Obotlig nattmänniska
Vad gör man när man inte är trött om kvällarna/nätterna? Jag har så väldigt svårt att komma upp på morgonen. I synnerhet när jag inte han någon tid att passa. Jobbigt när telefonen ringen och väcker en vid 13-tiden om dagarna. Jag kan liksom inte sova på kvällen. Jag vet att jag vänt på dygnet, men det är omöjligt att vända tillbaka det. Det kan lyckas ett par dagar, men sen är det samma sak igen.
Hur är det mer er. Är ni frivilliga eller ofrivilliga nattmänniskor?

både och (= JAg kan inte somna på kvällen men jag vill inte heller.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
JessicaL. Jag är precis likadan. Som tur är (eller kan det vara just därför?) har jag valt ett liv som frilansare. Jag kan sitta och jobba (och surfa
) på nätterna och vaknar när jag har sovit färdigt. Ofta vid 12-tiden på dagen. Men jag jobbar mina timmar ändå, bara vid en annan tidpunkt. Jag älskar den stillsamma atmosfären på natten.
Vänner, och läkare, har ägnat åratal åt att "hjälpa" mig med olika råd. Bara du går upp tidigt på morgnarna några dagar i rad så blir du ju naturligt trött på kvällen och somnar, säger de. Men, icke. Jag blir bara övertrött och sömnlös om jag försöker följa sådana råd. Och jag vägrar ta sömnmedel för att passa in i samhällets norm.
Mitt råd: Stäng av telefonen (signalen) på förmiddagarna, bara, så du får sova i fred. När och om du har möjlighet, förstås. Precis som vilken annan nattarbetare som helst.
#2 Håller med dig helt! Är man nattmänniska är det svårt att lägga om dygnet. Spelar ingen roll hur många dagar i rad man vaknar "i tid" på morgonen..
Jobbigt ni under vintern när man missar "alla" dygnets ljusa timmar…
# 3 Ja, eller hur? Skönt att höra att det finns fler.
Motståndet är annars massivt här i samhället, och förståelsen är nästan obefintlig. Min livsstil är oproportionerligt provocerande för de flesta, och väcker lusten att kritisera och "göra om mig" hos nästan varenda kotte jag berättar för. Mycket tjatigt. Som tur är har jag en förstående sambo i alla fall.
# 4: Jo, det är också på vintern min dygnsrytm är som mest extrem. Men jag brukar hinna ut på promenad nån gång mellan 13 och 14, och då är det fortfarande ljust. Det kanske trots allt är mer än vad de flesta som jobbar 8-17 hinner med. Så det är inte något problem för mig i alla fall. Värre då för omgivningen, som sagt var. Oj, vad de lider med mig. Eller nåt. 
Ja, det där känns igen =) Dom lider med oss, stackars krakar =) Det tråkiga är att det bara är dom som lider av det ;)

jag är likadan som ni skriver. kan utan större svårigheter vara uppe till 03 även om jag har gått upp vid 08. jättejobbigt det där eftersom man blir så trött i skolan. jag vill gärna sova vid 14 tiden på dagarna, helst på mattelektionerna…. ;D