Vampyr.ifokus??
Hej, e det bara jag som e intresserad av vampyrer?
Tänkte att det kanske finns någon där ute som också e intresserad o kanske öppnar en vampyr.ifokus??
Det borde väl säkert finnas fler intresserade. Hoppas du hittar nån som vill starta en sån sajt! :)
Innan dess är du mer än välkommen att diskutera både vampyrer och annat här på Nattsudd. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tackar… Det värkar inte vara ett så populärt ämne, men ska försöka lite mer ;)
Jaa… Testa starta en tråd här vet ja, om lite allmänt vampyrsnack bara, kan ju hända att intresserade hittar hit, och kanske att andra kan bli lite intresserade också :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

jag vet ingenting om vampyrer forutom att dom är håriga ? ååh har stora tänder ? hörntänder alltså :P Sen suger blod :P
Fast jag kanske tänker på nå annat, äre helt fel har jag inte den blekaste :P
#4 Har du inte sett Dracula? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Haha, de finns jhu sagans vampyrer. Ni vet dom som har vassa tänder o grejs. Men sen så har vi jhu de människor som har bytt sin livsstil till vampyr. Jag e en utav dom. ;)
Det låter ju intressant, du skulle inte vara sugen på att skriva en artikel om det att lägga upp här? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Haha, jag vet faktiskt inte. E inte så bra på att skriva.. De enda jag kommit fram till e typ såhär:
**
Svenska vampyrer:
Svenska vampyrer är människor som valt att offra sitt liv till natten o det mörka. För vissa är det en förbannelse o för andra välsignelse. Oftast är det människor som inte vill leva på det "naturliga" sättet och därför väljer att övergå till att bli vampyr.
De flesta vampyrers mål är att överleva som en vampyr - Att leva på den mörka/svarta energin.
Svenska vampyrer är människor som valt att offra sitt liv till natten o det mörka. För vissa är det en förbannelse o för andra välsignelse. Oftast är det människor som inte vill leva på det "naturliga" sättet och därför väljer att övergå till att bli vampyr. De flesta vampyrers mål är att överleva som en vampyr - Att leva på den mörka/svarta energin. I Sverige har vi två olika vampyrsekten, Deadwalk och Nigthwalk. De två olika sekterna har olika traditioner och bestämelser. Alla vampyrer behöver energi men det finns två olika energier. Den mörka energin tillhör Deadwalk och den svarta energin tillhör Nightwalk.
Deadwalk:
I Deadwalk är den mörka enegrin viktigast. I Deadwalk får du energi av tystnad och blod. Det kan låte allvarligt när man nämner blod, men det som menas med det e att få se, känna o smaka blod. De e det som får Deadwalkers att leva ett "normalt" liv. Det är som en basgrej i deras liv. Att få dela med sig av blod o tysnad, och få ta del av det.
Nightwalk:
**
Inom nightwalk andvänder man svart energi. Den svarta enegin får du utav människor När du får övertag över dem och så får du energi av dess känslor. Även så får du energi utav blod. Helst blod från Deadwalkers. I Nightwalk andvänder man knappt sektens blod, utan blodet tillhör ofta andra människor. Alltingen sånna som förstår oss vampyrer, eller dom som vill ge oss energi.Du känner energin mentalt i hela kroppen. Och Nightwalkers vill helst smaka på blodet.
Vilken av kategorierna tillhör du då, om man får vara så nyfiken? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag tillhör deadwalk kategorin. Tidigare tillhörde jag en amerikansk kategori. Men den dog tyvärr ut här i sverige. Det var då jag gick över till deadwalk. ;) ;)
Aha okej. Hur exakt får ni energi från blod? Liksom, förtär ni det, eller nåt annat? :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Blod ger oss livsvilja, man blir mätt mentalt/psykiskt.
Att få blod för oss e som att få gå på en fin restaurang. Det stärker hela kroppen.
Inte för att vi e som "riktiga" vampyrer som dödar för blod. Utan vi ger till varann o så vidare. ;)
Ah okej. Men ni dricker det alltså?
Att ni inte dödade för det hade jag nästan räknat ut faktiskt ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ja, vi dricker det. Inom min sekt är det inte så viktigt att dricka det, men att få känna och se de e viktigt. Men de e dom tre sakerna vi gör med blod, ser, känner o smakar. :D
Men medan nightwalk-sekten tycker det e jätte viktigt att få dricka det..
Där ser man. Man lär sig nåt nytt varje dag! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#5 - Dracula ??? nja, aldrig sett men hort talas om, Jo men är inte de han med den där svarta långa kappan på ryggen med röd krage, och ser jätte rolig ut ?
#6 - Snacka om att man lär sig nå nytt varje dag ;p HAHA . jag trodde de va typ teckande saker, men jag är ju inte så upplyst som sådana saker :P HAHA
#16 förolämpa inte dracula..
han kanske kommer o äter upp dig.. Nejdå. hehe

#17 - Men är de inte Dracula som ser ut så ?? Som är helt vitt i ansiktet och har världens längsta hörntänder ?? ..
HAHAHAH nu kommer jag ligga och grubbla på vampyrer :P tänkt på de som tusan sen jag började läsa denna tråd.. :P
#18 Haha jo han ser väl ut ungefär så :P
Har inte sett filmen själv, bara parodin på den, 'Det våras för Dracula' ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#19 - haha snacka om att man har noll koll :P HAHAHA…
Vaddå finns det massa filmer om han ??? För i så fall måste jag ha sett nån, menar.. Frågade en polare på MSN nyss om han viste vem Dracula va, då sa han bara, ja det vet väl alla.. Aaah sa jag med en glad gubbe, skulle bara kolla så du inte somnat :P
Så nu måste jag se en film med Dracula så jag också hänger med ;P
Hahaha men Greve Dracula måste du väl veta vem det är? :P Den döda gubben som bor i en kista och suger blod på nätterna med sina huggtänder… ^^
Men finns väl en film som heter "Dracula" bara tror jag.. Eller om det är Greve Dracula.. Inte säker :P Finns nog flera till och med, har väl gjorts nyare versioner på den första filmen..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
De e en UNDERBAR film.. :D

Nja men asså :P Neeeh ;P .. HAHAHAHAHA… Jag har ett litet hum vem ni snackar om , men är inte 100 % säker ;P HAHAH .
Men då måste jag hyra en film,.. Måste ju bli lite upd
Hihi jaa det får du göra ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Får nog leta reda på nån som är över 18 som vill starta en, för 'damen där' är inte 18 än ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Aaaha .. men om jag startar den och hon är Medarbetare då ;P Så får hon styra allt medans jag lär mig mer :P HAHA
Haha ja det skulle ju kunna funka, kör på den du ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

HAHAh aaah men hon lär ju vara med på den ;P
Ja det tror jag säkert, så bara att skicka in en intresseanmälan ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

aaaah men hon får skicka ett pm till mig och så där..
Om hon vill ha hjälp att starta en ; )
Det vill hon säkert ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hon fick ett undebart PM av mig, sen hur fint de vart vet jag inte, ser knappt vad jag skriver , hahaha
Haha nä jag har märkt det du.. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Shyyy… bir bättre imorgon.. haha när man får lite sömn.. eller fått sömn.. eller va mna nu säger.. HAHA nu blir allt fel i mitt kaloppshuvud
Efter du sovit, helt enkelt. ^^ Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja precis, men lite enklare ord ;P .. jag tror seriölst att jag behöver försöka sova ;P
Tror jag med ;) Och det hade jag också tänkt göra strax faktiskt :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Yees sov gott

Har nog sett de flesta äldre dracula filmer, men de nya börjar bli tjatiga kommer ju en ny nästan varje år =/ Men orginalfilmen är helt klart bäst =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Oj finns det så många nya? :P Jag har som sagt bara sett Mel Brooks version… Och den var ju helt klart bra i alla fall ;) Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#42 den versionen är ju en parodi på de vanliga
_**/Mvh Anne

Här har ni orginalet av dracula =) http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1
_**/Mvh Anne
Hihi jag vet, men den var bra ändå, trots att man inte sett orginalet ;)
Fast så har jag sett 'Det våras för Frankenstein' också, utan att ha sett den riktiga filmen… :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

De där gamla skräckklassikerna har jag sett orginalen på (inspelade på -30 talet)
_**/Mvh Anne
Hihi de kan inte vara värst bra kvalitetsmässigt? :P Men säkert bra, det tror jag nog. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

De hade ju inte så mkt till specialeffekter på den tiden, men Bela Lugosi är/var en riktigt bra skådis
_**/Mvh Anne

Nosferatu är ju en höjdare :)
Håller med Anne, Bela Lugosi var riktigt bra som skådis.
Den värsta vampyrfilm som någonsin frambringats i mannaminne måste ändå vara Queen of the damned…snacka kalkonrulle :) Gillar andra filmatiseringar av Anne Rices verk men just denna.. nä usch.
#47 Jag har den hemma, den e ingen toppen film. Inte min smak, den e för gamal. Men smaken e jhu delad som baken.
#48 Jo skådespeleriet är säkert bra :) Tyvärr har jag blivit skadad efter att ha gått media på gymnasiet (trots att jag bara gick ett halvår ;)) och är väldigt bra på att upptäcka "fel", misstag och kan störa mig enormt på dåligt gjorda filmer… :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#50 det är ju åldern som är charmen ;) Sen var den ju en föregångare till alla senare vampyrfilmer!
#51 Skådespeleriet var rent generellt bättre förr tycker jag, även om vi har många bra skådisar idag också givetvis. Sedan fanns inga datorer att göra specialeffekter med. :) Tycker det är lite charmigt faktiskt. :)
#52 Jo absolut. Det är inte specialeffekterna jag saknar, de kan göras riktigt kasst idag ibland ;) Men en massa annat, man är väl lite bättre på filmningsteknik idag :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport