Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikett: allmänt
Läst 308 ggr
PimTheGreat
0

någon här som vet lite ang amning?

om ett barn har ont i magen, e det verkligen bra att ge det bröstet så fort det skriker då? det funkar att trösta henne, men hon kräks under tiden hon suttar o även efter. nu har hon legat vid bröstet sen 21.30….får hon inte bröstet gallskriker hon. somnar hon o tappar bröstet vaknar hon o gallskriker…. några som varit med om detta själv eller vet lite om detta område?

Faxlin
0

Nej om hon skriker för att hon har ont i magen. Beror det antagligen på luft i magen. Då hon sedan snuttar känns det btättre under tiden. Men luften fylls på.
Dessutom är det inte bra att använda dig som en levande napp. Om barnet har stort sugbehov så ge en napp. De finns i så otroligt fint utförande nu där de anatomiska napparna inte alls ställer till en massa skada på blivande tänder och sådant.

Det kan ta ett tag och få dem att tycka att nappen är lika okej. Men bättre att kämpa med det än att gå omring med tutten i vädret hela tiden och fylla på en redan full mage.

Anledningen till magonten kan vara många. Har varit med om en hel del olika under mina fyra barn. En var så pass illa att han faktiskt fick ont i magen av min bröstmjölk. Han tålde den inte helt enkelt så jag fick börja med ersättningen.
Sedan har jag haft magknip på grund av hårda magar. Då fungerar det att ge lite messmör på nappen. Så ja det finns en massa små tips och trix. Men svårt att ge ett riktigt bra råd då jag inte vet exakt varför det gör ont i magen just den här gången.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

Min son skrek inte av magont han hade bara svårt att komma till ro och jag var den fungerande vandrande nappen…För oss fungerade det bara om jag ammade…Alla barn är olika kanske hon nte har ont utan bara vill ha närhet?

PimTheGreat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tro jag kommit på varför hon skrek. först slutade hon ta bröstet så jag var tvungen att ge ersättning och gav då NAN1…antagligen tålde hon inte den utan fick ont i magen av den för sen slutade jag med ersättning för att få i gång amningen och gav bröstet så fort hon ville men som jag skrev i detta inlägg så skrek hon ändå…var aldrig nöjd… pga att hon blev inte mätt på min mjölk, jag har inte tillräckligt. Så nu ammar jag morgon och kväll och under dagen om hon vill ha sen ger jag lemolac efter amning och under dagen….nu är hon mätt och nöjd!!!! ler och är med mkt mera! Glad

Alex
0

Vad bra att du löste det! :) Måste vara jobbigt när ungen skriker och man inte kan komma på varför…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

Skönt att ni hittade anledningen. Så jobbigt när man märker att något är fel men inte vet vad.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Molla
0

Jag var på föreläsning där en barnmorska berättade att barnen ska ammas så länge de vill, tills de släpper själva (men det är väl kanske självklart?!) För att den första mjölken som kommer innehåller mycket laktos(?) som barnet kan få magknip av. Sen kommer fetare mjölk som spjälkar laktosen i barnets mage. Äter den hela målet så får den inte magknip.

Fick också veta att morronmjölken är fetare än kvällsmjölken. Vilket resulterar i att barnet är nöjt och glad på morron fm, men sen på kvällen när mamman vill ha avlastning så går det inte alls. Då vill bäbis ha mat hela tiden och är aldrig nöjd… Konstigt att det är gjort så… konstiga tuttar!!! =)