Chockerande och vidrigt
Vad sägs om denna löpsedel:
23 vanvårdade hundar räddade
Läs hela artikeln:
http://www.arbetarbladet.se/index.php
Bläddra neråt på sidan så hittar ni artikeln.
Nu har vi något att prata om i kväll :-(
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Neeej men neeej : ( Blööööööö……

Tänk er 23 hanar. Undrar vart tikarna är. det skrämmer mig lite.
Och utan tänder i framkäken så de inte kan stänga munnen för att tungan åker ut. Det är så otroligt sorgligt det här.
Audiatur et altera pars

Klarade inte av att läsa hela :( ….. så heeeeemskt :(
Tina Jämthagen som hjälpte till att ta hand om stackarna är min hunds uppfödare! Hon lär inte må så bra nu, hundälskare som hon är.. =/

#4: Förstår att hon inte lär må så bra nu. Hemskt att bara läsa om det. Att behöv se dem alla så illa skötta är bara så hemskt.
#5: Visst blir man upprörd.
Något som slår mig är. Hur tänker man när man låter hundar eller djur över huvudtaget bli så otroligt vanskötta. Och hur är det med grannar som kan se detta så länge innan de anmäler. En del av hundarna hade klorna så långa att de vuxit fast i tassarna. Helt makalöst.
Audiatur et altera pars

Jag skulle nog ta reda på lite fakta om ägaren, för att sedan kontakta ett djurkyddsombud…..

Självklart så ska man alltid prata med ägaren först. Det tycker jag med. Men är de inte mottaglig för det då måste man gå vidare liksom.
Audiatur et altera pars

#10: exakt, och i många fall har det visat sig har jag märkt att det varit okunskap (ingen ursäkt, men bättre än att de gör det med vett och vilje), eller att något har hänt som har gjort en situation ohållbar. Har fler än en gång hjälpt ägaren att fixa så att både de och djurn mår bra igen. Och det är ju det som är det viktigaste egentligen. Att djuret mår bra. Inte att så många som möjligt omplaceras. Men att bara låta det vara. Det är fegt av grannarna tycker jag. Mn sååå svenskt. Och när man gör en anmälan gör man det anonymt. Fegt att inte stå för en sådan sak.
Audiatur et altera pars