16/1 - Ingen mer CIGG
Yeeo mina ciggaretter är slut, och nu har jag gett mig f*n på att sluta röka
jag chokar mig själv, har rökt sen jag var 13 år dvs, 8 år nu.
Så kommer bli en kamp! Men jag ska klara det : ) så blir nog ganska så många långa inlägg här och på andra ställen skulle jag tro ; ) Gör ju inte så mkt annat än går i skolan och är hemma, så ciggen har vart en trogen vän : ) . men nu blir ni mina trogna vänner, colan och datorn : ) , samt smärtstillande till 100 : ) …
Sen är det ganska så smart att sluta röka när man hoppas på kryckor, för då behöver man inte stå still och röka hela tiden : ) woohoo. Detta kommer gå jätte bra : )
Nån annan som kan ge mig tips på att sluta ?! . Vill inte ta till några plåster eller tuggumin. Uschi. Detta ska gå.
så vad har jag missat för roligt nu när jag vart borta ?!

Har me rökt i 8 år och slutade för 3 veckor sen. Jag fick maginfluensa och sket i att röka dagen efter jag var "fri" från influensan helt enkelt. Blev så förbannad på mej själv helt plötsligt att jag utsatte mej för sånt skit när jag eg. inte behöver kom jag på.
Har funderat innan på att sluta, men det går ju aldrig om man inte är 100 % på det hela..
Men har du viljan och verkligen har bestämmt dej så är det inga problem! :D
Drick mkt vatten när värsta suget kommer så lugnar det sej snart. Lycka till!! Du klarar detta!! 

Jo, min läkare frågade mig i helgen hur länge jag rökt, sen tog hon massa prover, sen sa hon att det var dags att sluta röka : ( .. så det är väl dags ;P . Men jag är sjuuuukt röksugen nu !
BLÖÖÖÖÖ..

Har aldrig varit rökare så vet inte hur det känns.
Men ge dig fan på att du ska klara det, och hur röksugen du än bli, ge inte efter! Inte ens bara ett bloss. Aldrig, aldrig, aldrig!
Tror pippas tips med vatten är bra. När jag försöker sluta äta godis så brukar jag straffa godissuget med att tvinga mig själv att ta en promenad istället. Då blir det rätt jobbigt att känna sug efter ett tag ^^
Du kommer att klara det här!! Tänk på alla pengar du kan ha skoj för sen istället :)

Ohh, jag håller tummarna för dig. Är själv rökare så jag vet hur röksuget känns.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Håller tummarna för dig att du klarar det! Det med att dricka vatten kan nog vara bra, sen att borsta tänderna efter varje gång du ätit, om du inte är en sån som tycker om att röka direkt efter tandborstning… ;)
Man kanske kan borsta tänderna varje gång man blir röksugen också egentligen? :P Lycka till i alla fall!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tack : ) … idag har jag bara rökt en cigg, men höll på att gå mig själv på nerverna , men den ciggen va klockan kvart över nio i morse, åååh jag skulle kunna strypa för ett bloss nu : )

#9 Inte ge efter och röka!! ha en flaska vatten bredvid dej hela tiden och drick =) Köp hem frukt..jag käkar clementiner så det står härliga till här! :D Alla har vi våra knep. Ring även och prata me nån och berätta HUR pass sugen du är. Det hjälper att prata om röksuget..då ska det ju inte vara någon som ger dej som tips att ta en cigg för att lugna dej ;) hihi
Hej Ciivic! Själv så ska jag lägga av när min skattefria tobak är slut, dvs om ca två månader. har lång startsträcka eller glödning, som en gammal diesel. JAg är idag 57 år. har rökt sen jag 13. Så det blir tungt….. Men har betämt mig, sen min bästa väninna med cancer i allt vad de inrte organen kunde sluta. Så jag ska ta till champix.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

heja heja!
jag är glad att jag aldrig börjat röka, för är livrädd för att jag aldrig skulle kunna sluta.
håll dej ifrån människor som stoppar cigg under din näsa för att du ska börja igen, iofs kanske det får en mer bestämd, men så måste det vara väldigt frestande. dom gjorde det mot en i min klass innan. vi andra försökte stötta… men det funkade inte :/
ett återfall nån gång är inte hela världen, bara man tar sig i kragen så att man inte fortsätter med massa återfall eller att återfallet blir långvarigt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Det fysiska beroendet går ur på nåt dygn, sen är det bara fingrarna man ska hålla i styr. Jag hade med mig mitt gameboy överallt. När man väntar på buss eller står i kö är annars såna tillfällen man kan få återfall, men jag spelade MASSA tetris oh pacman. Rökfri i ett och ett halvt år nu (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Nu är du snart i mål.

#10: Strongt av dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#12 tack (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/