Nattsudd iFokus

Nattsudd

Etikettallmänt
Läst 3469 ggr
Joyous
0

Skräckfilmer

Är det inga vakna?

varför finns det ingen bra tråd om skrävkfilmer;) Eller finns det de?

Aja iaf..har ni några bra skräckisar att tipsa om..? Själv har man ju alltid avgudat Saw..Först såg man ettan och älskade den på stört och sedan har de andra kommit och de har varit lika omtyckta..Himla bra rysare, helt i min smak! Men vad finns det mer att kolla på nu när höstmörkret faller?

pippa__
0

Jag förstår inte vad som är skräck me Saw..kallar det mer thriller isf..

Jag kanske är lite fjantig, men tycker Sjätte sinnet och Gothika är riktigt läskiga…huuu….likadant The Ring!!!! Kunde inte sova på en vecka när jag sett den…Förvånad

Alex
0

One missed call bör man se. ;) Japansk, så man får sitta och läsa texten.. ^^ Men det gör inte ett dugg faktiskt.. Man tänker inte på det efter ett tag. ;)

Finns ju uppföljare nu också.. Som jag är väldigt skeptisk till.. Har bara sett ettan och tror inte jag kommer se nån annan heller. :P

Håller med er båda två ang. Saw.. Lite mer thriller, men helt klart bra film! Har ju iofs bara sett ettan men.. Sjätte sinnet är ju riktigt bra också.

Jag är ju såndär som måste ha en riktigt bra och mer eller mindre unik story i filmerna.. Det är det viktigaste. En skräckis utan det kan vara hur läskig som helst, jag sitter ändå bara och klagar på allt det dåliga. :P Då ser jag hellre en film med bra story som inte är så läskig. Exorcisten, t.ex. Det är en sån. Riktigt bra film, men inte ett dugg läskig.. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Joyous
0

Njae..För mig är Saw en rysare..eller nån blandning. Sjätte sinnet är bra men itne det minsta läskig tyvärr. The ring har jag sett och nackdelen med den är nog att den bara fungerar att se en gång.

One missed call har jag nog itne sett,, *antecknar*Cool och Gothika känner jag igen namnet..men har faktiskt itne en aning om jag sett den..Handling?:)

lisette
0

jag har försökt komma på titlen på en jätteläbbig film nu i ngr dagar.

det handlar om en varelse som är i skuggan. går man i skuggan så tar varelsen en.

jag skrämde min sambo när jag blev rädd, så han höll på att hoppa in i skinnet på mig.

annars tycker jag DET är väldigt rälig. mest för clownen faktiskt.

Alex
0

#4 Den tror jag att jag har sett! Hette den typ inte 'The Darkness' eller nåt..? Hmm.. Måste kolla upp det.

DET har jag inte sett än faktiskt.. Ska göra det, vid nåt tillfälle i rätt sällskap och när jag vill bli skrämd.. För clowner tål jag inte.. Som I Poltergeist, har sett den flera gånger, delar av den och hela.. Tycker inte den är ett dugg läskig utan mest skrattretande. Förutom scenen med clownen. Då sitter jag med halv panik, varje gång. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Nej, Darkness Falls hette den jag tänkte på.. Vet inte om det är samma?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

darkness falls heter den ju! var bara lite hjälp på traven jag behövde. tack!

lisette
0

ja du ser ju svaret själv =)

clowner är otäcka faktiskt. har väldigt svårt för DET. men överlag stephen kings historier. the shining är ju inte hellr så trevlig måste jag säga.

Cattis
0

DET är skitläskig! Jag hoppar iaf till så soffan hotar att välta baklänges. Likaså The Ring. Jag skulle vilja e tvåan också, men hittar den inte.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

lisette
0

the ring två? det är ju bara att beställa på nätet cattis.

Alex
0

Jo Stephen King är bra.. Dock är jag besviken på många filmer. Cujo var totalt värdelös enligt mig, inte heller Köplust, Thinner eller Jurtjyrkogården tilltakade mig. The Shining funkar.. Men inget jag skräms av direkt..

Jurtjyrkogården hade jag läst innan jag såg filmen, så kan väl bero på det att jag tyckte som jag gjorde om den.. Boken rekommenderar jag i alla fall starkt, riktigt bra! Byggs upp mycket på tankar och så, så inte den lättaste att göra film av heller direkt kanske.. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

cujo blev jag med väldigt besviken på faktiskt. tycke boken var sjukt läskig.

när vi ändå är inne på film. har funderat så många ggr på att det hade förstärkt biokänslan om det hade kommit dofter som relaterar till filmen. tex kaffelukt om ngn dricker kaffe. eller kyla om de är ute o springer med en elak människa efter sig..

Alex
0

Hahahahahahahahaha XD Gå och lägg dig, Lisette ^^

Ska man behöva sitta och frysa om man ser en film som utspelar sig på vintern då, menar du? :P Och tänk alla skräckfilmer med lik inblandade… Fot i munnnen

Men annars var det väl en bra idé.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

ja men liklukt kan väl vara bra? ;)

tänk dig detta..

jim carrey i dum och dummare när han sitter på toa och har druckit laxermedlet. vill du sitta i den biosalongen? MOHAHA

nu ska jag lägga mig.. vääldigt låg nivå nu tycker jag.

lisette
0

kom på - på vintern (filmen) ska det GIVETVIS komma snöflingor, kan du ingenting? ;)

Alex
0

Haha då ska jag aldrig mer se på en film när det regnar i alla fall.. ^^ Skulle inte hunden gilla heller. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

när det åskar då? uschnej, var kanske en dålig idé ändå?

Alex
0

Haha ser framför mig "oj, nu börjar det åska.. bäst att stänga av TVn" Det var den filmen det.. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

jag fryser om det är snöstorm på tv, då måste jag ta på mig en filt, så visst katten skulle der förstärka det hela :D

dock är jag ingen skräckfantast, för jag är tönträdd och skriker för minsta. haha !

pippa__
0

HAHAHA mmm snö på bion…BRA LISETTE!!!!! *asg*

lisette
0

får mina snilleblixtar ibland ju. =)

Alex
0

#19 Det gör jag också, då därför tycker jag att det inte behövs förstärkas ännu mer genom att man tvingas befinna sig i en riktig snöstorm.. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

nej det behöver det ju verkligen inte, då skulle det bara bli….blött. och ännu mer kallt, usch nej, jag fryser så bra ändå :D

ciss
0

**
Saw**-filmerna är roliga, mer vad jag skulle kalla komedi kanske. Inte ett dugg läskiga, men rätt roliga. Har sett allihopa.

Jag tycker att The Ring är inte den bästa skräckfilmen, den var kul att se på & gav en enstaka kall kår, men den är ändå värd att se.

Däremot så är The Grudge 1 & 2 något rejälare. Tycker om de filmerna, helt klart sevärda!

House of Wax var läskig första gången jag ser dem. Tycker att den är kul & läskig på samma gång. Chad Michael Murray är såå grymt snygg i den filmen ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Alex
0

#24 Där har jag helt motsatta åsikter.. ;) Tycker att Saw och The Ring är bra filmer, The Grudge tilltalade mig inte.. Tyckte inte den var värst läskig heller (har bara sett ettan).

House of Wax ska jag väl inte ens börja diskutera egentligen… Jag blev irriterad och besviken redan i början. Den är ett väldigt bra exempel på skräckfilmer jag inte klarar av; Ett gäng ungdomar som får stopp på bilen på ett eller annat sätt, i eller strax utanför en "spök"/öde stad. Jag tål inte såna filmer. Har aldrig sett nån som jag tyckt vart bra efter en sån början heller.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Har kommit på ännu en riktigt bra och klart sevärd film efter att ha diskuterat skräckisar med en kompis… Stephen Kings 'Rose Red'. Var några år sen sist jag såg den, men har sett den ett par gånger och vet att jag tyckte den var riktigt bra! Men lång, runt 4 timmar om jag inte minns fel.. Men det märker man inte. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

thilda-
0

the crudge! nån som har sett den?

emoflickan
0

äsch, vill ni se bra filmer så får ni allt söka er lite längre bakåt, vad sägs om night of the living dead från 1968? KULT och så sjukt bra! annars finns det så sjukt mkt guldrullar från 70-80, smörjan som produceras idag går ju inte o titta på :) Kan dock rekommendera några enstaka, t,ex The Descent, perfekt om man har klaustrofobi, Dog Soldiers, och inte att glömma den bästa..den underbara skräckkomedin Shaun of the dead, så underbar! (nej, jag har inte flera hundra skräckfilmer i hyllan, lr jo..det har jag:)

Pandae
0

Tycker att instängd (engelsk titel: The Descent) är rätt bra, skrämde skiten ur min pojkvän och syrrans tjej iaf he he:P

jag personligen älskar the shining,men jag tycker inte att den är direkt skrämmande.

Men om de finns några som är bra på skräckfilmer då är det f*n i mej Japanerna. Titta inte på the ring, the grudge, tale of two sisters osv i amerikansk version, de sjuker sjukt mycket om man jämför med originalen. Japaner är skräckmästare.punkt;)

miss-piggy
0

jag tycker att fåglarna med hitchcook(hur han nu stavade) är klart bästa skräckfilmen. När detr blir alldeles tyst…….å så flax.

Jag ska bli smal, rik och vacker!

thilda-
0

ääh såg att jag stavade fel på mitt inlägg :P

Maja
0

Alex, vill du se en bra skräckfilm? ;) Se "The Thing".. HAHAHAHAHAHA!! Den filmen var ju den bästa nånsin.. Hahahaha.. XD En varg som var en alien som var en vet inte vad.. XD

bejtedejte
0

Saw-filmerna tycker jag är bra.. kanske inte tvåan dock… men man måste nog tänka sig in i hur personerna som blir utsatta för "lekarna" tänker och känner för att de ska bli läskiga.

Jag tycker det är svårt att hitta bra skräckfilmer, men en som blivit en evighetsfilm här hos mig (som jag ser om och om och om igen, gärna flera gånger i veckan) är Blair witch project. Riktigt mysig skräckis. :)

Alex
0

Uuh, nu har jag sett 'DET'… Höll på att dö. Och allt pga den där clownen… Utan den hade det inte vart nån fara, men som jag sa i ett tidigare inlägg så tål jag inte clowner… Så jag hade lätt panik till och från under filmen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

du är inte klok alex

Faxlin
0

#34: haha, men varför utsätter du dig för en sådan film för om du vet om det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nicki
0

*fniss* Clownskräck Skrattande

smalltowndude
0

Long Time Dead! Mycket bra rysare, som kanske inte har fått den uppmärksamhet den förkänar, kan jag tycka. Trailer finns på youtube.com.

smalltowndude
0

#26 Har gått som miniserie på 4an, senast var i våras tror jag. Jag älskar den här, Steven King är ju så bra. Dock tror jag att hans böcker är bättre (som i så många andra fall), men jag har inte läst någon än. Specialeffekterna är ju kanske inte i högklass, men de duger.

smalltowndude
0

Stephen King, sorry.

Alex
0

#35 Det vet jag redan ;)

#36 För att det är väldigt sällan jag faktiskt blir rädd av skräckfilmer, så är ju kul att få bli det nån gång.. Eller nåt. ^^ Jag låg tydligen och skakade enligt personen jag delade soffa med.. :P

#37 Clowner är onda.. ;) Lätt dockskräck har jag väl också egentligen :P

#39 Jasså? Måste jag ha missat… Men den ska man ju inte se i delar, blir ju inte samma sak. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

smalltowndude
0

#39, Nja kanske inte, men man väntar otåligt på nästa avsnitt :)

Karmatarerskanise
0

Japanska skräckisar är ju lätt bäst :)
One missed call, 1, 2 och 3.
Wishing stairs
The ring mm.

Gillade inte The Grudge.

Sen finns det ju ett helt hav med gammla godingar som jag inte kan namnen på. Eller jo, Candyman är en iaf.

Ser på ca 5 skräckfilmer var månad, tyvärr tryter minnet då det gäller namnen, men , Boogieman och White noise är bra.

Karmatarerskanise
0

Terror på Elm Street med Freddie Kreuger.

1, 2 freddie´s comming for you, 3,4 better lock  your door, 5,6 grab your crucifix 7, 8 gonna stay up late 9, 10 Never sleep again! mohahahahaha

Sen har vi ju Omen.