Lååånga naglar

enda sen jag såg dina innan så saknar jag mina : ( ..

:O :O :O :O :O
*Liinda ser inte, Liinda ser inte*

#1: Visst är det lite mysigt. Jag är nagelbitare när jag mår psykiskt dåligt. Så jag hoppas att dessa fejkade naglar ska ge mina egna en chans att växa lite. Roligt att du saknar dina när du ser mina. Då har jag inte misslyckats helt med dem:-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#3: Ahaa, du behöver kanske ha ett närkort i tråden?? Okej, jag kan fixa det :-)

Audiatur et altera pars

Du är inte snäll : ( … tänk att jag hade mina så där : ( ..
Så långa och vackra, nej blir att spara ut igen :D ..

haha, joho jag är visst snäll. Jag uppmuntrar dig att spara ut dina naglar igen bara :-)
Audiatur et altera pars

#7 - haha jaa, men nu ska jag göra det : ) Så nu måste jag köpa mer förstärkningsmedel :D dvs jag måste ner på stan imorgon : ) ååh shoppa :D Woohooo

#8: haha så har jag fått dig i shoppar tagen också. Duktig Åsa!
Audiatur et altera pars

#8 - haha japp :D.. är typ den enda jag gjort, lovat mig själv att INTE åka ner mer ;P men nu MÅSTE jag ju åka ner :P HAHA.
Så jag får tillbaka mina naglar :D wooohooo :D

Audiatur et altera pars

Yeep : ) Så om ett tag får du se riiiiktiga naglar :P kan ta bilder så du får följa min fina utveckling på vad du är på ge att skapa :P

Japp gör gärna det. Så har jag något som sporrar mig med :-)
Audiatur et altera pars

Great , fixar det :D . Första bilden kommer imorgon : ) . eller ah senare idag :p

haha, blir bra det. Så har vi helt plötsligt fixat en nageltråd här inne. Ska se om jag kan måla dem lite mer nyårslik till dess eller om de får fortsätta vara julröda ett tag till med glitter på.
Audiatur et altera pars

Yeeep, nu har jag iallafall köpt nagelgrejset :D
Så nu har jag något att göra : )

haha, vad roligt. Så vill jag se bilder. :-)
Audiatur et altera pars

Jag har haft konstgjorda tippar i en del år…var på salong i början. sedan köpte jag gelé och lampa så jag skulpterade själv. För ca 8 månader sedan fick jag infektion i två nagelband, vilket gjorde att jag varken kan eller får ha konstgjorda nageltippar
Så..en liten varning. Läkaren sa att de som kom med sådana här infektioner hade haft,,som hon kallar det, lösnaglar.
Jag har ätit många penicilinkurer utan att det har hjälpt. Nu ska jag få remiss till hudläkare, eller om det blir infektionskliniken. Naglarna har blivit knöglia och liksom blivit upplösta. Nageln har lyft från fingerbädden. Av fyra veckor så är tre av dem en plåga med ont och det dunkar. En vecka är det bättre igen och sen vänder det och jag får var, svullnad och dunkadunka.
Det är sååå jättefint med långa välskötta naglar och jag gråter när jag ser mina hur de nu ser ut…men man kanske inte ska hålla på själv och laborera med detta utan i så fall låta en nagelteknolog sköta om naglarna
Nyårshälsning från nagellösa kerstin ;(
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

ojojoj… vilka tjusiga naglar.
jag bet på naglarna massvis innan, så numera växer dem väldigt konstigt och är extremt mjuka. ibland bryts dom. jag klipper dom aldrig utan biter ner dem när jag ser läskiga filmer eller är stressad, eller när jag tycker att nageln är ivägen…
även om jag ibland får dom att bli riktigt långa, så kan jag aldrig klippa dem så de blir snygga. och att fila naglarna ilar ju i hela kroppen så man blir galen.
borde kanske köra på lösnaglar här med nån gång :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Mina naglar är optimala för att vara långa. De är sjukt hårda (får alltid kommentarer om det) och växer på bra och bryts sällan, MEN. Iom mitt jobb (jobbar i kök)får jag inte lov att ha långa naglar eller någon form av lack (för att det inte ska hamna i maten). )= Tyck synd om mig!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Jättefina naglar Åsa! :)
Blev riktigt snyggt ju! :)
Och bra att du lärt dig skriva med dem också.. Kan tänka mig att det var lite problem med det mesta i början. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Min mamma är nageltecknolog! Hon har alla grejer som behövs (såklart), och hon har visat mig hur man ska göra och inte ska göra, så jag har haft jättefina naglar jag med. Och jag har flera gånger gjort naglarna själv, det är ju rätt så svårt, men efter ett tag sitter det! :)
Jättefina naglar Åsa! =)
kärahjärtanes åsa, katten ser precis ut som min torsten !
nu har jag visserligen inget kort på honom på datorn, men på pricken lik ! :O
#0 Hur får du dom att sitta kvar? Jag har köpt lösnaglar på Kicks ( till fest) och nagellimet som är med är ju helt värdelöst. Har du något bra tips , så mina naglar kan sitta fast längre? PS Dina naglar är såååå snygga

#24: Visst är han söt :-)
#25: Jag har också handlat mitt på kicks. Men som jag ser det är det inte klistret som är den viktigaste delen för att hålla naglarna på plats. Utan det är att man är noga med att ha på tillräckligt med lager av uppbyggnaden och så se till att man sprayar med härdningssprayen efter varje lager. jag har på ca 8 lager för att det ska hålla bra.
Audiatur et altera pars
#26Jag är inte så hemma med lösnaglar men jag tycker det är jätte snyggt att ha då och då.Men vad får man tag i härdningssprayen?
jag köpte som sagt mina naglar på Kicks för 109 kr i en ask med lim.

#27: Du köper ett kitt med både gele och spray. de har det på Kicks. Jag köpte mitt där. Se bara till att du är noga med gelen och målar det rätt. Så ett lager gele, spraya noggrannt med sprayen, sedan gelen igen och så sprayen. ja och så fortsätter du sådär ca åtta lager per finger. ;-) Tar låång tid men är värd det.
Audiatur et altera pars

#20 Jag tycker synd om dig.. Jag fick jobberbjudande precis innan jag flyttade till Italien (som jag visserligen tackade nej till) men på det jobbet skulle jag inte fått ha några naglar alls, och inget lack.. Jag höll på att flippa när jag hörde det, så de var tur att jag fick ett annat jobb ^^ Jag sörjer med dig
haha :D

Åsa visa naglarna på glamour också:=)
Jätte fina:)
Jag är nu inne på egna naglar nu när jag bor på htell och slipper städa så funkar det;)
:)

#30: haha, men där skriver jag ju aldrig. Kan ju inte ramla in där bara för att säga. Se på mina naglar. hihi
Audiatur et altera pars