Varför nattsuddare?
Ja, varför är du en nattsuddare?
Svårt att sova, nattjobb, eller bara tycker det är kul?
Själv är jag för tillfället utan nåt vettigt att göra både dag- och nattid, och då lyckas jag alltid vända på dygnet.. Trivs väl helt enkelt på natten, så blir sova på morgon/förmiddag för min del istället. Har lätta sömnproblem till och från också, men inga extrema. Så jag brukar aldrig vara sömnlös en hel natt i alla fall (eller morgon..). ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
dels så är jag ju nattarbetare.
sen är jag också en kvällsmänniska.
dock hoppas jag att min hjärna och kropp blir akut trött om en timme, för då går min tid ut, då är det mat/dryck/rök-förbud på tio timmar, och jag tänkte lindra det med sömn.
och vakna med en förbaskad huvudvärk istället.
Dock sov jag för mycekt idag efter mitt akutfeberanfall igår, så jag tror inte jag somnar tidigt ändå…
men allt är lite trevligare på natten, morgonen är till för att sovas inte vara vaken :D
har inga direkta sömnproblem, kan sova 14h utan problem, men är piggast på natten :) Då är det ju kul att det finns folk att prata med.
Tycker om natten, känner mig trygg i den :). Gillar att sitta uppe och prata med vänner på msn/telefon på nätterna. Annars gillar jag inte alls telefoner men på nätterna går det bra.

Tillfällig nattsuddare pga att jag är hemma och är magsjuk. Har sovit bort de två föregående dagarna så nu är jag inte trött. Normalt ska jag vara på jobbet kl 6 på morgonen, så då blir det att gå i säng tidigt om man över huvud taget ska få upp korpgluggarna.

Jag har ju faktiskt knaprat sömnpiller en tid eftersom jag helt enkelt inte kunde sova, hur trött jag än blev..Men nu slipper jag dem! Sover alldeles utmärkt,,dock fel timmar på dygnet
Men vad gör det egentligen? Har ändå inget för mig på dagarna.
Ikväll är jag dock väldigt trött..men kan itne sova ändå..eftersom allt jag tänker på är träning, träning, träning!! (har flyt med Jojo just nu
)
Jag har nog inga sömnproblem egentligen.
Men tiden bara springer väg när jag sitter här och eftersom jag är ledig i morgon så gör det ju inget.
Ja, det kanske finns gott om såna som "Råkar glömma tiden för att de blir fast vid iFokus" också.. ^^
Hoppas verkligen att du får sova, Bubbel!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Har man svårt att sova så är det nog inte att rekommendera att sitta vid datorn. Hjärnan beöver nog varva ner lite.
Nää.. Nu hittar du på. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag har värk och sover dåligt därför. Man kan nog säga att det är sömnbesvär.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har inte börjat att släppa ut hästarna än. Det gör min dotter än så länge innan hon börjar skolan. Så snart måste jag ändra på dygnet. Då kommer jag inte att sitta här och nattsudda. Det orkar jag inte.

#11: Och vem orkar nattsudda då? Är inte det något man gör för att man inte kan sova av olika anledningar. ;-)
Audiatur et altera pars

tja här sitter jag för att…. jag har förbannat svårt att somna på grund av att jag är ett psykfall=p

Jobbar oftast natt…
Stefan - Modellbyggare

Jag är nattsuddare på dagtid för tillfället….=) Men man vet aldrig..det kanske förändras… :/
# 15 Smart att vara nattsuddare på dagtid!
dagsuddare???

inga som helst sömnproblem - snarare tvärtom.
bara det att ibland så fastnar man totalt på ifokus…
# 17 så egentligen kan man säga att iFokus ger oss sömnproblem?

ja vi får stämma dem kerstin! =P
Hihi behövs nog ett behandlingshem mot ifokusberoende snart tror jag.. ^^
#15 Kommer väl tvingas förändras sen, eftersom det är tänkt att sajten endast ska vara öppen nattetid…
Och här har ni eran Sajtvärd som föregår med gott exempel och dagsuddar själv…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag dagsuddar också lite som ni ser :-)
Audiatur et altera pars
för att jag med en dåres envishet ihärdar i att inte gå och lägga mig trots att jag borde gjort det för länge sen…
Enda tiden på dygnet man verkligen har för sig själv och man vill nyttja så mycket av den som möjligt.
För att jag vänt på dygnet helt

Ledig inatt, men vaken ändå…
Stefan - Modellbyggare

Jag har fibromyalgi och då är sömncentrum i hjä
rnan stört. Har inga sömntabletter just nu heller så jag sover ett par timmar i taget, vaknar, sitter här, eller läser en stund, sover igen, vaknar, sitter här och sedan somnar jag och sover ganska bra efter kl. 6 eller 7 på morgonen.
Just nu blir jag väckt kl. 8 på vardagarna, för jag är barnvakt, Ungen ska till förskolan kl. 9 och sedan hämtas kl. 14,så jag nar ett par förmiddagstimmar att sova på och det behövs verkligen. En sådan vecka till, men sedan orkar jag inte mer. Dessutom är han inte i förskolan mer än 3 dagar i veckan, så måndag och fredag är han här hela dagarna. Då finns det inten möjlighet alls att sova på dagen. Men just det är ju övergående, hoppas jag.
Ska titta igenom lite inlägg här och sedan kolla lite på Hittekatter och därefter blir det sängen en stund i alla fall.
Jag har min värk i ryggen, och min fibro som vandrar runt,så jag är stadigt vaken 4ggr per natt, men sätter mig inte vid datorn för det gäller på att jag rör mig då i stället eftersom jag stelnar till..men detta är en vanesak,det gäller bara att försöka hålla rutiner, alltså lägga mig i tid på kvällarna och så…då funkar det bra.

Jag är en typiskt nattmänniska, det är därför jag jobbar nätter sen 6 år tillbaka på ett gruppis för dementa..Trivs jätte bra att vara uppe på nätterna och sova på dagarna.

Njaa jag är nog mer nattsuddare, på dagarna har jag fullt upp med hus och allt vad det innebär…så det här passar mig ypperligt =)
Jag är kvällsmänniska, är alltid som piggast på kvällen/natten. Jag pluggar på distans så oftast sitter jag vid datorn med skolarbete dessa tider, eftersom jag är mest effektiv då. Och då kan man ju inte låta bli att hålla sig från iFokus ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag tycker det är kul… mycket skönare att somna om man blir riktigt trött, och på natten har man bäst diskussioner ;) Kan sitta HELA natten ibland om jag kommer igång.
golf.ifokus.se
Jag kan inte sova på nätterna, så fort det blir mörkt blir jag pigg, hade riktigt svårt när jag var tvungen at gå upp 5 varje morgon för att jobba, somnade vid 1 tiden och sen var jag helt förstörd hela veckan, och sen blev det helg och man sov bort fredagen och på lördagen var man tillbaka vid att lägga sig då man i "Normala" fall går upp. kul…
men nu har jag börjat plugga och vi går oftast upp runt 10, så man kan vara vaken till 4 iaf…mucho bättre:D
Är nog en född nattmänniska, har alltid varit såhär, min morsa berättade tom att jag var sådan när jag var en liten knatte ha ha:)

Skojigt att läsa om de olika anledningarna till varför folk är vakna.
Trist att många är det på grund av värk dock.
Lider med er.
Audiatur et altera pars
är en nattmänniska, hela min släkt är nattmänniskor. + att jag har insomningssvårigheter. och nätterna är ju ändå bäst
dock är det tråkigt när man inte har någon annan nattmänniska att dela natten med. Försöker hela tiden vända på dygnet (som idag) men något drar mig till natten då jag max kan hålla dygnsrytmen "rätt" i 1 vecka innan det skiter sig.
EDIT: kanske ska tillägga att jag vakna vid 03:00 idag 
det är så jobbigt när man måste vända det till "rätt" dygnsrytm.. man mår ju inte alls bra av det:(
#35 Håller med dig… Och av någon dum anledning är det mycket lättare att vända dygnet fel än rätt. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
men det är ju eg inte fel, det är ju rätt av att ha den dygnsrytm man mår bra av, och det är ju fel att ha rätt dygnsrytm om man mår riktigt dåligt av det. eller hur? ;P
#37 Ja, såklart! Förlåt, missförstod ditt inlägg lite. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
:D
Har inte haft svårt att sova innan men nu när jag har slutat röka så är det helt omöjligt att sova. Somnar lätt men vaknar mitt i natten och kan inte somna om.
Slutade röka den 1-a oktober så det är ju inte så länge sedan.
Hoppas sömnbristen beror på det och att det snart blir bättre. Ligger och längtar tills klockan ska ringa på morgonen så jag kan gå upp.
Vill inte gå upp typ vid 3 och sen bli sömnig vid 4 när jag ska gå upp kl 5 igen.

#40 Känner igen det där från första gången jag slutade röka, trodde jag skulle bli galen innan jag kunde sova som vanligt igen. Jag tror det höll i sig i en månad ungefär, det är väl just när det värsta giftet går ur kroppen tror jag iaf =)
Och du lycka till =)
#41 Tack så mycket.
Har misslyckats 2 gånger innan men det är ju tredje gången gillt.
Då har jag typ 3 veckors vånda till att räkna med sen kanske man blir människa igen.

Då är det som här då, jag har åkt dit efter 8 månaders uppehåll…just nu är jag i det där stadiet när jag är så förbannad på mig själv för att jag köpte det där paketet, Men jag har sagt till mig själv att när jag känner mig redo igen så SKA jag sluta =)
Fy Lotta!

Jag vet Kerstin, kom hit och slå mig på fingrarna 
jag kan meslå dig på fingrarna! sådäså! och när du kommer hit lotta, då är de rökförbud
muhhahahaha!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Inne ja…men försök slå mig ute du din ettermyra 
ska du springa ner sex trappor varje gång?
thihi
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Finns det ingen hiss i det där jädrans huset 
Kan du inte ta med dig en massa lakan och hänga utanför kuvösen o röka?

Jag ska nog komma på nån lösning…vi rökare är genin när det gäller att få röka hehe

Jag har ett vanligt dagtidsjobb och ibland är jag väldigt trött på kvällarna och ibland inte alls. Särskilt inte när jag satt mig vid datorn, då kan jag sitta i timmar även om jag känner mig trött och borde gå och lägga mig.

Lotta….
när du är hos Li1 så kan du både få kondis….volangbort tagning…ENBART för rökningen…..är det värt det?!?

Mja jag har tänkt på det men enu inte kommit på svaret 

Ja, vad gör man uppe?!
Är expert på att sova bort hela dagarna, även om jag gått och lagt mig tidigt kvällen innan kan jag sova till på eftermiddagen…eller till och med till nästa kväll. Och är fortfarande trött när jag vaknar.
Att jag stannar upp hela natten händer ganska ofta, särskilt om det är vardag och jag "råkat" stanna uppe för länge. Då är det inte lönt att sova för min del, eftersom att jag skulle försova mig då jag inte kan sova i ca 3 timmar. Jag måste sova längre. Jag är totalt död på mornarna…
Och så fortsätter det… Det är ett dilemma hur jag skall klara av att "sova rätt"… Det känns rätt omöjligt.
#52 Känner igen mig! ;)
#55 Usch, låter jobbigt. Men jag är likadan själv, hellre uppe en hel natt än bara få några få timmars sömn…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Har DSPS och sen jobbar jag kväll/natt. Fast det har jag valt själv för då kan jag sova närmst den dygnsrytm som funkar för mig.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/