OT Dagmatte Kungsör/Katrineholm
Alla nattsuddare, vad gör ni på dagarna egentligen?
Jag har en hund som behöver en dagmatte då jag pluggar mycket oregelbundna tider (nytt schema varje vecka).
Udda är dryga året och en blandning mellan bearded/border collie. Hon har mycket energi och glädje. Hon älskar allt och alla, fungerar bra med andra djur och barn och älskar att åka bil.
Då husse jobbar i Kungsör (vi bor i Julita) så går även Västmanlandsområdet bra, eller någonstans mellan Katrineholm och Kungsör. Vi behöver hjälp ca 3ggr/veckan.
Hör av dig vad du har att erbjuda så berättar jag mer! MVH/Maria och Udda

Ohh, synd man bor så fel. Hoppas du hittar en bra dagmatte till din älskling.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Men guuuud så söt!! Har själv en bearded collie =) Hon har väldigt mycket beardis i utseendet din kicka!

Hubert med monsterögon ;)

Ohh, två sköningar i samma tråd.
Audiatur et altera pars
Hårfagra är dom också ;)

Är det inte en faslig pälsvård på dem?
Audiatur et altera pars
Jo. En faslig massa pälsvård. Jag har varit tvungen att klippa ner mitt monster för ryggen satte stopp.. Då blir han såhär tjusig:

Just nu är han långhårig igen dock. Eller på väg att bli rättare sagt, han ska få ha pälsen kvar i vinter..

naw vilken sötnos. Jag har alltid tyckt om rasen men dragit mig just på grund av att jag spelat upp senariot med massa gegga och den pälsen i kombination. Sedan backade jag :-)
Audiatur et altera pars
Han är född i Järbo, Gävle faktiskt! Det finns ju massor av beardisar i Gävle!

Japp det gör ju det. Man ser dem ofta när man är ute. Därför man fastnat lite för rasen tror jag. Man har fått träffa så många trevliga individer.
Audiatur et altera pars
Ja, dom är riktiga lyckopiller!
Apropå djur sitter och jag kastar en blick över axeln på Johan som såver i soffan.. Han sover med ögonen öppna! Spooky!!

hehe, sååå katt. Man kan ju missa något annars ju. Men det ser lite läskigt ut när de gör så. Tror det beror på att de är hittisar att de gör det oftare än vanliga trygga hemma katter.
Audiatur et altera pars
Usch, kan det vara så? Stackars liten.. Hålla koll fast han sover.. =/

Min erfarenhet säger mig att de inte känner det lugnet som andra katter gör. De är vana att vara på helspänn liksom. Men det blir bättre med tiden. Bara de får tillbaka hela tron på mänskligheten igen. Tyvärr kan den biten ta tid allt beror på vad de utsatts för. Som du vet så är det många idioter ute i landet som är allt annat än snälla mot dem.
Audiatur et altera pars
#13 Ja, nog är jag medveten om det nog. =/
#14 Tack! Jag ska hälsa honom det så blir han mallig! =)

#15: Ja tyvärr så vet man det. Ibland önskar man nästa att man inget visste. Samtidigt som man vill veta för att kunna jobba emot det. Men ibland är det övermäktande jobbigt med alla misshandelsfall.
Audiatur et altera pars
#16 Typ sexhundra ggr per dag, svar ja! =)

#19: Ja det vore en dröm som blev sann att man inte behövde slåss för djurens rätt att bli rätt behandlade.
Audiatur et altera pars

Jag tycker inte att det är någon faslig pälsvård… Udda har ju inte riktigt den där låånga beardedpälsen. Borstar henne ordentligt en gång i veckan och då är det knappt någraq tovar alls, sen brukar jag snabborsta några gånger i veckan till.
Lerigt och lerigt.. Inte så farligt det heller, det fastnar ingenting annat än kardborrar i hennes päls… Inte fäller hon så farligt heller…
Nej, fäller gör dom mest i borsten så det märks inte. Men tovig blir Hubert bara han tittar ut! Vissa beardisar har jobbigare päls än andra och har man en dålig rygg på det så blir det rakning en gång per år =) Men han blir ju snygg då också! =)

*sträcker på mig som om det vore min förstjänst att han är good-looking*