Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 1039 ggr
Alex
0

Raggsockan är hemma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efterson Åsa efterlyste bilder så får jag väl visa hur det såg ut när min islänning kom till Sverige… Eller ja, till Karlstad. Sverige kom hon till igår eftermiddag, Norrköping. Och halv 8 imorse klev hon ur transporten vid sitt nya hem :)

Lite chockad och så efter resan och alla nya intryck, men det gick väldigt bra ändå med flickan :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Pehpsii
0

Raka vägen från Island eller?

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Faxlin
0

Ohhh, jag tror jag dör. Så underbar. Bara liiiite avis :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pehpsii
0

Söt, men för liten för min smak. Jag gillar iofs Shire, Ardenner, etc, Stora och grova. Att jag sedan råkade äga en arab i 6 år är en annan historia^__^

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Alex
0

#1 Jajjemen :) Så det är mycket nytt och läskigt..

#2 Jag kanske kan tänka mig att byta henne mot en iller nån gång när hon är riktigt jävlig.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

#4: haha, bara passa på att göra så det stämmer in så de är jävliga samtidigt. Så kan vi klart byta då :-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Hihi jaa det låter bra ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

Vilken vacker häst : )

Angelclaw
0

En jättevacker häst!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Alex
0

Tack så mycket :) Hon är lika mysig som hon ser ut dessutom ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Nu vill jag höra mer om henne. ;-)

Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

Ja :D Jag är också nyfiken :D Berätta mer!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Ciiviic
0

Jaaaag med : )

Alex
0

Jaa, vad ska man säga… Hon bryr sig inte värst mycket om alla konstigheter… :P Vilket jag trodde hon skulle göra, jag menar, hon hade ju aldrig sett ett träd tidigare i sitt liv innan hon kom hit… Och så hamnar hon helt plötsligt i en skog.. Kan inte vara lätt. ^^ Men inga större reaktioner på det. Inga som helst problem att komma in i flocken i hagen heller, var hur lugnt som helst, som att hon hade gått där hela sitt liv…

Hon är inte överförtjust i boxen dock, har ju gått ute jämt förut så hon hade lite svårt att förstå vad hon skulle bo i en box för.. :P Stannade hellre ute, som vid ett tillfälle när jag fick hämta henne i hagen trots att de andra sprungit in… Hon skulle minsann inte med dem. ;) Så att vara ensam i hagen verkar inte vara några problem för henne… Men ensam i stallet går inte! Så länge jag är där funkar det okej, men annars är det små försök till att ta sig ut… Så det undviker jag så mycket det bara går än så länge.

Det där med kraftfoder har hon inte förstått sig på heller… Har ju bara ätit gräs och hö tidigare, och det tycker hon duger nu med. ;) Har testat betfor, och lucern, men det totalratar hon. Bättre med hö… Morötter går inte heller ner. :P Men men, lucernhack går ju att lura i henne genom att strö det över höet.. Så får vi väl se om hon lär sig att det går att äta annat sen. ;)

Igår fick hon skor och brodd i alla fall, så nu ska vi fixa sadel så kanske det blir en ridtur strax också. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Angelclaw
0

:) låter mysig!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Ciiviic
0

Jaa  ;  ) verkligen : )

Faxlin
0

Ohh, hon låter så mysigt. Ser fram emot fler bilder. Och få höra hur eran första ridtur går.

Audiatur et altera pars

Alex
0

Jo hon är extremt mysig, kelen och jättego. Är en sån som trivs lika bra i människors som hästars sällskap ungefär, verkar det som. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ciiviic
0

#17 - shit va härligt : ) …. de va en av dom finaste jag sett iallafall…. Även om dom är stora och läbbiga Generad

Alex
0

#18 Hon är inte så stor… Jämfört med andra hästar i alla fall. ;) Bara 1.38

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Oj vad fin Alex. Brunmusad??? *asg*

V-lang
0

*viskar* Med vita skor Kerstin Hemlis