Lämnar er...
I helgen får ni härja bäst ni vill själva. ;)
Jag åker bort imorgon eftermiddag, kommer hem på söndag… Så ni får försöka överleva helgen utan mig! Helt fritt får ni inte röja runt dock, min duktiga Medarbetare ÅsaF kommer säkert hålla ett öga på er ska ni se… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

haha, japp jag kommer övervaka som en hök. ;-)
Kommer sakna dig när du är borta dock. Men du kan väl få vila dig lite då och försöka tänka ut någon ny novell åt oss när vi sitter här i våran ensamhet utan dig.
Ha det super trevligt i helgen gumman.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
heeeej dååå aleeeex! skynda dig hem!
Har du tur så är allt sig likt härinne efter helgen.
Ha det gôtt i helgen.
Hihi.. Allt är bra med Alex kan jag hälsa.. ;)
Jaha .. du kan hälsa alex att jag skulle behöva pengarna innan jag skickar klänningen:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Gjort, väntar på svar.. :P Vad den nu är om vet jag inte.. XD
Undrar vad Alex hittar på?
I knooooooow.. ^^
Nu är jag tillbaka hemma :) Saknat mig? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Klart vi saknat dig :-)
Audiatur et altera pars
Nu ska jag lämna er igen… :P Åker redan imorgon, blir väl borta till på söndag. Men sen kommer jag vara hemma ett tag, för den veckan kommer (förhoppningsvis) hästen så då blir det inga utflykter på ett tag!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#11 - Jooo.. En viss Maja ska hem till dig hela nästa vecka.. ;)
#12 Jo, och då hade jag tänkt befinna mig hemma… Eller borde jag åka bort då kanske? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#13 för din egen skull - JAPP!

Då blir vi borta hela helgen båda två Alex. Jag far tidigt på fredagsmorgon och kommer hem sent på söndag. Så jag kommer inte nattsudda något på några dagar nu tyvärr.
Hoppas du får trevligt när du far iväg Alex.
Audiatur et altera pars
Hihi.. Alex har det kul.. Nya nyheter om hennes pålla som jag allvarligt talat börjar fundera på om den ens kommer komma hit över huvud taget.. :P Sedan så har hon det bara bra!! :P Kollar på Family Guy och roar sig.. ^^
family guy är bäst !
Heeemmaaaa :D Och ja, jag har haft det bra. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nu är jag hemma jag med. Trött men nöjd med helgen.
Audiatur et altera pars
Härligt, vad har du gjort då? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Oh vad roligt! Ställde du ut dina eller bara kikade?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag ställde ut alla åtta illrarna. Dock var jag inställde redan innan jag åkte att de inte skulle ta priser. De är mitt i pälsbytet och ser ut som en blandning mellan uttjänta diskborstar och svinto. ;-)
Men vinna är inte det viktigaste, det är att träffa alla där, få prata med folk man inte träffar annars. Sedan tycker jag om bedömningskomentarerna på dem, de är lite roliga att ha kvar.
Fast jag vart chockad, jag tog hem ett andra och ett tredje pris, hade jag verkligen inte väntat mig. Och speciellt inte med den iller som tog tredje pris, för hon är den av mina som ser sämst ut :-)
Audiatur et altera pars
Skoj, grattis! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tackar. Det var lite roligt att de fick pris. Men det bästa var att jag fick kontakt med domarna så nu blir det äntligen en iller utställning här igen :-) Med bra domare.
Audiatur et altera pars
köpte du nån pistol åsa ? :D

haha, nepp jag har ju skaffat fler illrar lite akut här så det blev en massa veterinärbesök istället :-)
Men det är lungt, jag låter gubben skjuta nere på hc så går jag omkring med mina levande pälsar och leker trapper :-)
Audiatur et altera pars
Jasså? Vad är det för nya illrar du fått hem då?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag fick hem två omplaceringar. Ska vara ett par bitiga bråkiga damer. Men de har varit här en månad nu och inte bitit än. ;-)
De är helt enkelt så underbara som bara ett par iller valpisar kan vara. hihi
Audiatur et altera pars
Oh så mysigt. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja det är faktiskt jättemysigt. Sedan är det mindre mysigt att gänget inte går ihop. Men vi fortsätter försöka i illerfisar och skrik här hemma. :-)
Audiatur et altera pars
ååååh ! har du fått hem ännu fler ?
kan dom inte bli kompis med en kanin, så tar jag en i sommar :P

haha, nej de brukar inte kunna bli kompis med en kanin. Kan tänka mig att kaninen kan få hjärtstillestånd bara av att ha en iller i huset om du har otur.
Sedan finns det de kaniner som inte alls bryr sig om lukten, och då kan man ha dem i skilda rum vet du. :-)
Japp jag har fått hem fler. Bitmonstret jag fick på hc är numera en gosig dam så jag skaffade två nya monster. Varför ha det lungt och harmoniskt för? hihi
Så nu är flocken uppe i det lilla antalet av 8 illrar. ;-)
Audiatur et altera pars
Inte sugen på att skicka hit en? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, nepp inte det minsta. Vill ha alla mina bebisr kvar här hemma. Men det är kanske 4 av mina illrar som ska paras nästa år. Så vem vet. Jag kanske kommer och hälsar på dig med ett gäng illervalpar om allt går som det ska. ;-)
Audiatur et altera pars
Oooh :D Vilka är det som ska paras då?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ambra är helt säker i alla fall. Måste kolla om hon klarar det här med valparna bättre nu, och om hon fixar det om hon får sköta allt själv.
Bella om jag får klartecken från veterinären.
Eris om det inte kommer fram något bakom henne jag inte gillar.
Mirra lika som Eris.
Ametist är det säkert jag ska para.
Så ja, om det går som det ska. Ja då kan det bli en jobbig sommar, med händer som slarvfärs. ;-)
Audiatur et altera pars
Oh låter mysigt :) Måste ju försöka ta mig upp nån gång till sommarn då och hälsa på…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Japp det tycker jag du ska göra.
Audiatur et altera pars
Jaa… Så tycker jag du ska fixa en pastell-bebis så kan jag smuggla med den hem ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, just pastell är jag rätt övertygad om att det inte blir här hemma. Så då kan jag vara säker på att du inte smugglar med dig en av mina bebisar alltså :-)
Men något i den här stilen kan det dyka upp.

Audiatur et altera pars
åh suck.
jag har inget rum till övers, får ju knappt plats själva här.
aja, illerlivet är inte över, det kanske kommer om tio år.
jag klarar mig med eskimå om jag får gosa med illrar i sommar :D iiih, roliga djuuuuur !!! :D
#41 Okejdå, det kan gå det med ;) Nånting säger mig att färgerna inte har så stor betydelse när man träffar massa söta bebisar… :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#42: Jag får väl fortsätta ta valpisar här hemma tills det blir dags för dig att införskaffa dig en päls :-) Och jag lovar, men 8 pälsar med mig i sommar så får du gosa hur mycket du vill. Jag kan klä på ett par i sele får du traska omkring med en eller två själv. Kanske kan du följa med in i parken en dag med dem så får du se vilket liv som ligger framför dig som illerägare :-)
#43: haha, nej färgen brukar man snabbt glömma när man tittar in de små svarta/bourdeuxfärgade ögonen. De är som små, små pepparkorn full av liv och sattyg :-)
Audiatur et altera pars
Uh, jag kommer aldrig kunna åka hem utan en valpis om jag kommer till dig då ju.. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, risken finns ju kanske att du blir avskräckt med ett helt gäng sådana småttingar som bestämmer sig för att testa om du tycker det är okej att de biter dig i tårna. Tänk dig in i scenariot med illervalpar hängandes i tårna. Så kanske det går bättre :-)
Audiatur et altera pars
Nää, sånt biter (haha) inte på mig ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

*Asg* Nu var ju du lustig. ;-)
Håller tummarna för en massa bebisar till sommaren i alla fall. Så får vi se vad ni tycker om dem när ni träffar dem. Förra gången jag hade valpar hade jag dem med mig på semestern nere på HC.
Audiatur et altera pars