Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 865 ggr
Abico
0

Problem med att räkna får?!

Klockan fem imorse kom jag i säng till slut, somnade frammåt sex av ren tristess tror jag ;P Men ett tag jag låg där så kom jag på att jag kanske skulle ta och räkna får för att somna, så jag började räkna, och såg framför mig hur så vit blåa får (tecknade) hoppade över två små staket. När jag kom till det tolfte fåret så började någon j*kel höja på det sista staketet (!!!) Så fåren kom inte över o.O Så fåren började ju samlas däremellan båda staketet och kom inte vidare, för tillbaka kunde dom ju inte begripa att dom skulle hoppa - räknarfår är byggda för att hoppa frammåt! Gaah!! Så jag var ju tvungen att lägga ner där vid 17-18 någonting.
Usch, jag tänker då aldrig mer räkna får -.- Dom är ju inte ett dugg sammarbetsvilliga.

//Hanna - som just klivit upp. 2½ timma sömn inatt eller vad? Pigg å glá ändå ;P

Hanna 

Ciiviic
0

hehehehehehehe : ) Klockrent ! Jag funderar på att gå och sova :P har inte kommit till den delen än :S

Faxlin
0

*Asg* Vilka elaka får. Inte så hjälpsamma de inte. Nästa gång får du räkna illrar. hihi

#1: Men inte ska du vara vaken hela natten. Jag har i alla fall sovit två timmar jag :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Hahaha inte lätt alltid… ;) Jag har ett täcke med en massa får på, då hoppar de inte alls utan är stilla. Mycket lättare att räkna. Tror jag i alla fall. Har inte kommit så långt än, det är alldeles för många. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sosso
0

Hahaha. :))

Ciiviic
0

#2 - hade jag gått och sovit hade jag aldrig kommit i tid : ) Men sov mellan 11 och 15 . dvs jag kommer inte somna ikväll! Fundersam

Faxlin
0

#5: Men lilla vän, du får försöka ändra sovtider liiite här.

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#6 - går inge bra :S har ju försökt

Faxlin
0

#7: Hmm, ja men då måste man försöka ändra strategi liiite :-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#8 - ja men lilla Liinda har en viss förmoga att sova väldigt lite :P

Faxlin
0

#9: Ja jag har märkt det .-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

#10 - haha :P du har det va :P haha

Faxlin
0

Japp, fast jag klagar inte. Jag har ju någon att prata med så här på natten. ;-)

Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

HAHA . ja du är ju så snabb i svängarna så man vet ju aldrig om du gått och lagt dig :P

Faxlin
0

haha, jag far fram och tillbaka som en virvelvind.

Audiatur et altera pars

devildaughter
0

räknar murmeldjur och illrar och fästingar och myrslokar. inte en jävel vill hoppa över staketet bara. de försöker krypa under de rackarna!

Wiizy
0

*asg* HANNA :P

Faxlin
0

#15: Okej det var således inte bra och samarbetsvilliga djur det heller. Ta och räkna hundar. De hoppar :-)

Audiatur et altera pars

Harrygirl
0

Får får får?

sushi
0

#18 Nej, får får inte får, får får laaaaaaaaaamm

Harrygirl
0

Ahaaaa, det var så det var… :)

sushi
0

Precis så är det ^^

Abico
0

#15 - Hm.. bra förslag. Eller så räknar man staket o.O Dom står ju bara där :)

Hanna 

Hennum
0

jag har nog aldrig försökt räkna får. ska göra det i natt. så får ja se vad fåren ställer till för hyss. dom börjar säkert attackera mej… :(

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[maffiapudeln]
0

*asg* Jag brukar somna efter att ha räknat bakåt från 100-0.. det blir man helt slut av, men det är sällan jag ORKAR räkna.. så jag ligger bara och lyssnar på musik hela nätterna typ =S Har så jäkla svårt att somna på kvällarna xD

AnneN
0

Hahaha försökte räkna får för nått år sedan men det hjälpte inte alls för deras bräkande var för högt =P

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hennum
0

jag glömde att räkna fåren… typiskt mej. jag kommer inte ens ihåg att man kan räkna får när ja ska somna och inte somnar. nåja, jag slapp åtminstonde bli uppäten :P

haha :P du får ha lite mer pli på dina får och säja åt dom att vara tysta.

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån som behöver låna vallhund till inatt? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[maffiapudeln]
0

#27 åååååhh jag lånar gääääärna!!! Meeeer än gäääärna!!!!!! *kelpie-frälst* Bara jag frå träna freestyle med den xD Valla är nog inte lika kul ^^

Alex
0

#28 Hihi du får absolut träna freestryle istället. ^^ Men jag kan garantera dig, valla är svinkul! ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hennum
0

jag vill lära vår bordercollie att valla. hon har lite tendenser till det. hon försöker valla vår shettis ibland. men så börjar han jaga henne istället. de verkar ta det mycket på lek, för de försöker aldrig skada varandra.

Alex
0

#30 Tror inte du behöver lära hunden valla om hon har det i sig… Leta reda på en kurs så ska du se att hon säkert vallar själv bara hon kommer in i en fårhage. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hennum
0

jaa.. det måste vi göra.

det var en fin vallhund du har, hur länge har ni hållt på? vad är det för ras? är vovve duktig på att räkna får? :P

Alex
0

Tack, vi har egentligen inte "hållt på", utan mest testat ett par gånger på helgkurser om man säger så. Han är en australian kelpie, och borde vara väldigt duktig på att räkna får, för han har inga problem med att somna snabbt i alla fall.. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

AnneN
0

Men om man ska använda hunden till vallning får man väl hoppas att den inte somnar av att räkna alla fåren för då kan det bli problem =P

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alex
0

Haha det är sant… ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Wiizy
0

#24 - var klarvaken efter att räknat 100-0 :P

[maffiapudeln]
0

I natt hade jag skitsvårt att sova, och så precis när jag börjar känna mig trött så börjar hamsterjäveln att rycka i sin vattenflaska -.- Då blev jag klarvaken och tog fram en skittråkig bok och läste i ca en timme innan jag blev halvtrött igen xD ahah

Alex
0

#37 Sånt är ju alltid lika härligt… ;)

Jag låg klarvaken till 4-5 nån gång inatt jag… Kom upp efter två på eftermiddan idag.. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Här har jag råttor eller okej gubben säger att det är möss. Men det låter som råttor av kloakråtte storlek där inne. De springer i väggen bakom huvudet. Så det är inte mysigt alls. Svårt att somna då.

Audiatur et altera pars