ju ha tur och hitta nån bra uppfödare som har hästar själv… Då är det väl större risk att det funkar :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-12 23:29
0

#36: Ja hoppas kan man alltid. Håller i alla fall på och kikar runt på olika uppfödares sidor. Känns som om alla bara konstaterar att de är bäst. Men jag verkar alltid hitta något jag inte tycker känns bra.

Audiatur et altera pars

Alex
2008-03-12 23:30
0

Det är ju inte så bra :/

Skaffa en kelpie istället, så kan jag tipsa om bra uppfödare i Uppsala ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-12 23:31
0

Meeh, det är ju en rottis jag vill ha. Även om Uppsala låg nära och bra :-)

Audiatur et altera pars

Alex
2008-03-12 23:42
0

Nähää… Du vill ha en sån här! :)

http://www.kelpie.it/gena%20mexx/pages/mexx_toffel.htm

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-12 23:50
0

haha, de är jättesöta. Men det är faktiskt inte en sådan jag vill ha :-)

Audiatur et altera pars

Alex
2008-03-12 23:55
0

Men joo, hör du inte vad jag säger? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-13 00:02
0

Nepp, börjar nog bli döv tror jag :-)

Audiatur et altera pars

Alex
2008-03-13 00:14
0

Men Åsa då.. :P Ska kolla priser på hörapparater åt dig ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-13 00:16
0

haha, ja gör det du. Vill i alla fall ha en rottis om det nu går att hitta en seriös uppfödare :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
2008-03-13 01:18
0

Hallå ;P äre ingen som vet att rottisar är varulvar som bara ät ute efter att äta upp oss människor ;P

Faxlin
2008-03-13 01:38
0

Nepp det har jag missat. Rottisar är sååå snälla och såååå söta.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
2008-03-13 01:42
0

Neeeeej  deras munnar kan tugga sönder en s huvud i ett naffs, ååh allt drägel som kommer från dom är för att dom är blodtörstiga huliganre ;P

Faxlin
2008-03-13 01:45
0

haha, du ska få träffa min valpis sedan får vi se vad du säger.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
2008-03-13 01:50
0

:O har du skaffat en nu ???? För då vågar jag inte komma :P

Faxlin
2008-03-13 13:44
0

#50: Klart jag inte skaffat någon än. Jag letar ju seriösa uppfödare. :-)
Fick svar igår från en men det lät inte så trevligt i svaret tyvärr.

Audiatur et altera pars

AnneN
2008-03-13 15:00
0

Haha så du kan inte hålla dig från hundar trots allt =) Vad var det jag sa?Skrattande

Lycka till med letandet efter rätt hund/uppfödare

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alex
2008-03-13 15:21
0

Haha Liinda, då ska jag visa dig ett foto jag har, på en rottis och en två/tre-årig unge som sover bredvid varandra i soffan… ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-13 15:42
0

#52: Men erkänn att jag höll mig länge ändå. ;-)
Ärligt talat så var det när Veronica bodde hos mig med sin hund som hade en hel del olater för sig som jag började tänka om. Jag samarbetade med Veronica och vi har fått hennes hund att må så mycket bättre och hn har börjat att lyssna ordentligt på sin matte även i situationer hon annars sket i henne. Så då börade jag tro på mig själv igen. Kanske var det inte mitt fel att det inte funkade med Busan. Kanske är jag inte så värdelös med hundar trotts allt. Men att plocka hem en egen hund innan man fått tillbaka tron på sig själv är dömt att misslyckas. Speciellt då man som mig vill ha krävande hundar.

#53: Exakt, de blir som de uppfostrats. Och mina kommer växa upp med mina barn så det lär inte vara någon best här inte :-)

Audiatur et altera pars

Alex
2008-03-13 16:08
0

#54 Men klart att det inte var ditt fel! Det var ju du som tog dig tid och gav henne en extra chans… Sen funkar inte allt, Åsa. Men du var ju ängeln i hela historien :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
2008-03-13 16:36
0

#51 - You are Crazy ..

#53 - NEEJ asså allt såna hundar vill är att äta upp oss ;P .. Dom planerar värsta kupen ;P . Så om några år äter dom upp oss alla..

Faxlin
2008-03-13 17:19
0

#5: Ja dödens ängel.

Audiatur et altera pars

Alex
2008-03-13 21:32
0

#57 Nähä! Kärlekens ängel :) Du tog dig an henne, gjorde vad du kunde, och när det inte gick mer gjorde du det som var snällast mot henne. Du gav henne en bra sista tid i livet :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
2008-03-13 21:33
0

#56 Det var ju himla synd att den hunden aldrig hann utföra sin kupp då.. Hon måste ha trott att livet var mycket längre och planerat för långt in i framtiden ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-13 21:34
0

#58: Ja älskad var hon i alla fall ända till slutet. Och nu har jag klarat av att få lite distans. Även om jag saknar henne fortfarande och fortfarande funderar på om jag gjorde rätt.

Audiatur et altera pars

Alex
2008-03-13 21:51
0

Du gjorde rätt, Åsa :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
2008-03-13 22:38
0

Tack Alex. Jag hoppas det i alla fall.

Audiatur et altera pars

AnneN
2008-03-13 22:48
0

Klart att du gjorde rätt Åsa, du gjorde allt som gick för att slippa det slutgiltiga, men är man inte Gud så kan man inte fixa allt och alla

_**/Mvh Anne

Faxlin
2008-03-14 01:36
0

Nej du har väl rätt Anne. Men nu ser jag i alla fall fram emot att hitta en liten valpis.

Audiatur et altera pars

AnneN
2008-03-14 01:37
0

såg nyss en 4 månaders rottis på blocket, men det verkade som den är utan stam

_**/Mvh Anne

Faxlin
2008-03-14 01:41
0

Meh jag vill ju ha stam på min ju.

Audiatur et altera pars