Mardrömmar!
De här är ju hopplöst. Jag gick och lade mig tidigt, ska upp och jobba tidigt. Men när jag lade mig för att sova så rusade tankarna iväg och jag hade svårt att somna. Men tillslut somnade jag men drömde värsta mardrömmen.
Sen vaknade jag med ett ryck. Hjärtat rusade i bröstet, nacken känns som gammalt läder och huvudet bultar. Jag brukar gnissla tänder i sömnen och nu har jag tydligen tuggat mig genom min skena…
Så nu sitter jag här, har tagit två Alvedon och ser på fåniga filmer på Youtube för att skaka av mig obehaget och huvudvärken.
De var så länge sedan jag drömde mardrömmar, jag hade nästan glömt hur otroligt värkliga dom känns hur bisarra de en må vara.

Vet hur du menar. Låg med hög feber förra veckan, då är man sådär mitemellan sovande och vaken och har mardrömmar samtidigt, då är det svårare än nånsin att skilja dem från verkligheten. Riktigt obehagligt.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Usch mardrömmar är inte skojigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vad handlade mardrömmen om?
Hur som helts så borde du nog försöka stressa ner innan du går och lägger dig.
Jag reagerar nästan aldrig på mardrömmar själv, fastän jag nästan ALLTID blir fångad av en man/män som man inte ser ansiktet på, och jag vaknar alltid när de är ca 1 meter ifrån mig och håller på att angripa mig. Dock var det någonting speciellt med den senaste, jag vet inte vad, men det fick mig verkligen att tänka till när jag vaknade.
Usch, stackare. Vet hur det känns, har drömt en hel del mardrömmar senaste tiden. Sen i december nån gång har jag väl fått 2-3 drömlösa nätter (kommer i alla fall inte ihåg nåt på morgonen) och det är inte en enda dröm som har vart trevlig. Alla har inte vart mardrömmar direkt, men obehagliga i alla fall. Och då känns det inte som man har sovit mycket alls när man vaknar…
Hoppas du slipper drömma sånt mer nu i alla fall :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ok, detta kommer låta banalt, men så här var min dröm:
I drömmen gick jag in i stallet, dammet dansade i de varma höstsolenn som strömmade in genom fönstren. Det fanns en överdriven känsla av ro värme och trygghet.
Någon hade staplat kartonger intill minishettisen box, kartongtornet hade rasat och den lilla hästen stod som en bergs get högst upp på en stor hög av kartånger. I bakgrunden hörde jag en melodi, som från ett spel eller tivoli musik.
Grannflickan sprang omkring utanför dörren, jag såg henne när hon dansade förbi dörren gång på gång, sen plötsligt stängde hon dörren och la på haspen. Jag tog det som ett bus och brydde mig inte så mycket utan började lite förtretat att städa undan kartånger.
Genom fönstret i stallet kunde jag se in på grannens bak gård. Den var stökig och ovårdad fylld med allehanda prylar och pinaler. Där såg jag en lustig syn, en äldre man, satt på en mekanisk leksakshäst och gungade. Jag log och tycket att de såg fästligt ut. Sen såg jag till min fasa att han var död, troligen hade han varit död ett bra tag.
Plötsligt insåg jag att jag var inlåst och att flickan nog inte va så söt tråtts allt… Där vaknade jag.
Men när man ser det så här så känns det löjligt. Visst är det märkligt, att man kan uppleva så starka känslor i drömmar?
uscha vikken hemsk dröm =(

men jösses, hela jag ryser. fysjutton vad läskigt…

lite sen är jag…
usch.. kunde verkligen se allt framför mej. du beskriver levande. så läskigt! kommer säkert drömma mardröm om det i natt. :(
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Det lät verkligen obehagligt… Hade ju kunnat vara taget ur en skräckfilm.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Me dont like skräckfilmer ;P
Hoppas du blir utan inatt !!!!
jag såg på bolibompa att man kan få mardrömmar om man äter stark mat ;P
#11 Haha jasså? Det var nåt nytt ^^
Men skräckfilmer är kul ju… När man väljer det själv, inte när de kommer smygandes till en på nätterna :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#12 - Ja för tusan , bolibompa är bra grejjor ;D
Haha oh ja, jag såg på det en del förra veckan när jag satt ensam hemma hos pojken när han jobbade… Fanns en del att skratta åt :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja dom har ju värsta grejjerna på Bolibompa .. HAHA jag funderar på att börja kolla igen .. men bara om jag sitter hemma själv kan ju inte typ säga till polarn : Nej klockan är 18 kan du sätta på 1:an det är bompa :p HAHAHA
Hahahahaha men det hade ju vart totalt klockrent ju! Ska jag börja göra… Eller ta det nån gång när vi är i studion med pojkens band… Kläcka "Nä nu måste vi åka så vi hinner hem till bolibompa!"
Undrar vad de skulle tro om mig då… :P Fast i och för sig, måste ju leva upp till mitt rykte som 11-åring ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

HAHA aaah men haha haha haha .. dom skulle nog tro att du blivit hjärntvättad ;P HAHAAHAHAH .. men shit va klockrent ,, HAHAHAHAHHAHAHAHA … fast . inte dom jag umgås med.. dom skulle nog titta lite skummt och tro att jag är hög eller ngt.. :S
Haha jo gå skulle det för mig… Men det finns väl en viss risk att de inte skulle tänka så mycket på det, utan börja dra en massa ordvitsar istället… Eller fortsätta, om de redan hade börjat innan, vilket de troligtvis skulle ha gjort ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hmm aaah men då får du låssas bli jätte arg och säga, nu är det faktiskt 5 min kvar tills de börjar kan vi åka så sätter du armarna i kors och är skit tjurig ;P
Jaaa och köra tummen i munnen och ta snuttefilten i handen! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jaaa snälla :D kan du inte göra de.. för min skull hahahahaha
Haha visst ;)
Eller ska jag ta det imorgon, när de har spelning, dvs mååånga av hans vänner kommer vara där…? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jaaaa.. absolut .. hahahahahhahahahahaa
aah glöm inte västerås snack också :P
Just ja, nä det ska jag inte! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

neeeh , de får du verkligen inte glömma !! iallafall inte om du ska se mig i de där ;P gast nu var ju jag dum och påminnde dig, fast jag hypnotisera dig !
Mwahaha just ja, det hade jag faktiskt glömt! Haha :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Crap ! HAHAHAHAHHAHAH Aaaah men skulle lätt kunna göra de .. bara för att.. måste bara dricka 1-2 öl för mkt ;P
Haha är nästan så jag får stå för ölen då, bara för att få se det.. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

HAHAHHAHAHAHAHA .. jag skulle lätt göra det.. bara för att :D säg till när och jag gör de ;D kan komma i en skottkärra med :P
Jaaa en skottkärra! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

hahah aah jag kmr ;D