Någon vaken?
sitter här och tänker lite varför får alla andra, men inte jag….
jag har kämpat i 4 år i kö till OP.
jag har inte vara 5, 10 eller 25kg övervikt…jag har 90Kg övervikt.
Jag fick komma till läkarem som gör sånn här op innan, och jag har bestämt mig för att detta är min sista utväg, jag har funderat och filosoferat och gjort ALLT som man kan innan göra.
MEn detta var mitt sista hopp.
Jag åkte dit med full av förväntan, till Kristianstads sjukhus.
Gubben tog ledigt från jobbet, för detta berör inte bara den som ligger inför ingreppet, utan alla i sin omgivning, och inte minst den man bor ihop med…
Innan hade jag varit på vårdcentralen och tagit prover.
Jg kom in till läkaren och han underöskte mig.
Berättade att alla prover var bra. Förutom att jag hade fått fettlever, en det var en "folksjukdom".
Sedan så frågade han mig om jag hade i släkten Hjärt och kärlsjukdommar, Diabetes, eller om jag hade sömnapné…
Men svaret var Nej.
Då sa han det "då kan vi tyvärr inte gör någon OP.
Att du har BMI för det är sin sak, men har du inte någon av dessa sjukdommar så kan vi tyvärr inte göra något.
Men vi kan träffas om 1år igen, så får vi se hur det är då. Vi ställer dig i den vanliga kön och där är vänte tiden 7år."
Jag sa rakt ut. Jag 33år gammal, vi vill ha barn…om jag väntar i 7 år och sedan konvensation efter op och innan jag blir normal, så hinner jag bli 43år gammal. (vansinnig var jag) då skaffar man sig inte barn….
Träffas om ett år, sa jag.
Om jag lever då!!
han svar tillbaka var _"har du sånna tankar så kanske du ska täffa en psykolog".
_Jag kokade till: ska jag träffa en psykolog, för att du är dumdristig…nä tack du!
Antingen så dör jag pga av fettman, eller att jag inte orkar med mig själv, jag vill göra denna OP. INNAN jag får alla dessa sjukdiommar du rabblade upp, sa jag.
Men det hjälpte inte…
Så det blev ett blankt nej. och jag fick fylla i en folder om hur mitt liv såg ut.
Ingen OP där inte….Inte ens hjälp till dietist eller hjälp med något tablett…
Så nu sitter jag här, utan hjälp, helt hjälplös och tröstlös…..

:( Hoppas det löser sej för dej gumman..
Stå på dej bara!

Förstår att du är ledsen…Min jobbar kompis fick betala sin operation själv för hon var inte tillräckligt sjuk ansåg hennes läkare. 

Har sagt det förrut och säger det igen. Det är fruktansvärt hur man kan behandla sjuka människor. För det är en sjukdom och man ska ha rätt till hjälp. Sådant här gör mig bara så arg.
Stå på dig Tina, Annars gör någon annan det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tja närman trodde att ett bmi över 55 skulle hjälpa, men inte att det gör det.
man ser alla andra få sin op. utan ha en en fis på tvären…men
varför inte jag?!?!
jag orkar inte längre…jag ger upp…har kämpat i hela mitt liv med min vikt, mina föräldrar är inte tjockisar min mor är 61 år gammal, är 171 cm lång, och väger 55kg.
Min far är 62 är runt 193 cm ovh väger 95-110. Inte ens fettma i släkten i någons led finns det…
Men varför, varför just…jag….

Du får inte ge upp gumman! Du kommer få hjälp.. det är jag säker på. Kämpa på!!
Fy f*n, det är ju helt sjukt!
Det måste ju ändå vara bättre att hjälpa folk innan de fått massa sjukdomar, en utan sjukdomar lär ju ha större chans att klara sig bättre och leva längre än en som har det?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#6: Fast jag får inte hjälp jag heller. Är sjukskriven arbetslös. Så då är jag inte värd rehabilitering.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Men jäkla skitläkare! vad jobbigt Tina, Kan du prova att gå till en annan kanske? elr anmäl läkaren, tycker inte han lever upp till vad en läkare skall göra, att hjälpa sina patienter till en bra livskvalite!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sedan är det så här att söker jag nått annat sjukhus utan frör skåne, så får jag stå för resor fram och tillbbaka själv, och då går inte sjukerreoeersättningen in.
Jag har prövat andra sjukhus med, men där kom jag inte ens fram.
Men det är väll så, jag kommer och dö i fettma innan jag är 40…..

usch, läkare är aldeles för ofta idioter tycker jag. man skulle vilja banka in lite vett i dom ibland. vad ska man ta sig till? kan knappt föreställa mej hur hopplöst det måste kännas :( men det gäller att fortsätta kämpa.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#9 du har ingen psykiatriker som kan trycka på lite?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#7 Suck… Ibland undrar jag vilka det är som får hjälp egentligen. Verkar i många fall som att det bara är de som står på gränsen till att dö…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst